Et anderledes år

Kommunikation om god hygiejne ved Truck Diesel stationerne og et øget antal telefonmøder frem for et personlige møder var ikke det, man havde forventet, da nytårsklokkerne ringede 2020 ind. Men selv om året på ingen måde blev som forventet, kan transportområdet i energiselskabet OK se tilbage på et år, hvor der stadig var gang i hjulene.
Den nye Truck Diesel station i Køge er netop åbnet. Fotograf: Steen Knarberg

Med et år, der blev helt anderledes end forventet, har det været nødvendigt at tænke i nye baner – også på transportområdet i OK.

”Vi har blandt andet haft fokus på vores ansvar i forhold til Covid19 – det har både været i forhold til oplysning på stationerne omkring hygiejne, samt kundemøder, som har været flyttet til virtuelle møder eller telefonmøder,” siger Henrik Dehn, markedschef på transport i OK.

I OK har man haft fokus på at bevare den gode kontakt til kunderne.

”Alle de arrangementer, som var planlagt i årets løb, er jo af gode grunde blevet aflyst. De forskellige messer, som plejer at blive afholdt, giver os jo mulighed for at møde vores kunder og styrke vores relationer. Derfor har det været ekstra vigtigt under Covid19 at være der for vores kunder på en anden måde og få gode snakke med dem i telefonen og selvfølgelig yde den samme gode service,” siger Henrik Dehn.

”Til trods for Covid19 har vi fastholdt vores position på transportmarkedet, og det er vi selvfølgelig både stolte over og tilfredse med,” siger Henrik Dehn.

Første vask til lastbiler i OK
I 2020 åbnede OK sin første vaskehal til lastbiler.

Den nye og første OK Truck Vask ligger ved Alex Andersen Ølunds nye domicil på Logistikvej ved Odense Sv, hvor OK i 2019 åbnede en Truck Diesel station. Alle OK’s kunder kan benytte vaskehallen ved at bruge deres Truck Diesel kort.

Der er opført to vaskehaller – den ene med automatisk vask og den anden med manuel vask.

Henrik Dehn fortæller, at den helt store fordel ved den automatiske vaskehal er tidsbesparelsen.

”I den automatiske vaskehal indlæser chaufføren kort, vælger vask og kører bilen igennem. En vask tager ca. 6 – 8 minutter med forvogn og trailer. Så der er altså en væsentlig tidsbesparelse i forhold til de fleste vaskehaller,” siger han.

Nye stationer
I 2020 har OK åbnet et par nye Truck Diesel stationer samt udvidet et par eksisterende. I begyndelsen af året åbnede man en helt ny station i Allerød, og i foråret udvidede man med en ekstra stander på stationen i Høje Taastrup – både en ekstra med diesel og en ekstra med AdBlue. I Ringe har man også udvidet kapaciteten med en ekstra AdBlue stander, som er tilpasset den særlige tilkørsel på stationen.

”Sidst, men ikke mindst, har vi netop åbnet en helt ny station i Køge, som ligger ved siden af det eksisterende anlæg. Stationen er opført sammen med YX, da vi begge havde et ønske om at øge kapaciteten i Køge,” siger Henrik Dehn.

Han fortæller også, at der er opført stander til at tanke HVO på den nye station.

”Vi er glade for, at det nu er blevet nemmere for vores kunder at tanke i Køge, og så håber vi selvfølgelig, at 2021 giver flere muligheder – både i forhold til vores stationer og i forhold til at møde vores kunder – under de sikkerhedsforanstaltninger, som myndighederne udskriver,” siger Henrik Dehn til slut.

Den nye Truck Diesel station i Køge er netop åbnet. Fotograf: Steen Knarberg
Fotograf: Steen Knarberg
Fotograf: Ole Hartmann Schmidt
Markedschef Henrik Dehn. Fotograf: Steen Knarberg
Fotograf: Max Rosborg

• OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab med hovedsæde i Viby J
  • OK tæller udover moderselskabet også datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Plus. Hele koncernen beskæftiger mere end 2.300 personer
  • OK omfatter mere end 670 tankstationer, 200 vaskehaller (svanemærkede) samt 75 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
  • OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, e-mobilitet, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser og er en af landets største leverandører af varmepumper.
  • OK har tre biogasstationer og fire brinttankstationer
  • Foruden energiprodukter sælger OK mobiltelefoni og forsikringer