Exelis Services A/S får kontrakt på vedligeholdelse af Thulebasen

Exelis Services A/S i København har underskrevet en kontrakt med US Air Force til en værdi af 411 millioner dollar for vedligeholdelse af Thulebasen på Grønland.

Kontrakten forventes at løbe til september 2022 og omfatter daglig drift og vedligeholdelse af Thulebasen. Kontrakten er indgået mellem den 21. kontraherende enhed fra den amerikanske Air Force Space Command og Exelis Services A/S.

Exelis Services A/S er et dansk aktieselskab – registreret i den danske erhvervstyrelse og hjemmehørende i Danmark.

"Vi er begejstrede for at blive valgt til at yde støtte til denne strategisk vigtige US Air Force-indsats og glæder os til samarbejdet i Thule med vores Air Force-kunde," siger Matt Klein, formand for bestyrelsen for Exelis Services A/S.

Han fortsætter: "I Exelis Services A/S er vi fuldt ud klar over betydningen af ​​Thulebasen og det arbejde, vi skal udføre for Grønland og borgerne på denne fantastiske ø. Vi ved, at de jobfunktioner, vi kommer til at udføre på Thule, spiller en vigtig rolle i arbejdet med at uddanne grønlandske lærlinge, og vi vil tilbyde gode og konkurrencedygtige arbejdspladser for borgerne i området. Vi agter at leve op til de forventninger, der bliver stillet til os, og vi ser frem til at arbejde med den danske og grønlandske arbejdsstyrke om at løfte denne opgave med succes og tilbyde dem gode jobmuligheder."

Beskæftigelsesforholdene i forbindelse med kontrakten vil overholde alle gældende danske og grønlandske love og regler for løn- og arbejdsvilkår. Exelis Services A/S vil primært beskæftige de eksisterende medarbejdere på Thule AB. Virksomheden er bekendt med og respekterer forpligtelsen til at overtage de eksisterende medarbejdere på gældende ansættelsesvilkår i overensstemmelse med virksomhedsoverdragelsesreglerne. Selskabet vil rekruttere og fastholde kompetente, kvalificerede medarbejdere og vil gennemføre jobmesser og personlige samtaler, når overgangsperioden begynder i februar 2015.

Virksomheden forstår og er opmærksom på de ønsker, som det grønlandske hjemmestyre har, for brug af grønlandske medarbejdere. Exelis Services A/S har til hensigt at deltage i det grønlandske elevprogram i så høj grad, som det er praktisk muligt i forbindelse med arbejdet på Thule AB.

Exelis Services A/S ønsker at være en integreret del af det grønlandske samfund og vil åbne et kontor i Nuuk samt på Thulebasen. Selskabet har yderligere ambitioner i Norden og vil arbejde på at vinde flere kontrakter i Norden og udvide sine forretninger i Nordeuropa.

Kontakter

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til talsmand for Exelis Services A/S, Kim Ruberg, tlf.: 40 300 500, mail: kir@jom-vest.dk.

Information om Exelis Services A/S

Exelis Services A/S
Havnegade 39

Følg pressemeddelelser fra Exelis Services A/S

Flere pressemeddelelser fra Exelis Services A/S

GAO Aalajangiivoq Thule Air Base-mi Isumaqatigiissutsip tunniunneqarnera pillugu, Exelis Services A/S tigusinissaminut ingerlatsinerit aallartilerpai.19.2.2015 00:13:07 CET | Pressemeddelelse

Qallunaat suliffeqarfiutaat Exelis Services A/S pisussaaffini aalajangersarpai: • Pituffimmi (Thule Air Base) Kalaallit Qallunaallu atorfinitsissallugit, • Taamaaliussalluni Qallunaat/Kalaallit sulinermut isumaqatigiissutaat malillugit, • Kalaallinik ilinniartoqarnermut pilersaarut pillugu suleqatigiinneq ingerlatsiinnassallugu, • Kalaallit Nunaannut aamma Qallunaat Nunaannut akileraarutit naleqqutut akilertassallugit.

GAO afsiger kendelse i sag vedr. Thule Air Base-kontrakt. Exelis Services A/S sætter overgangsproces i gang.19.2.2015 00:07:02 CET | Pressemeddelelse

Den danske virksomhed Exelis Services A/S bekræfter endnu engang sine intentioner: • at ansætte grønlandsk og dansk arbejdskraft på Thule Air Base og • at gøre dette i henhold til grønlandske/danske overenskomster. • at fortsætte samarbejdet omkring det grønlandske praktikantprogram. • at betale de relevante skatter til Grønland og Danmark.