Esbjerg har 48 procent chance for oprykning

NordicBet spår et ganske jævnbyrdigt opgør mellem Esbjerg og Silkeborg. Oddset på, at vestjyderne rykker op, er åbnet i 2,00, hvilket svarer til 48 procent sandsynlighed..

Der er lagt op til to tætte opgør om henholdsvis op- og nedrykning, når Vendsyssel tørner sammen med Lyngby, mens traditionsklubberne fra Esbjerg og Silkeborg krydser klinger. Sådan lyder spådommen fra NordicBet, der vurderer begge opgør tæt på fifty-fifty.

Bookmakeren betaler pengene 2,00 gange igen, hvis Esbjerg rykker op, hvilket svarer til en sandsynlighedsvurdering på 48 procent. Oddset er det laveste på en oprykker siden Superligaen blev ændret til sin nuværende struktur.

”Esbjerg har fastholdt sit Superliga-setup, og derfor er det ikke overraskende, at klubben nu har chancen for at kæmpe sig tilbage i det fine selskab. De møder Silkeborg på et godt tidspunkt. Midtjyderne ser slidte ud, og defensiven sejler. Vi forventer, at det bliver ekstremt tæt”, siger NordicBets pressechef Thomas Holm.

Silkeborg og Esbjerg tørner sammen i det første af to opgør torsdag klokken 20.15 i Silkeborg.

Hvem vinder samlet?

Esbjerg                                    2,00
Silkeborg                                 1,81

Silkeborg - Esbjerg                 1                      X                      2