Er blockchain klar til erhvervslivet?

Det nye internet er det blevet kaldt. Blockchain er sidste ny skrig i den teknologiske udvikling, som ventes at få stor betydning for samfundet og for erhvervslivet. Blockchain kan blandt andet bruges til at forhindre kopiering og forfalskninger. Blockchain er mere end hype. Men er teknologien klar til brug i erhvervslivet – og er erhvervslivet klar? Det er nogle af de spørgsmål, som DI Digital og Nordic Blockchain Association fokuserer på nu.

Presseninviteres til

Is Blockchain ready for Business? - Nordic Blockchain Conference,

Fredag den 16. november, kl. 8.50,

Industriens Hus,

H.C. Andersens Boulevard 18, 1787 København V

På konferencen deltager eksperter og fagfolk, der dagligt arbejder med blockchain eller på anden måde beskæftiger sig med teknologien.

Konferencen sætter fokus på udbyttet af teknologien samt på at debattere en fremtidig reguleringen af et system, der kræver nye former for samarbejde.

På konferencen præsenteres konkrete danske projekter med blockchain, og deltagerne vil drøfte hvad det betyder for dansk erhvervsliv.

Et af de konkrete projekter er et samarbejde mellem Kombit og KL – Kommunernes Landsforening: I et nyt pilotprojekt skal blockchain hjælpe med at skaffe flere ”varme hænder”.

Den tidligere ejer af Saxo Bank og nu investor Lars Seier Christensen er blandt oplægsholderne og kommer og fortæller om sine nye investeringer og syn på blockchain.

Mød desuden den danske Mr. Bitcoin Niklas Nikolajsen fra Bitcoin Suisse.

På programmet er også en debat om fremtidens styring af blockchain med Jacob Bjerre fra Alternativet, Lars Arne Christensen, Konservative, Robert Bo Jensen, PwC og Rasmus Winther, Deloitte.

Læs mere og se programmet for Nordic Blockchain Conference

Pressen kan tilmelde sig og for få yderligere oplysninger hos pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

Stor messe hjælper internationale medarbejdere med at finde bolig12.11.2018 07:00pressemeddelelse

Danske virksomheder kan ikke undvære udenlandske talenter, og stadig flere internationale højtuddannede tager springet og flytter til Danmark. Men de har problemer med at finde et sted at bo – i hvert fald et, som de kan betale. Derfor inviterer Dansk Industri og International House nye internationale borgere til messen Housing Fair, der hvert år er et stort tilløbsstykke for internationale talenter. Housing Fair finder sted d. 14. november 2018.