Erfaren indkøbsdirektør til Lemvigh-Müller

Danmarks største stål- og teknikgrossist har ansat ny direktør til at stå i spidsen for virksomhedens stålindkøb.
René Gotfredsen er ny indkøbsdirektør for stål hos Lemvigh-Müller og skal bl.a. være med til at styrke virksomhedens position som førende forretningspartner for stålforbrugende virksomheder i industrien og byggeriet.

Den 1. marts satte René Gotfredsen sig i stolen som Senior Director med ansvar for Lemvigh-Müllers stålindkøb. Han træder samtidig ind i virksomhedens chefgruppe.

Han kommer med lang erfaring indenfor strategisk indkøb, ledelse og organisationsudvikling.

Fra 2014-22 har han været Group Procurement Director for Hempel A/S, hvor han blandt andet har haft fokus på udvikling af strategisk indkøb, digitalisering og bæredygtighed. Før det har han været indkøbsansvarlig hos Flügger A/S, hvor han var fra 2010-14, samt Ambu A/S hvor han var ansat fra 2006-10.

Fokus på grøn agenda

Lemvigh-Müller, der arbejder dedikeret med den grønne agenda, har netop tilsluttet sig Science Based Targets-initiativet og skal dermed sætte klimamål og arbejde med at reducere CO2-udledninger – blandt andet fra virksomhedens indkøb af stålprodukter. Så også hos Lemvigh-Müller kommer René Godtfredsen til at have fokus på bæredygtighed.

”René skal være med til at videreudvikle strategien for Lemvigh-Müllers stålindkøb og yderligere styrke vores position som førende forretningspartner for stålforbrugende virksomheder i industrien og byggeriet”, siger Christian Herbert, CCO, Lemvigh-Müller.

Privat bor René Gotfredsen i Herlev og er far til tre voksne børn.