Et andet år end forventet

2020 blev et anderledes år, end de fleste havde forventet. Covid19 har sat en ny dagsorden – også på OK’s smøremiddelområde. Dog har man stadig haft mulighed for at arbejde videre med de tiltag, man havde planlagt, og man har haft fokus på at sikre kunderne både den kvalitet, service og rådgivning, som de har efterspurgt, selvom der er Corona.
Torben Didia Rasmussen er markedschef for smøremidler i OK, og han understreger, at Corona-perioden har givet mulighed for at arbejde videre med OK’s nye servicekoncept ”OK Fluid Partner”, som favner de services, man tilbyder kunder, der køber smøremidler hos OK.
”Vores nye koncept samler vores services i syv grupper, så de er tilgængelige på en mere overskuelig måde for vores kunder. Det handler om de services, som rækker ud over selve leveringen af smøremidler, og altså kan lette hverdagen for vores kunder. Det vil vi gerne kunne forklare kunderne på en let og overskuelig måde,” siger Torben Didia Rasmussen.
Tid brugt fornuftigt
I OK har man også brugt tid på at trimme sine processer og optimere i forhold til kundernes oplevelse, når de er i kontakt med OK.
”Vi håber, at kunderne mærker, at de får mere end bare smøremidler, når de handler hos os. Vi kan nemlig stå for alle de dele, der er relateret til anvendelsen af smøremidlerne,” siger Torben Didia Rasmussen.
Han nævner eksempelvis mulighed for rådgivning, lagerstyring, analyse og optimering af forbrug og processer. Hertil kommer, at vi har en servicetekniker, der kan hjælpe med de mere praktiske udfordringer omkring smøremidler som f.eks. udskiftning af olie og filtre, udtagning af olieprøver på anlæggene samt rengøring af maskinerne i en produktion.
”I begyndelsen af året ansatte vi en maskinmester som vores tredje produkttekniker for smøremidler, da det skaber stor værdi for vores kunder, at vi kan tilbyde dem noget ekstra i forhold til know-how og kan rådgive dem inden for specifikke områder.
En anden hverdag
Selvom man i OK har arbejdet videre med forskellige projekter, har man selvfølgelig også mærket en ny hverdag.
”Covid19 har betydet, at en del af de møder, vi normalt har ude hos kunderne, har været holdt over telefonen eller via webløsninger. Der er også kunder og produktioner, som i perioder desværre har været lukket ned. Hos de kunder har det været vigtigt for os at rådgive dem i forhold til, hvordan man forbereder væsker, som eksempelvis kølesmøremidler, til at holde stille i længere tid,” siger Torben Didia Rasmussen.
”Generelt så ser det dog ud til, at vi kommer relativt pænt igennem 2020, og sammenligner vi os med både det danske og europæiske marked, så vækster vi også i 2020 vores smøreolieforretning,” siger han til slut.
Kontakter
Anne DyrholmPresseansvarlig
ady@ok.dkBilleder





Information om OK
- OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab med hovedsæde i Viby J
- OK tæller udover moderselskabet også datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Plus. Hele koncernen beskæftiger mere end 2.200 personer
- Koncernresultatet for 2019: Omsætning: 9,9 mia. kroner. Resultat før skat: 586 mio. kroner
- OK omfatter mere end 670 tankstationer, knap 200 vaskehaller (svanemærkede) samt 75 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
- OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser og er en af landets største leverandører af varmepumper.
- OK har tre biogasstationer og fire brinttankstationer
- Foruden energiprodukter sælger OK mobiltelefoni og forsikringer
Følg pressemeddelelser fra OK
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra OK
Almindelige elbilister skal køre over 40.000 km. om året, før abonnement med fri opladning kan betale sig8.12.2025 06:47:24 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange elbilsejere betaler dyrt for opladning. Det gælder især elbilister med fri opladning på abonnement. Nye beregninger viser, at man som almindelig elbilist skal køre over 40.000 km. om året, før abonnement med fri opladning kan betale sig.
Vi oplever lige nu den længste periode uden negative elpriser siden energikrisen5.12.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Man skal flere måneder tilbage for at finde den seneste time med en elpris under nul. Det skyldes især minimal blæst og sol i Nordeuropa.
Har du styr på strømmen derhjemme? Her er de vigtigste sikkerhedstips3.12.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
De mange elapparater i hjemmet gør hverdagen nemmere, men de kræver også, at du har styr på sikkerheden. Her får du de vigtigste tips til sikre elinstallationer i hjemmet, så du undgår overbelastning, brand og andre uheld.
Som det første ladeselskab tilbyder OK nu hjemmeladning uden serviceaftale1.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det kommende farvel til elafgift og refusion har skubbet til markedet for hjemmeladning af elbiler. Nu tilbyder OK som det første ladeselskab en ladeboks hjemme i indkørslen uden serviceaftale.
Europæisk kulde fra både nord og syd betyder meget høje elpriser de næste dage25.11.2025 12:01:27 CET | Pressemeddelelse
Sne, kulde og manglende vind i både Sydeuropa og i vores nordiske nabolande presser elpriserne helt op mod 5 kroner pr. kWh i dag og i morgen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
