Erfaren HR-direktør slutter sig til TDC NET

Lika Thiesen ny Chief HR Officer i TDC NET

TDC NET, som står for at etablere og drive digital infrastruktur, der forbinder Danmark, har ansat den erfarne HR-profil Lika Thiesen som ny Chief HR Officer (CHRO). Lika Thiesen kommer senest fra en stilling som CHRO hos kabelvirksomheden NKT, hvor hun har spillet en central rolle i at understøtte selskabets transformation, blandt andet ved at etablere et stærkt link mellem forretning og strategi samt organisation, kultur og ledelse.

”Igennem de seneste år er vi kommet langt i arbejdet med at etablere TDC NET som selvstændig virksomhed drevet af et klart formål, stærke værdier og en vedkommende strategi. Med Lika ombord har vi fået tilført en stærk kompetence med rig erfaring i at drive udviklingen af medarbejdere og organisation, hvilket bliver en fortsat vigtig del af vores overordnede transformation af forretningen. Vi ser frem til at byde Lika velkommen i TDC NET”, udtaler Andreas Pfisterer, CEO i TDC NET.

Igennem sin karriere har Lika Thiesen bestredet en række internationale HR- og lederstillinger i Mærsk, hvor hun blandt andet har haft det overordnede ansvar for HR i Mærk Line Nordeuropa. Lika indledte sin karriere inden for rådgivning i Deloitte og har en ph.d. i statskundskab og en kandidatgrad i offentlig administration.

Lika Thiesen tiltræder 1. september og kommer til at indgå i TDC NET’s ledelsesteam. Hun siger om sin tiltrædelse:

”TDC NET er i gang med at bygge fremtidens digitale infrastruktur, og jeg glæder mig til at blive en del af den spændende udvikling. Virksomheden er førende indenfor nye teknologier som 5G og er samtidig forankret i solide værdier og en lang historie. Det er et fantastisk udgangspunkt for TDC NET’s nye kapitel som selvstændig virksomhed, og jeg ser frem til at bidrage til at videreføre en stærk virksomhedskultur med fokus på innovation og dygtige medarbejdere”.

Nuværende CHRO i TDC NET, Hanne Blume, stopper ved udgangen af juli for at tiltræde en stilling udenfor virksomheden.

Lika Thiesen ny Chief HR Officer i TDC NET