Europæiske ERV indgår samarbejde med den svenske bank Klarna

Europæiske ERV’s filial i Sverige, Europeiska ERV, er forsikringsudbyder bag den nye rejseforsikring, der indgår i Klarnas betalings- og kreditkort, Klarna-kortet. Rejseforsikringen dækker forsinkelser på både bagage og transportmidler, og produktet indeholder også afbestillingsforsikring.

Det er første gang, at Europeiska ERV og Klarna samarbejder om forsikringsløsninger, og den nye rejseforsikring blev lanceret 1. september 2020.

- Som den førende aktør inden for rejseforsikringer til bank- og kreditkort i Sverige, er det selvfølgelig med stolthed, at vi indleder et samarbejde med Klarna. Deres mission er at levere fleksible betalingsløsninger, hvilket går hånd i hånd med vores mål om at sikre, at rejsende har den rette forsikring, som gør rejseoplevelsen så god og tryg som muligt, siger Andreas Sandin, Nordic CSO hos Europæiske ERV/Europeiska ERV.

- Mange af vores svenske kortbrugere har ytret ønske om en rejseforsikring, så det er nærliggende, at vi nu går ud og tilbyder det efterspurgte produkt. Mange drømmer i øjeblikket om, at verden atter åbner sig for rejsende. Dem der planlægger en fremtidig rejse, kan nu føle sig sikre på, at de har en god rejseforsikring, siger David Fock, produktchef hos Klarna.

………………….

Europæiske ERV er Danmarks største og ældste rejseforsikringsselskab. Filialen Europeiska ERV i Sverige forsikrer årligt over 1,2 millioner rejsende og 7 millioner bank- og kreditkort.

Klarna blev grundlagt i 2005 med det formål at gøre det lettere, mere sikkert og mere smidigt for forbrugere at shoppe online. I dag er Klarna en af Europas største banker og tilbyder betalingsløsninger til 85 millioner forbrugere og 200.000 butikker i 17 lande.

Information om Europæiske ERV A/S

Frederiksberg Allé 3

Europæiske ERV er Danmarks største og ældste rejseforsikringsselskab. Vi er del af den tyske forsikringsgruppe ERGO, som har mere end 37.000 ansatte på verdensplan. Vi har stået for tryggere rejser i mere end 100 år til en stor del af alle danske turister, erhvervsrejsende og deres arbejdsgivere, som har betroet os at stå for deres rejseforsikringer. Takket være mange års erfaring og specialudviklede rejseforsikringer kan vores kunder roligt tage af sted – og være trygge før, under og efter deres rejse. Sammen med vores svenske afdeling har vi mere end 1,2 millioner kunder og 7 millioner kortkunder. Læs mere på erv.dk.