Erik Kjær Hansen, Skanderborg, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Søndag blev Erik Kjær Hansen valgt som nyt medlem af hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse.

Erik Kjær Hansen, Skanderborg, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Det skete søndag i Kolding på det årlige repræsentantskabsmøde.

Erik Kjær Hansen er fhv. økonomi- og administrationschef og har siden december været formand i Kræftens Bekæmpelses lokalforening i Skanderborg.

Som medlem af hovedbestyrelsen vil han i særlig grad arbejde for at tydeliggøre og fremme lokalforeningernes interesser og kendskabet til det lokale arbejde.

Erik Kjær Hansen blev selv opereret for kræft for godt fem år siden, og det er erfaringerne fra hans eget og nære bekendtes patientforløb, der har skabt hans engagement i lokalforeningsarbejdet. Sit mange års professionelle erfaringer med ledelse samt organisatorisk og politisk arbejde i den kommunale sektor håber Erik Kjær Hansen også at få lov til at sætte i spil i hovedbestyrelsen.

Lise Bondesen, presserådgiver i Kræftens Bekæmpelse, tlf. 31326353

Ny undersøgelse: Patienter med kræft i bugspytkirtlen får uensartet behandling12.11.2018 07:11Pressemeddelelse

I en undersøgelse fra Kræftens Bekæmpelse er fire danske hospitalers behandling af patienter med bugspytkirtelkræft sat under lup. Undersøgelsen indikerer, at de sygehuse, der oftere opererer patienter med kræftsygdommen, har bedre resultater end sygehuse, som kun sjældent udfører operationerne. Adm. direktør i Kræftens Bekæmpelse Jesper Fisker opfordrer Sundhedsstyrelsen til at reagere.