Erik Kjær Hansen, Skanderborg, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Søndag blev Erik Kjær Hansen valgt som nyt medlem af hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse.

Erik Kjær Hansen, Skanderborg, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Det skete søndag i Kolding på det årlige repræsentantskabsmøde.

Erik Kjær Hansen er fhv. økonomi- og administrationschef og har siden december været formand i Kræftens Bekæmpelses lokalforening i Skanderborg.

Som medlem af hovedbestyrelsen vil han i særlig grad arbejde for at tydeliggøre og fremme lokalforeningernes interesser og kendskabet til det lokale arbejde.

Erik Kjær Hansen blev selv opereret for kræft for godt fem år siden, og det er erfaringerne fra hans eget og nære bekendtes patientforløb, der har skabt hans engagement i lokalforeningsarbejdet. Sit mange års professionelle erfaringer med ledelse samt organisatorisk og politisk arbejde i den kommunale sektor håber Erik Kjær Hansen også at få lov til at sætte i spil i hovedbestyrelsen.

Lise Bondesen, presserådgiver i Kræftens Bekæmpelse, tlf. 31326353

Ny stor undersøgelse kortlægger senfølger hos overlevere efter kræft i ungdommen29.6.2018 17:06pressemeddelelse

Behandling af kræft bliver hele tiden bedre, og flere overlever sygdommen. Derfor bliver det mere og mere vigtigt at have fokus på, hvordan man får et godt liv efter sygdommen. Ny forskning fra Kræftens Bekæmpelse kortlægger nu, i den største undersøgelse af sin slags til dato, hvilke senfølger tidligere kræftpatienter har risiko for at få i form af sygdomme der rammer kroppens hormonsystemer. Det er viden som kan bruges til at opdage senfølgerne tidligt og måske mindske omfanget.

Ny forskning: Sådan virker lægemiddel mod arvelig kræft27.6.2018 19:09pressemeddelelse

Kræftmedicin mod blandt andet arvelig bryst- og æggestokkræft er effektivt – men ikke af den grund man hidtil har troet. Det viser ny forskning fra Kræftens Bekæmpelse som samtidig giver en ny forklaring på helt grundlæggende processer under celledeling. Det er viden, som i fremtiden måske kan føre til bedre behandlinger mod en række kræftsygdomme. Resultaterne er netop offentliggjort i det anerkendte videnskabelige tidsskrift, Nature.