Erfaren profil bliver ny adm. direktør for Dagrofa Logistik

Dan Kolding bliver ny adm. direktør i Dagrofa Logistik, som er en del af Dagrofa – en af Danmarks førende fødevarekoncerner, der foruden dagligvarekæderne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb også står bag Dagrofa Foodservice.

Dan Kolding starter pr. 1. januar 2023 som adm. direktør for Dagrofa Logistik med hovedkontor i Vejle og med aktiviteter i Herning og Ringsted. Han indtræder desuden i koncernledelsen hos Dagrofa.

Dan Kolding skal fra 2023 stå i spidsen for Dagrofa Logistik, hvor han skal bidrage til den videre udvikling og implementering af Dagrofas offensive strategi, ”FremgangSammen”. Han kommer med indgående erfaringer fra Danish Crown og Arla Foods, hvor han i mange år har beskæftiget sig med logistik, supply chain og ledelse. Koncernchef Tomas Pietrangeli ser frem til at byde den nye adm. direktør velkommen til Dagrofa Logistik:

”Vores strategi ”FremgangSammen” handler om at skabe vækst for koncernen og give danskerne de bedste madoplevelser, ude som hjemme. Jeg er derfor glad for, at Dan Kolding fremover vil styrke vores logistikforretning, som er en altafgørende del i at lykkes. Han kommer med en særdeles relevant og solid erfaring inden for logistik, supply chain og ledelse og ikke mindst den rette indstilling til at bygge videre på vores strategi med vores medarbejdere, købmænd og kunder,” og han tilføjer:

”I den forbindelse vil jeg også give en meget stor tak til Lars Arnløv Jørgensen, som de seneste 22 år og heraf 8 år som adm. direktør, har været en central nøglespiller i den positive udvikling, vi har oplevet i Dagrofa Logistik og Dagrofa. Jeg vil personligt ønske ham alt held og lykke i fremtiden.”

Dagrofa investerer igennem strategiperioden frem til 2025 over en milliard kroner i en mere kundevendt strategi med fokus på digitalisering, åbning og modernisering af butikker og et endnu bredere sortiment.

Dan Kolding, kommende adm. direktør i Dagrofa Logistik, fortæller:

”Fødevarebranchen er enormt spændende lige nu og for mig er Dagrofa i særdeleshed en ambitiøs koncern. Det er med stor ydmyghed, stolthed og entusiasme, at jeg ser frem til at blive ansvarlig for Dagrofa Logistik og blive en del af det stærke fællesskab, der er i koncernen. Jeg ser utrolig meget frem til at arbejde sammen med alle de dygtige medarbejdere og selvstændige købmænd, og at fortsætte den imponerende udvikling, virksomheden har gennemgået de seneste år.”

Den afgående adm. direktør Lars Arnløv Jørgensen fortæller om sin beslutning:

”At give stafetten videre har været en beslutning, som har været længe undervejs hos mig, men som skulle gøres på det rette tidspunkt både for mig og for virksomheden. Den tid er nu, og nu ser jeg frem til det næste skridt i min karriere. I min beslutningsproces har det været vigtig at medvirke til den fortsat positiv udvikling af Dagrofa og Dagrofa logistik. Jeg har været med til at lave en succesfuld turnaround i Dagrofa, sikret en væsentlig vækst i Dagrofa Logistik, men vigtigst af alt, så har jeg nydt hver en dag. Jeg ønsker alt det bedste for Dagrofa og Dagrofa Logistik i fremtiden."

Dan Kolding kommer med en mangeårig baggrund fra Danish Crown og Arla Foods i både Danmark og England. Han har desuden været bestyrelsesformand og bestyrelsesmedlem i en række fødevarevirksomheder. Dan Kolding bor i Skanderborg med hustru og har 4 voksne børn.

Om Dagrofa Logistik

Dagrofa Logistik er Dagrofas salgs- og logistikselskab og leverer til Dagrofas egne kæder. Dagrofa Logistik er også totalleverandør til en række kiosk- og convenience-kunder samt andre detailkæder i både Danmark og på et stigende antal eksportmarkeder. Dagrofa Logistik har mere end 40 års ekspertise i kundetilpassede løsninger og har strategisk placerede lagre i Vejle, Herning og Ringsted med i alt ca. 500 dedikerede medarbejdere. Dagrofa Logistik råder over et bredt og alsidigt sortiment med over 18.500 unikke varenumre inklusiv et prisvindende Private Label program.

MENY investerer tocifret millionbeløb i fremtidens take-away: De første ’smart kitchens’ er åbnet i to MENY-supermarkeder30.1.2023 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

I samarbejde med foodtech-firmaet Noahs, har supermarkedskæden MENY åbnet såkaldte ’smart kitchens’ i to supermarkeder i Herning og Bagsværd, og forventer at åbne i alt 15 over de kommende år. Det er første gang i Danmark, at en supermarkedskæde tester konceptet ’smart kitchens’, som spås succes i et voksende take-away marked. Konceptet er blot ét element i supermarkedskædens overordnede ambition om at udforske og udbrede en bedre madkultur.

Erfaren profil bliver ny kategorigruppechef for Frugt og Grønt på tværs af Dagrofa29.11.2022 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

Esben Meier bliver ny chef for Frugt og Grønt i fødevarekoncernen Dagrofa, som er en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Esben Meier kommer senest fra en stilling som Group Category Manager i Coop, hvor han bl.a. har stået i spidsen for konceptudvikling, sortimentsudvikling, leverandøraftaler og partnerskaber indenfor en række kategorier. Han har arbejdet med fødevarer indenfor forskellige kategorier i over 20 år, hvilket betyder, han har fingeren på pulsen på mange forskellige områder. Det er en stor fordel, mener kategoridirektør i Dagrofa, Michael Christensen: - I Dagrofa vil vi give de bedste madoplevelser, og det kræver, at vi kan tænke innovativt og samarbejde på tværs af kategorier, forretningsenheder og partnerskaber. Esben kan med sin brede erfaring og innovative tilgang bidrage til vores arbejde med at vinde kategorier som led i vores koncernstrategi #FremgangSammen. Som ny kategorigruppechef vil Esben Meier være ansvarlig for frugt og grønt i Dagrof

Dagrofa Foodservice melder sig under fanerne hos Netværk for Miljømærket indkøb11.11.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Som den første danske fødevaregrossist har Dagrofa Foodservice meldt sig ind i Netværk for Miljømærket indkøb, som Miljømærkning Danmark faciliterer. Miljømærkning Danmark er udpeget af Miljøministeriet til at varetage de officielle miljømærker, Svanemærket og EU-Blomsten, i Danmark. Netværket består af store danske aktører, som har fokus på at øge efterspørgslen på miljømærkede varer og services – og det er en agenda, som er vigtig for Dagrofa Foodservice. Zainab C. Ryttersgaard, CSR-projektleder i Dagrofa Foodservice, fortæller: - Vi vil meget gerne bidrage til, at der bliver skabt øget synlighed om de miljø- og klimamæssige fordele ved at købe varer og services, som er certificeret med Svanemærket. Derfor har vi meldt os ind i netværket, der består af kompetente medlemmer, som har rig erfaring med at drive den her dagsorden fremad – både samfundsmæssigt og i deres respektive virksomheder. Hun uddyber: - Et af de centrale mål i vores CSR-strategi er, at vi gerne vil blive endnu skarp