Et andet år end forventet
”Det blev et helt andet år, end vi havde forventet, men samtidig har vi gennemført projekter og udviklet smøremiddelforretningen helt som planlagt.” Sådan lyder ordene fra OK’s markedschef for smøremidler, Torben Didia Rasmussen.

2020 blev et anderledes år, end de fleste havde forventet. Covid19 har sat en ny dagsorden – også på OK’s smøremiddelområde. Dog har man stadig haft mulighed for at arbejde videre med de tiltag, man havde planlagt, og man har haft fokus på at sikre kunderne både den kvalitet, service og rådgivning, som de har efterspurgt, selvom der er Corona.
Torben Didia Rasmussen er markedschef for smøremidler i OK, og han understreger, at Corona-perioden har givet mulighed for at arbejde videre med OK’s nye servicekoncept ”OK Fluid Partner”, som favner de services, man tilbyder kunder, der køber smøremidler hos OK.
”Vores nye koncept samler vores services i syv grupper, så de er tilgængelige på en mere overskuelig måde for vores kunder. Det handler om de services, som rækker ud over selve leveringen af smøremidler, og altså kan lette hverdagen for vores kunder. Det vil vi gerne kunne forklare kunderne på en let og overskuelig måde,” siger Torben Didia Rasmussen.
Tid brugt fornuftigt
I OK har man også brugt tid på at trimme sine processer og optimere i forhold til kundernes oplevelse, når de er i kontakt med OK.
”Vi håber, at kunderne mærker, at de får mere end bare smøremidler, når de handler hos os. Vi kan nemlig stå for alle de dele, der er relateret til anvendelsen af smøremidlerne,” siger Torben Didia Rasmussen.
Han nævner eksempelvis mulighed for rådgivning, lagerstyring, analyse og optimering af forbrug og processer. Hertil kommer, at vi har en servicetekniker, der kan hjælpe med de mere praktiske udfordringer omkring smøremidler som f.eks. udskiftning af olie og filtre, udtagning af olieprøver på anlæggene samt rengøring af maskinerne i en produktion.
”I begyndelsen af året ansatte vi en maskinmester som vores tredje produkttekniker for smøremidler, da det skaber stor værdi for vores kunder, at vi kan tilbyde dem noget ekstra i forhold til know-how og kan rådgive dem inden for specifikke områder.
En anden hverdag
Selvom man i OK har arbejdet videre med forskellige projekter, har man selvfølgelig også mærket en ny hverdag.
”Covid19 har betydet, at en del af de møder, vi normalt har ude hos kunderne, har været holdt over telefonen eller via webløsninger. Der er også kunder og produktioner, som i perioder desværre har været lukket ned. Hos de kunder har det været vigtigt for os at rådgive dem i forhold til, hvordan man forbereder væsker, som eksempelvis kølesmøremidler, til at holde stille i længere tid,” siger Torben Didia Rasmussen.
”Generelt så ser det dog ud til, at vi kommer relativt pænt igennem 2020, og sammenligner vi os med både det danske og europæiske marked, så vækster vi også i 2020 vores smøreolieforretning,” siger han til slut.
Kontakter
Anne DyrholmPresseansvarlig
ady@ok.dkBilleder





Information om OK
- OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab med hovedsæde i Viby J
- OK tæller udover moderselskabet også datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Plus. Hele koncernen beskæftiger mere end 2.200 personer
- Koncernresultatet for 2019: Omsætning: 9,9 mia. kroner. Resultat før skat: 586 mio. kroner
- OK omfatter mere end 670 tankstationer, knap 200 vaskehaller (svanemærkede) samt 75 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
- OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser og er en af landets største leverandører af varmepumper.
- OK har tre biogasstationer og fire brinttankstationer
- Foruden energiprodukter sælger OK mobiltelefoni og forsikringer
Følg pressemeddelelser fra OK
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra OK
OK er klar med hjemmeopladning til elbiler5.1.2021 09:11:28 CET | Pressemeddelelse
Nu har danske elbilister mulighed for at oplade bilen hjemme i garagen med grøn strøm via en hjemmeladeboks, som lanceres af energiselskabet OK.
Strandmøllen, NEL og OK sælger Danish Hydrogen Fuel til Everfuel28.12.2020 15:32:00 CET | Pressemeddelelse
Konsortiet Danish Hydrogen Fuel A/S (DHF, red.), som består af Strandmøllen, NEL og OK, har indgået en aftale med Everfuel A/S om overtagelse af aktierne i DHF A/S. DHF, som i dag driver fire brinttankstationer til tankning af brintdrevne personbiler i Danmark, fortsætter som leverandører og samarbejdspartnere
Juletrafik: Mindre togkaos – flere bilister på vejene18.12.2020 17:10:52 CET | Pressemeddelelse
Corona-restriktioner kommer i år til at sende mange af de vanlige tog- og busrejsende ud på vejene, viser undersøgelse foretaget af DSB. Den øgede bilisme kommer ikke til at give store udfordringer på vejene, lyder forventningen fra Vejdirektoratet og Storebælt
Bogudgivelse: Fra kul og koks på havnen til moderne energikoncern11.12.2020 08:30:00 CET | Pressemeddelelse
Historiker Henrik Mølgaard Frandsen og Aarhus Byhistoriske Fond udkommer 11. december med bogen ’OK – historien om et dansk energiselskab’. Værket beskriver rejsen fra nystiftet andelsselskab i 1913 til moderne energikoncern i 2020
Dengang AGF’s mål gav billig benzin8.12.2020 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
OK’s benzinpriser skabte kø langt ud på gaden i Aarhus og omegn, når hjemmeholdet storsejrede i årene fra 1989 og frem. Som et led i OK’s hovedsponsorat af AGF valgte benzinselskabet at sænke prisen med 25 øre for hvert scoret mål. Anekdoten er én af mange i en kommende bog om OK's historie
Fandt løsning sammen med OK7.12.2020 10:58:54 CET | Pressemeddelelse
I en produktion kan kølesmøremidlet være medvirkende til forskellige udfordringer, og det er vigtigt at være opmærksom på dette. Derfor betyder det noget at have en leverandør, som ikke blot leverer et produkt, men også er en professionel sparringspartner
Et anderledes år7.12.2020 09:04:35 CET | Pressemeddelelse
Kommunikation om god hygiejne ved Truck Diesel stationerne og et øget antal telefonmøder frem for et personlige møder var ikke det, man havde forventet, da nytårsklokkerne ringede 2020 ind. Men selv om året på ingen måde blev som forventet, kan transportområdet i energiselskabet OK se tilbage på et år, hvor der stadig var gang i hjulene.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum