Europa-exit gør Thorup til fyringsfavorit

En slingrende sæsonstart for FC Midtjylland kulminerede i går med en misset kvalifikation til Europa League. Hos NordicBet er Jess Thorup nu favorit til sæsonens første trænerfyring.

Med en øjeblikkelig andenplads i Superligaen har FC Midtjylland på papiret haft en godkendt sæsonstart. Men kigger man nærmere på holdets præstationer, viser der sig en række skønhedspletter kulminerende med gårsdagens skuffende exit fra Europa League.

Det var netop midtjydernes store sæsonmål at komme i Europa. Nu må Ulvene skyde en hvid pil efter de cirka 25 millioner kroner i indtægter, som følger med gruppespillet.

Hos NordicBet er man overbeviste om, at sædet under Ulve-træner Jess Thorup efterhånden må være rødglødende. Spilleselskabet giver odds 2,50, hvis Thorup løber med den tvivlsomme ære som sæsonens første trænerfyring.

”Kigger man på FC Midtjyllands præstationer i Jess Thorup-perioden, så virker holdet ikke til at have spillet op til sit potentiale på noget tidspunkt. Det blev særligt tydeligt i går, hvor man røg ud af Europa til et meget ordinært cypriotisk hold. Derudover må det betegnes som et ligaens større mysterier, at Thorup ikke har formået at udnytte en kapacitet som Rafael van der Vaart”, siger NordicBets pressechef Thomas Holm.

Også fare på færde i Randers
Lykkes det Thorup at undgå skafottet i Midtjylland, så ligner Randers FC’s Olafur Kristjansson et andet godt bud på årets første fyring til odds 2,85. Islændingen har gennem længere tid kæmpet en brav kamp for at få kronjyderne på ret køl, men udviklingen går den forkerte vej.

”Randers har fået en elendig start på sæsonen. Trods en dygtig angriber som Marvin Pourié i angrebet, er offensiven fuldstændig uskadelig. Taber man til Helsingør i weekenden, så er det svært at se Kristjansson fortsætte i jobbet”, konkluderer Thomas Holm.

Hvilken Superliga-træner forlader først sin post?

Olafur Kristjansson                                   2.50

Jess Thorup                                             2.85