Erfaren sparekassedame takker af efter ni år i Middelfart Sparekasse – og 47 år i finanssektoren

Efter knap ni år som rådgiver i Middelfart Sparekasses afdeling i Hørning går Alis Carlsen 10. februar på pension.

Alis Carlsen har haft sin daglige gang i Hørning centrum siden 1985, hvor hun kom til byen som ansat i Provinsbanken. I 2002 var hun med til at åbne en Spar Bank Vest-filial, hvor hun arbejdede frem til 2014, hvor Alis Carlsen skiftede til Middelfart Sparekasse og var med til at åbne sparekassens nuværende afdeling i Hørning.

Men nu er det altså blevet tid til at sige farvel og tak efter mange gode år i en branche, hvor især forholdet til kunderne har betydet meget for Alis Carlsen.

- Mange af mine kunder har jeg kendt hele deres liv, og så kommer man jo tæt på folk. Jeg ved meget om dem, og de ved selvfølgelig også meget om mig. At jeg siger farvel til sparekassen betyder jo heller ikke, at jeg ikke kommer til at se nogle af de kunder, jeg er kommet tæt på. Vi har i hvert fald ikke nogen planer om at flytte fra Hørning, fortæller Alis Carlsen, som glæder sig til at have mere tid på hånden som pensionist.

- Jeg kommer selvfølgelig til at savne mine kolleger, men jeg har det faktisk rigtig godt med at stoppe nu. Jeg er blevet lidt mæt, og jeg glæder mig til, at det er mig selv, der bestemmer over min tid. Det har taget mig lidt tid at nå hertil, men jeg kan mærke, at det er den rigtige beslutning, siger hun.

Der er da også rigeligt at tage sig til for Alis Carlsen og hendes mand, som ligeledes har valgt at trække sig fra arbejdsmarkedet.

- Vi har masser af planer. Vi har rejst meget - og det vil vi gerne genoptage. Vi har været vidt omkring i verden og oplevet mange spændende ting, men vi har dog ikke nogen specifikke rejseplaner endnu. Vi har ikke så travlt. Vi har også to voksne børn, som har beriget os med fem børnebørn – og vi glæder os til, at vi kan få nogle flere gode oplevelser med dem. Og så har vi også et sommerhus ved Vesterhavet, hvor vi selvfølgelig kommer til at bruge mere tid, siger Alis Carlsen, som også har tænkt sig fortsat at engagere sig lokalt – især inden for Lions.

- Både min mand og jeg er engagerede i lokalmiljøet i Hørning og er aktive i Lions, og jeg tænker da kun, at jeg vil bruge mere tid på det nu, hvor jeg ikke længere skal gå på arbejde. siger hun.

Alis Carlsen har sidste arbejdsdag 10. februar, hvor der inviteres til reception i afdelingen i Hørning kl. 14-16.