Erfaren profil bliver ny kategorigruppechef for Frugt og Grønt på tværs af Dagrofa

Foto: PR. Esben Meier bliver ny chef for Frugt og Grønt i fødevarekoncernen Dagrofa

Esben Meier bliver ny chef for Frugt og Grønt i fødevarekoncernen Dagrofa, som er en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked.

Esben Meier kommer senest fra en stilling som Group Category Manager i Coop, hvor han bl.a. har stået i spidsen for konceptudvikling, sortimentsudvikling, leverandøraftaler og partnerskaber indenfor en række kategorier. Han har arbejdet med fødevarer indenfor forskellige kategorier i over 20 år, hvilket betyder, han har fingeren på pulsen på mange forskellige områder. Det er en stor fordel, mener kategoridirektør i Dagrofa, Michael Christensen:

- I Dagrofa vil vi give de bedste madoplevelser, og det kræver, at vi kan tænke innovativt og samarbejde på tværs af kategorier, forretningsenheder og partnerskaber. Esben kan med sin brede erfaring og innovative tilgang bidrage til vores arbejde med at vinde kategorier som led i vores koncernstrategi #FremgangSammen.

Som ny kategorigruppechef vil Esben Meier være ansvarlig for frugt og grønt i Dagrofa detail og Dagrofa Foodservice. Han har tidligere været med til at starte nye convenience-koncepter op i Coop og med succes drevet dem i den rette strategiske retning. Men nu er tiden altså inde til at prøve noget nyt.

- Jeg glæder mig helt vildt til at begynde at arbejde med nye produkter sammen med en masse dygtige mennesker i Dagrofa. Det bliver super spændende med nye ansvarsområder og nye stakeholders, jeg skal lære at kende. Jeg går ydmygt til opgaven med at udvikle og optimere sortiment og priser på frugt og grønt midt i en tid, hvor hele værdikæden er udfordret pga. inflation og energipriser.

Esben Meier bor i Vindinge ved Roskilde med Ann-Louise og to børn.

Han starter i sin nye stilling d.1. december 2022.

For yderligere information, kontakt senior presse- og kommunikationsrådgiver Jannie Ravn Madsen på telefonnummer 72332154.

Dagrofa Koncernkommunikation
presse@dagrofa.dk

MENY investerer tocifret millionbeløb i fremtidens take-away: De første ’smart kitchens’ er åbnet i to MENY-supermarkeder30.1.2023 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

I samarbejde med foodtech-firmaet Noahs, har supermarkedskæden MENY åbnet såkaldte ’smart kitchens’ i to supermarkeder i Herning og Bagsværd, og forventer at åbne i alt 15 over de kommende år. Det er første gang i Danmark, at en supermarkedskæde tester konceptet ’smart kitchens’, som spås succes i et voksende take-away marked. Konceptet er blot ét element i supermarkedskædens overordnede ambition om at udforske og udbrede en bedre madkultur.

Dagrofa Foodservice melder sig under fanerne hos Netværk for Miljømærket indkøb11.11.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Som den første danske fødevaregrossist har Dagrofa Foodservice meldt sig ind i Netværk for Miljømærket indkøb, som Miljømærkning Danmark faciliterer. Miljømærkning Danmark er udpeget af Miljøministeriet til at varetage de officielle miljømærker, Svanemærket og EU-Blomsten, i Danmark. Netværket består af store danske aktører, som har fokus på at øge efterspørgslen på miljømærkede varer og services – og det er en agenda, som er vigtig for Dagrofa Foodservice. Zainab C. Ryttersgaard, CSR-projektleder i Dagrofa Foodservice, fortæller: - Vi vil meget gerne bidrage til, at der bliver skabt øget synlighed om de miljø- og klimamæssige fordele ved at købe varer og services, som er certificeret med Svanemærket. Derfor har vi meldt os ind i netværket, der består af kompetente medlemmer, som har rig erfaring med at drive den her dagsorden fremad – både samfundsmæssigt og i deres respektive virksomheder. Hun uddyber: - Et af de centrale mål i vores CSR-strategi er, at vi gerne vil blive endnu skarp