Erik Kjær Hansen, Skanderborg, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Søndag blev Erik Kjær Hansen valgt som nyt medlem af hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse.

Erik Kjær Hansen, Skanderborg, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Det skete søndag i Kolding på det årlige repræsentantskabsmøde.

Erik Kjær Hansen er fhv. økonomi- og administrationschef og har siden december været formand i Kræftens Bekæmpelses lokalforening i Skanderborg.

Som medlem af hovedbestyrelsen vil han i særlig grad arbejde for at tydeliggøre og fremme lokalforeningernes interesser og kendskabet til det lokale arbejde.

Erik Kjær Hansen blev selv opereret for kræft for godt fem år siden, og det er erfaringerne fra hans eget og nære bekendtes patientforløb, der har skabt hans engagement i lokalforeningsarbejdet. Sit mange års professionelle erfaringer med ledelse samt organisatorisk og politisk arbejde i den kommunale sektor håber Erik Kjær Hansen også at få lov til at sætte i spil i hovedbestyrelsen.

Lise Bondesen, presserådgiver i Kræftens Bekæmpelse, tlf. 31326353

Ida Pedersen, Hanstholm, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse27.5.2018 17:00pressemeddelelse

Ida Pedersen, Hanstholm, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse, som hun har siddet i siden 2015. Ida Pedersen er uddannet sygeplejerske, har et diplom i offentlig forvaltning og er medlem af kommunalbestyrelsen. - Gennem mit arbejde som sygeplejerske oplever jeg desværre stadig patienter og pårørende, der føler sig svigtet. De mangler støtte og vejledning om behandlingsmuligheder og rette individuelle opfølgningsforløb. Jeg vil gerne arbejde for, at alle aktører bidrager til bedst mulige forløb, siger hun.

Helle Pappot, Allerød, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse27.5.2018 16:57pressemeddelelse

Overlæge, dr.med Helle Pappot, Allerød ,er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Hun har været medlem af hovedbestyrelsen siden 2015 og vil arbejde for bedst mulig patient- og pårørende-inddragelse på kræftområdet ud fra patienternes ønske. - I mit job som overlæge på Rigshospitalets kræftafdeling (onkologisk klinik) møder jeg rigtig mange kræftpatienter og deres pårørende. Det er mit indtryk, at mange af de mennesker, jeg møder, ønsker at tage aktivt del i kræftforløbe, siger Helle Pappot, der i hovedbestyrelsen også vil arbejde for at fastholde Kræftens Bekæmpelses store engagement i og støtte til alle aspekter af kræftforskning.