Erik Kjær Hansen, Skanderborg, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Søndag blev Erik Kjær Hansen valgt som nyt medlem af hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse.

Erik Kjær Hansen, Skanderborg, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Det skete søndag i Kolding på det årlige repræsentantskabsmøde.

Erik Kjær Hansen er fhv. økonomi- og administrationschef og har siden december været formand i Kræftens Bekæmpelses lokalforening i Skanderborg.

Som medlem af hovedbestyrelsen vil han i særlig grad arbejde for at tydeliggøre og fremme lokalforeningernes interesser og kendskabet til det lokale arbejde.

Erik Kjær Hansen blev selv opereret for kræft for godt fem år siden, og det er erfaringerne fra hans eget og nære bekendtes patientforløb, der har skabt hans engagement i lokalforeningsarbejdet. Sit mange års professionelle erfaringer med ledelse samt organisatorisk og politisk arbejde i den kommunale sektor håber Erik Kjær Hansen også at få lov til at sætte i spil i hovedbestyrelsen.

Lise Bondesen, presserådgiver i Kræftens Bekæmpelse, tlf. 31326353

Brun for enhver pris: 6 ud af 10 unge solariebrugere ved godt, at deres solarieforbrug kan give kræft2.10.2018 06:00pressemeddelelse

Solariebrug er kræftfremkaldende, og jo yngre du er, jo farligere er det. Men hvis vi vil have unge til at lade være med at gå i solarium, er det ikke nok at fortælle dem, at det er sundhedsskadeligt. Det ved de fleste nemlig godt, viser en ny undersøgelse fra Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens Solkampagne. Solkampagnen efterlyser fokus på, at modermærkekræft er en meget alvorlig sygdom