Erhvervslejer til nye lokaler i Borgmestergården: DEAS skaber synergi mellem ejer og lejer

Ny international erhvervslejer flytter ind i nyindrettede kontorlokaler i Sampensions flerbrugerejendom Borgmestergården.

I denne uge flytter en ny international erhvervslejer ind i nyindrettede kontorlokaler i Sampensions flerbrugerejendom Borgmestergården i Københavns Sydhavn.

Ejendomsforvaltningsselskabet DEAS har stået for ombygningen og indretningen af de nye kontorlokaler, der er på mere end 1000 m2 og skal rumme 53 medarbejdere. Projektet blev gennemført på tre måneder.

Øverst på lejers dagsorden stod fleksibilitet i forhold til fremtidige behov samt et sundt indeklima. Storrumskontorer er det gennemgående tema i indretningen, men lejer har også haft ønske om forskellige formelle og uformelle mødesteder. Dette afspejler tydeligt tidens tendenser inden for erhvervsindretninger.

”Det er helt i tråd med tendenserne inden for erhvervsindretninger. I det nye lejemål har vi indarbejdet lejers ønsker i forhold til fx fleksibilitet, så indretningen nemt kan skaleres i forhold til medarbejderstabens størrelse og sammensætning. Samtidig har strategien bl.a. været at tage udgangspunkt i de eksisterende installationer, da det er af betydning for ejer,” siger Mie Møller, arkitekt og space planner i DEAS.

Gode resultater for energi og indeklima
For erhvervslejere er indeklima ofte et vigtigt parameter, da det har betydning for medarbejdernes trivsel. Og for ejendommens ejer er det ofte en strategisk målsætning at gøre den eksisterende ejendom mere energivenlig.

”Vi forbedrer ofte de indeklima- og energimæssige forhold, når vi foretager en ny erhvervsindretning. Vi har i dette lejemål fået behovsstyrede og omkostningseffektive ventilationsløsninger, så der undgås unødig ventilation. Der er samtidig installeret lavenergi-anlæg. Det får en positiv effekt for lejers energiforbrug til gavn for både miljøet og økonomien,” siger Martin Rauhe Pedersen, asset manager i Sampension.

Unikke fællesarealer
Optimering af ejendommen som helhed og et fokus på fremtidige behov er omdrejningspunktet, når DEAS arbejder med space planning. Den prioritering har også gjort sig gældende i DEAS’ indretning af Borgmestergårdens fællesarealer, hvor husets tre erhvervslejere efterspurgte fleksibilitet, mobilitet og et godt indeklima. Det blev imødekommet med konkrete løsninger ved at etablere frizoner, arbejdszoner og et klassificeret indeklima i flerbrugerhusets fælles atrium.

Asset manager Martin Rauhe Pedersen, Sampension, mobil 24 94 50 60
Arkitekt Mie Møller, DEAS, mobil 40 92 06 23

Kort om Sampension
Sampension er Danmarks tredjestørste pensionsselskab og forvalter en formue på knap 284 mia. kr. Vi er et kundeejet selskab med omkring 300.000 kunder, der årligt indbetaler mere end 9 mia. kr. Vi er cirka 300 medarbejdere, der tilbyder både arbejdsmarkeds- og firmapensioner. Vores formål er at skabe værdi for kunderne ved at gøre pensionen mere værd. Det sker primært gennem høje afkast, lave omkostninger og en god kundeoplevelse med attraktive produkter, effektiv administration og en ambitiøs og gennemført rådgivningsindsats.

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af butikscentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Lejer har haft ønske om forskellige formelle og uformelle mødesteder.
Opgaven lød på ombygning og indretning af et lejemål på over 1.000 m2 til 53 medarbejdere.
Projektet blev gennemført på tre måneder.
Der er arbejdet strategisk med indretningen af hele ejendommen og konceptet for fællesarealerne.
Indretningen af Borgmestergårdens fællesarealer har haft fokus på fleksibilitet, mobilitet og et godt indeklima.

Ambitiøse boligprojekter i Nørresundby rammer markedet rigtigt13.10.2017 06:45pressemeddelelse

Det går godt for CALUMs to pionerprojekter i Nørresundbys spirende byudviklingsmiljøer på Stigsborg Brygge og Lindholm Brygge. Udlejningen varetages af ejendomsforvaltningsselskabet DEAS, og allerede flere måneder inden indflytning er interessen stor, og de fleste boliger udlejet. Udlejningen af CALUMs 21 nybyggede rækkehuse på Lindholm Brygge startede op i september 2017. Godt en måned senere er alle på nær et par stykker udlejet. Samtidig forløber udlejningen af CALUMs lejeboliger på Stigsborg Brygge over al forventning. Første etape med 43 nyopførte etageboliger stod klar til udlejning i september og tæt på halvdelen var allerede udlejet, da man rundede oktober. Søndag den 8. oktober var der for første gang åbent hus i to nyindrettede prøveboliger, hvor flere end 300 potentielle lejere mødte op. Boliger til en bred målgruppe”Rækkehusene på Lindholm Brygge tiltrækker både børnefamilierne og det mere modne publikum, mens etageejendommen på Stigsborg Brygge får beboere, der både tæller

Skovbakkeskolen indvies og rejser ny daginstitution11.10.2017 08:21pressemeddelelse

Den nyopførte Skovbakkeskole, der blev til som offentligt-privat samarbejde (OPS) for Odder Kommune, har haft endnu en mærkedag. Tirsdag den 10. oktober var der officiel indvielse af skolen kombineret med rejsegilde på den nye bygning til den tilhørende daginstitution Krible Krable Huset. Den moderne og energivenlige Skovbakkeskole blev taget i brug af medarbejderne allerede i sommer, og efter sommerferien stødte skolens elever til. Skolens voksne og 650 børn trives i deres nye miljø, hvor bl.a. et godt indeklima har stået øverst på dagsordenen. “Vi har fået en varm og imødekommende skole med et moderne udtryk. Der er lagt vægt på et godt indeklima og fleksible rum, der tilgodeser mange forskellige læringsmiljøer og afvekslende undervisning. Det mærker vi også på eleverne, der har taget rigtig godt imod deres nye skole. Nu ser vi frem til, at vores børn i førskolealderen får lige så gode rammer for deres hverdag,” siger Erik Mønster, skoleleder på Skovbakkeskolen. OPS skaber løsninger