Erfaring tæller mest

Hvis kvalifikationerne er på plads, så er jobbet det også. Det er tættest på beskrivelsen af, hvordan man får et nyt job, når man er 78. Dét er alderen på den senest ansatte i en privatejet parkeringvirksomhed i København.

Det er sjældent, man hører om, at en 78-årig har fået nyt job. Men det et tilfældet for en erfaren parkeringsvagt i København. Han har søgt nye græsgange, og dem har han fået.

Den 78-årige A.G. Qamar Lone, der har indisk oprindelse, er netop ansat som parkeringsvagt i den privatejede parkeringsvirksomhed Bluepark. Mange ville måske tro, at der er tale om et reklamefremstød. Og en mulighed for at promovere virksomheden som meget social bevidst. Men det er ikke årsagen til ansættelsen af virksomhedens nye medarbejder.

”Selvfølgelig er vi opmærksomme på vores sociale ansvar. Vi skal gøre vores for at hjælpe, hvor vi hjælpe kan. Men her er der alene tale om, at vi har ansat den person, der er den rette til stillingen”, siger Blueparks administrerende direktør Nikolaj Florentz Mackowski.

A.G. Qamar Lones mangeårige erfaring som parkeringsvagt, er Nikolaj Florentz Mackowski sikker på bliver et aktiv for Bluepark.

”I en virksomhed som Bluepark er alder, etnicitet eller køn ikke nær så vigtige parametre som erfaring og kvalifikationer. Og begge dele har Qamar. Jeg er sikker på, han vil komme til at lære fra sig”, siger han.