Erik Gundersen går på jagt i kørestol

Tidligere speedwaykører og verdensmester, Erik Gundersen, holder foredrag om, hvordan han går på jagt som handicappet. Det sker på Outdoor 2019 – Natur, jagt og lystfiskeri i Aalborg Kongres & Kultur Center (AKKC) i denne weekend, som er en af Danmarks specialmesser for udendørslivet.

Den 17-dobbelte verdensmester Erik Gundersen fortæller om, hvordan han er jæger, på trods af det handicap han fik efter en speedwayulykke i England for godt 25 år siden. Efter ulykken kæmpede han sig tilbage til livet – og kæmpede sig ikke mindst til at kunne udleve sin passion for jagten, som blandt andet foregår med en specialfremstillet hocksitz og jagtvåben.

Mit handicap er blevet en følgesvend. Der er en vej til alting, hvis man er indstillet på at gøre en ekstra indsats, har Erik Gundersen tidligere udtalt til Billed-Bladet.

Foredraget foregår lørdag 9. februar kl. 13 og 15.

Ekspert fortæller om undervandsjagt
Den naturlige jagt, mand og dyr, vinder mere og mere indpas, og blandt en af nichejagtformerne er undervandsjagt, også kaldet uv-jagt. Det bliver der også sat spot på blandt andet med foredragsholderen og undervandsjægeren, Morten Rosenvold Villadsen, som vil fortælle om og give gode råd til undervandsjagt.

Foruden at være undervandjæger er Morten Rosenvold Villadsen også Danmarksmester i fridykning og forfatter, og har man mod på at kaste sig ud i et dyk, vil der under hele messen være mulighed for et prøvedyk i en stor tank – som måske kan det være startskuddet til at blive undervandsjæger.

Foredraget med Morten Rosenvold Villadsen sker søndag 10. februar kl. 14.

Det bliver sjette gang den store outdoormesse slår dørene op, når Aalborg Kongres & Kultur Center (AKKC) byder inden for 8., 9. og 10. februar til tre spændende dage i natur, jagt og lystfiskeriets tegn. Omkring 100 udstillere står klar til at vise de nyeste produkter og spændende oplevelser på markedet, og der er igen lagt ekstra meget fokus på et stærkt fagligt program.

OUTDOOR 2019 – Natur, Jagt & Lystfiskeri finder sted i Aalborg Kongres & Kultur Center 8., 9. og 10. februar. Åbningstiderne er fredag kl. 12-17, lørdag og søndag kl. 10-17Entré: Dagsbillet online: 80 kr., dagsbillet i indgangen: 100 kr., partoutbillet online: 120 kr., partoutbillet i indgangen: 150 kr.

Yderligere information om messen kan findes på www.outdoormesse.dk. Kontakt også gerne messe- og udstillingschef Else Herfort tlf. 9935 5518, ehe@akkc.dk herom.

Information om Aalborg Kongres & Kultur Center

Europa Plads 4
9000 Aalborg

+45 99 35 55 55http://www.akkc.dk/

Nordjysk erhvervsleder og Løvens Hule-investor modtager Forårsprisen 20205.3.2020 13:41:00 CETPressemeddelelse

På baggrund af sin store betydning for dansk iværksætteri har den 43-årige erhvervsleder Jacob Risgaard fra Frederikshavn, hvis egen succesfulde virksomhed Coolshop holder til i Nørresundby, i den grad bidraget til at fremme kendskabet til Nordjylland. Derfor kan Jacob Risgaard nu se frem til at modtage Forårsprisen 2020, som uddeles af Aalborg Kongres & Kultur Center (AKKC) i forbindelse med åbningen af dette års forårsmesse fredag 27. marts.