Europæisk pris til PensionDanmarks adm. direktør

Tirsdag aften modtog PensionDanmarks adm. direktør prisen Outstanding Industry Award 2018.

Ved IPE Conference and Awards 2018 i Dublin blev PensionDanmarks adm. direktør Torben Möger Pedersen tildelt prisen Outstanding Industry Contribution 2018.

Prisjuryen begrundede bl.a. tildelingen med, at ”Torben Möger Pedersen har spillet en central rolle i forhandlingerne om og udformningen af de danske arbejdsmarkedspensioner. Torben Möger Pedersen har været adm. direktør for PensionDanmark siden 1993. Gennem den periode er PensionDanmark vokset fra at have nul medlemmer til over 700.000 samt 237 mia. kr. under forvaltning samtidig med, at PensionDanmark har en ledende placering blandt Europas pensionskasser.”

”Jeg er meget beæret over at modtage denne specielle pris, som jeg gerne vil dele med PensionDanmarks dygtige medarbejdere – og ikke mindst arbejdsmarkedets parter, som har hovedæren for opbygningen af det danske system af arbejdsmarkedspensioner. Prisen er en international anerkendelse af vores vedholdende fokus på at sikre, at vores medlemmer får mest muligt ud af deres pensionsopsparing – og samtidig giver vores bidrag til at gøre verden til et bedre sted. Højt afkast og lave omkostninger til medlemmerne kræver nytænkning og bæredygtige investeringer. Vi er gået forrest både med digitalisering af vores processer og med investeringer i bæredygtigt byggeri og vedvarende energi. Prisen er en ekstra motivation til at fortsætte arbejdet,” siger PensionDanmarks adm. direktør, Torben Möger Pedersen.

Ved IPE-konferencen blev PensionDanmark også tildelt prisen European Pension Fund of the Year, prisen for Landekategori Danmark, prisen for Credit & Alternatives og prisen for Innovation. PensionDanmark var det eneste selskab, der modtog fire priser.

Den årlige IPE (Investment and Pensions Europe) Conference and Awards er den største prisuddeling for pensionsselskaber i Europa med deltagelse af flere hundrede europæiske selskaber.

PensionDanmark har de seneste fem år vundet IPE-priser som Europas bedste pensionsselskab (2012, 2014 og 2017), bedste europæiske investor i infrastruktur (2014 og 2015), bedste strategi for investering i infrastruktur (2014 og 2015), bedste strategi for bæredygtig investering (2014), bedste europæiske investor i ejendomme (2013), for bedste nordiske investor i ejendomme (2017) og for innovation (2017).

Kommunikations- og pressechef Ulrikke Ekelund, PensionDanmark, tlf.: 2019 9238.