Få indflydelse i SEAS-NVE

Grib muligheden for at være med til at sætte dit præg på fremtidens energi- og fibernetudvikling.

Grib muligheden for at være med til at sætte dit præg på fremtidens
energi- og fibernetudvikling og stil op til SEAS-NVE's repræsentantskab.
Grib muligheden for at være med til at sætte dit præg på fremtidens energi- og fibernetudvikling og stil op til SEAS-NVE's repræsentantskab.

Bor du i Odsherred, Roskilde, Slagelse, Solrød eller Sorø, har du lige nu en unik mulighed for at få indflydelse på den fremtidige udvikling inden for energi og fibernet. Du kan nemlig stille op til SEAS-NVE’s øverste myndighed, repræsentantskabet.

Et stærkt og engageret fællesskab

SEAS-NVE er et moderne andelsskab, der driver sine aktiviteter gennem fire forretningsområder i en række selskaber, der går til markedet i forskellige segmenter og med forskellige produkter.

Andelshavere i Odsherred, Roskilde, Slagelse, Solrød og Sorø med indsigt og kompetencer inden for energi og fibernet, og interesse i at præge den fremtidige udvikling, opfordres til at stille op.

”Bor du i Odsherred, Sorø, Slagelse, Solrød eller Roskilde by, så har jeg en opfordring til dig, hvis du interesserer dig for samfundets udvikling: Stil op til SEAS-NVE’s repræsentantskab. Som formand for SEAS-NVE interesserer jeg mig for, hvordan vi får sammensat et stærkt og engageret hold med en bred sammensætning af forskellige kompetencer og interesser, så vi sammen kan bringe vores fælles energiselskab sikkert ind i fremtiden og skabe værdi for vores kunder og andelshavere”, siger bestyrelsesformand i SEAS-NVE, Jens Stenbæk.

Program for valgprocessen:

žDen 2.-13. oktober
Opstillingsperiode - interesserede kandidater kan stille op på seas-nve.dk/stilop

žDen 2.-16. november
Afstemning i de fem valgområder

žDen 29. november
Offentliggørelse af valgresultatet

žApril 2018
De nyvalgte repræsentanter indtræder i SEAS-NVE’s repræsentantskab.

Der er uddybende information på SEAS-NVE’s hjemmeside www.seas-nve.dk

Faktaboks:

SEAS-NVE er et andelsselskab. Hvis du bor i SEAS-NVE's forsyningsområde og er tilsluttet elnettet, er du andelshaver i SEAS-NVE. I et andelsselskab som
SEAS-NVE vælger andelshaverne repræsentantskabet til at varetage samtlige andelshaveres interesse.

Rikke Harbo Trikker, kommunikationschef i SEAS-NVE, 59 21 48 63, rht@seas-nve.dk

Grib muligheden for at være med til at sætte dit præg på fremtidens
energi- og fibernetudvikling og stil op til SEAS-NVE's repræsentantskab.

Kort om SEAS-NVE – en moderne andelsejet energi- og fibernetkoncern

I SEAS-NVE varetager vi vores fælles interesser, når vi investerer i vindmøller, skaber innovation for fremtiden og rådgiver om energi. Vi ejer landets geografisk længste elnet og er en af landets største elleverandører.

Vi er Danmarks største andelsejede energi- og fibernetkoncern, og vi leverer el til vores 389.000 andelshavere og kunder.

I 2016 var vi 888 medarbejdere, og vi omsatte for 3,5 milliarder kroner. Med grønne investeringer arbejder vi målrettet på at fremme en bæredygtig og digital fremtid - til fordel for vores andelshavere og kunder.

Ildsjælepris: Hun hædres for at aktivere en hel by29.9.2017 19:38pressemeddelelse

Lotte Krogh Nielsen bor i Stenlille, som hun lever og ånder for. I august samlede hun bl.a. 6000 mennesker – det tredobbelte af Stenlilles samlede antal indbyggere – til årets eventuge ”Sjov i Gaden”. Gennem flere år har hun arbejdet benhårdt for at skabe et andet billede end det ofte negativt portrætterede billede af livet i en lille by på landet. Hendes utrættelige indsats hædres nu, da hun modtager SEAS-NVE’s Ildsjælepris og 25.000 kroner.

En hjælpende hånd til lokale fællesskaber1.9.2017 06:00pressemeddelelse

Hvad har kodepirater, en biavler, en byggefestival, en veteranhave, en idrætsforening, en grundejerforening, en spillemandsforening, et forsamlingshus og en kræftforening til fælles? De har alle søgt og modtaget en hjælpende hånd fra SEAS-NVE’s donationsprogram til at udvikle deres lokale projekter tilbage i marts. Nu uddeles igen 100.000 kroner til ti forskellige fællesskaber i region Sjælland med deadline den 10. september.

SEAS-NVE har nedsat tarifferne, solidt overskud og sunde langsigtede investeringer til gavn for forbrugerne2.8.2017 06:00pressemeddelelse

En række artikler i Jyllands-Posten giver fejlagtigt det indtryk, at forbrugernes nettariffer i SEAS-NVE’s område er steget på grund af tabsgivende, kommercielle investeringer. Det er ikke korrekt. Nettarifferne i SEAS-NVE er faldet 16 procent, SEAS-NVE har aldrig realiseret et tab, og koncernen investerer udelukkende sundt og langsigtet for at opfylde andelshavernes og dermed forbrugernes behov – nu og i fremtiden.