Europabevægelsen

Europabevægelsen bidrager med 250.000 kr. til Political Festival of Europe

Europabevægelsen bliver festivalsponser i Mariager med donation på en kvart million kroner.
Stine Bosse til EU-dagen på Mariager havn 2021

Eurobevægelsens forretningsudvalg har besluttet at foreningen engagerer sig i Political Festival of Europe med en donation på 250.000 kr.

Stine Bosse understreger vigtigheden af dialogen på tværs af Europa.

”250.000 kr er en betydelig donation, og understreger civilsamfundets interesse i denne lokalt initierede festival. Borgernes mulighed for debat på tværs af grænser i EU og Europa er vigtig, og også den internationale Europabevægelse har engageret sig i festivalen.” – Stine Bosse, formand for Europabevægelsen

Administrerende direktør for Political Festival of Europe, Jan Bertelsen, er glad for Europabevægelsens engagement i festivalen:

”På vegne af Political Festival of Europe er jeg taknemmelig for Europabevægelsens bidrag. Dette års festival bliver den første af slagsen, som forhåbentlig baner vejen til succes - også næste år. Med Europabevægelsens bidrag er vi et kæmpe skridt på vejen i den rigtige retning” – Jan Bertelsen, CEO PFoE

Baggrund

Political Festival of Europe – "Det Europæiske Folkemøde" – er en firedages demokratifestival, der fungerer som platform for europæiske politiske og samfundsmæssige debatter og diskussioner, samt en autentisk oplevelse af europæisk kultur og kulturarv. Political Festival of Europe finder sted i den historiske by Mariager i Nordjylland.

Stine Bosse til EU-dagen på Mariager havn 2021

Information om Europabevægelsen

Europabevægelsen
Rosenørns Allé 35, 1. th.
1970 Frederiksberg C

+45 33 141 141https://europabevaegelsen.dk

Europabevægelsen er selvstændig dansk tværpolitisk organisation. Vi samler dem, der tror på, at de europæiske lande står stærkere sammen end hver for sig. Det gælder både gennem EU-fællesskabet, Europarådet og Den Europæiske Menneskerettighedskonvention. Vi blander os i debatten om fælleseuropæiske problemstillinger herhjemme, vi afvikler åbne arrangementer, og vi laver oplysning for unge. Foreningen er åben for alle.

Følg pressemeddelelser fra Europabevægelsen

Flere pressemeddelelser fra Europabevægelsen