Eurovision: Storfavoritten vakler

12.5.2017 11:25 | NordicBet

Forud for semifinalerne var Italien bookmakernes storfavorit til at vinde Eurovision 2017. Stærke præstationer af Portugal og Bulgarien har dog skabt fornyet spænding.

Havde du forud for semifinalerne sat dine sparepenge på italienske Francesco Gabbani som vinder af Eurovision 2017 ville du hos NordicBet have fået dine penge 1,62 gange igen i tilfælde af sejr. Efter semifinalerne ser det noget anderledes ud. Oddset på Gabbani er suset op i 2,30, hvilket betyder, at konkurrenterne fra Portugal til odds 3 og Bulgarien til odds 4,25 pludselig ånder favoritten i nakken.

Det giver formentlig anledning til svedige håndflader hos mange af bookmakerens kunder. Hele 58 procent af indskuddene er nemlig lagt på Italien som vinder.

”Italien og Francesco Gabbani stiller med et rigtig stærkt bidrag. Derfor har vi ham stadig som favorit. Men både Portugal og Bulgarien formåede virkelig at skabe eufori omkring deres præstation. Vi tror, det kan blive en meget tæt finale”, siger NordicBets oddssætter Thomas Holm.

Mindre tro på Danmark
Danske Anja Nissen formåede med en stærk vokal-præstation også at kvalificere sig til finalen, hvilket mange af NordicBets kunder havde forudsagt. Troen på den danske sang er dog aftagende hos både spillere og bookmaker.

”Anja Nissen har fået en lidt uheldig placering i rækkefølgen, som sangene skal optræde i. Hun skal nemlig på scenen umiddelbart efter netop Italien og lige før Bulgarien. Vi spår hende en slutplacering mellem en tiende og en femtendeplads. Vi mærker heller ikke den samme interesse fra vores kunder for at spille på hende i finalen”, siger Thomas Holm.

Oddset for Anja Nissen som samlet vinder af Eurovision 2017 står i øjeblikket i 40 gange pengene. Før semifinalen stod en dansk sejr i odds 35.

Hvilket land vinder Eurovision 2017?

Italien                                   2,30
Hviderusland                       125
Ukraine                               150
Spanien                              200