Erfaren advokat skal lede EjendomDanmarks juridiske arbejde

EjendomDanmark har ansat en ny juridisk direktør. Det er Henrik Westermann, der senest har været senioradvokat hos Bech-Bruun. Han begynder hos EjendomDanmark den 1. april.
Foto: EjendomDanmark

Det er en erfaren advokat med stor viden og erfaring fra Bech-Bruun, Gorrissen Federspiel og ejendomsbranchen, der skal lede EjendomDanmarks juridiske arbejde. 44-årige Henrik Westermann begynder 1. april som juridisk direktør for EjendomDanmark, der er erhvervsorganisation for den danske ejendomsbranche.

Henrik Westermann kommer fra en stilling som senioradvokat i Bech-Bruun, hvor han havde en fremtrædende rolle i firmaets afdeling for ejendomme. Henrik Westermann har desuden i en årrække været CEO og stifter af et ejendomsselskab og har en omfattende viden om ejendomsbranchens juridiske udfordringer og problematikker.

Bestyrelsesformand i EjendomDanmark, Henrik Dahl Jeppesen fra DEAS, er ovenud tilfreds med rekrutteringen.

”Vi har søgt længe og har fundet den helt rigtige. EjendomDanmark får en dygtig og skarp juridisk direktør, der kender branchens udfordringer,” siger Henrik Dahl Jeppesen.

Også administrerende direktør i EjendomDanmark, Jannick Nytoft, er meget glad for at få Henrik Westermann med om bord.

”Som resten af samfundet er ejendomsbranchen udfordret af den nuværende krise. Samtidig er EjendomDanmark midt i en forrygende udvikling, hvor vi gerne vil styrke vores service og tilbud til medlemmerne endnu mere. På begge områder kommer Henrik Westermann til at spille en central rolle,” siger Jannick Nytoft.

Henrik Westermann ser frem til at komme i gang.

”Jeg glæder mig til at komme i dialog med vores medlemmer og gøre vores rådgivning endnu skarpere. Desuden venter der en stor opgave med at sikre vækst og udvikling i ejendomsbranchen i en tid præget af corona og økonomisk krise,” siger Henrik Westermann.

EjendomDanmarks nye juridiske direktør er uddannet i Århus, på Berkeley og Harvard og har en fortid som konstitueret landsdommer, ekstern lektor på Århus Universitet, premierløjtnant i Forsvaret samt formand for boldklubben Århus Fremad. Han er gift og har to børn.

CV - Henrik Westermann

2015-2021: Senioradvokat, Bech-Bruun