Erik Kjær Hansen, Skanderborg, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Søndag blev Erik Kjær Hansen valgt som nyt medlem af hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse.

Erik Kjær Hansen, Skanderborg, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Det skete søndag i Kolding på det årlige repræsentantskabsmøde.

Erik Kjær Hansen er fhv. økonomi- og administrationschef og har siden december været formand i Kræftens Bekæmpelses lokalforening i Skanderborg.

Som medlem af hovedbestyrelsen vil han i særlig grad arbejde for at tydeliggøre og fremme lokalforeningernes interesser og kendskabet til det lokale arbejde.

Erik Kjær Hansen blev selv opereret for kræft for godt fem år siden, og det er erfaringerne fra hans eget og nære bekendtes patientforløb, der har skabt hans engagement i lokalforeningsarbejdet. Sit mange års professionelle erfaringer med ledelse samt organisatorisk og politisk arbejde i den kommunale sektor håber Erik Kjær Hansen også at få lov til at sætte i spil i hovedbestyrelsen.

Lise Bondesen, presserådgiver i Kræftens Bekæmpelse, tlf. 31326353

Jytte Møller, Roskilde, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse27.5.2019 11:17:38 CESTPressemeddelelse

Pensioneret sygeplejerske og sundhedschef Jytte Møller, Roskilde, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Jytte Møller, der også er næstformand i Kræftens Bekæmpelses regionsudvalg i Region Sjælland, vil bl.a. arbejde for, at der kommer flere lokale tilbud til kræftramte og deres pårørende, samt for en styrket indsats i forhold til senfølger efter kræft.