Erhvervspsykolog skal lære fynske ledere om stress

Afdelingsformand Lederne Fyn, Karsten Kjærby

Stress rammer hvert år alle typer af medarbejdere og ledere. Som leder skal man være forberedt på, at man mindst én gang i sin lederkarriere bliver nødt til at forholde sig til en medarbejder, som går ned med stress. Derfor inviterer Lederne Fyn til konference om stress. Deltagerne på konferencen vil få nye perspektiver på håndtering af stress og effektive værktøjer til at forebygge stress. Konferencen finder sted onsdag den 2. november klokken 13:00 på Hotel Scandic i Odense.

På konferencen kan deltagerne møde Pernille Rasmussen, som er erhvervspsykolog, forfatter og ejer af firmaet Grow People. Hun klæder deltagerne på til at kunne spotte forskellen mellem travlhed og stress og giver råd til, hvordan man bedst hjælper en stressramt medarbejder, så en sygemelding måske kan undgås. På dagen giver hun deltagerne enkle værktøjer, som kan bruges med det samme.

Deltagerne kan også se frem til at møde seniorforsker, Bo Netterstrøm, og mindfulness-ekspert, Chris Norre. Bo Netterstrøm har arbejdet med stress i mere end 25 år og er en af landets absolut førende stressforskere. Chris Norres foredrag er en spændende blanding mellem analogier om mindfulness, fortællinger fra filosofiens verden og erfaringer fra hans praktiske arbejde med mindfullness.

Afdelingsformand for Lederne Fyn Karsten Kjærby glæder sig til konferencen og ser især frem til at få viden om forebyggelse af stress:

- Vi lever i dag i en foranderlig verden, hvor alting går meget stærkt, og hvor vi er på hele tiden. Det er utrolig spændende at være en del af den verden, men vi har også brug for at lære, hvordan vi håndterer at leve i den. Derfor har vi som ledere brug for indsigt og nye værktøjer, så vi bliver bedre til at spotte og forebygge stress. Både når det gælder vores egen stress og medarbejdernes, siger Karsten Kjærby.

Konferencen på Scandic Hotel Odense er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Karsten Kjærby
Lederne Fyn
Tlf.  3030 9288
E-mail karsten.kjaerby@lederne.dk