Er blevet millionær på meget usædvanlig kupon

En tipper lavede en fem-ugers Tips-kupon hos forhandler i Farum og indkasserede gevinst på 1.055.730,50 kroner

Lørdag blev en helt speciel dag for en Tips-spiller fra Farum nord for København. Ved aftentid kunne tipperen nemlig juble over en gevinst på over en million. Helt specifikt 1.055.730,50 kroner.

Gevinsten denne lørdag var ekstra speciel på grund af måden, den blev vundet. Tipperen havde rent faktisk ikke taget stilling til de konkrete kampe på kuponen lørdag den 20. februar. Kuponen var nemlig en del af et spil på fem uger, hvor de samme tegn blev sat på fem forskellige kuponer.

- Milliongarantien blev denne gang udløst på en meget usædvanlig måde. Femugers-tips er en spilform, som har eksisteret helt tilbage fra Tips-spillets gamle dage. En gruppe tippere ynder fortsat at bruge den, hvilket vi naturligvis er glade for. Især, når det giver gevinst. Vi ønsker vores heldige Tips-kunde stort tillykke, siger sportsspilchef Jens Nielsen.

Vi skal tilbage til fredag d. 12. februar, hvor Tips-spilleren lavede sin kupon i 7-11-kiosken på Farum Station. Her spillede han det omtalte fem-ugers system, som betyder, at kunden denne fredag satte de krydser, han ville have på de efterfølgende fem lørdages Tips 13-kuponer – og det gjorde tipperen altså på et tidspunkt, hvor det kun var kampene på den første kupon, der var offentliggjort.

Det viste sig altså at være en ganske effektiv strategi, da tipperen allerede ugen efter kunne kalde sig den eneste person i Danmark med 13 rigtige tegn på lørdagens Tips 13.

Som sædvanligt var lørdagens kupon fyldt med engelsk fodbold. To kampe fra Premier League, ti fra Championship og en enkelt fra League 1.

Mest bemærkelsesværdigt på kuponen var de to Premier League-kampe. Tipperen havde på kuponens første kamp sat krydser i 1 og 2. Han havde altså spillet på enten hjemme- eller udebanesejr. Det blev et 2-tal i den kamp, og dermed havde kunden altså forudset den første Everton-sejr på Anfield siden 1999.

I kamp nummer to ramte kunden krydset – det tegn, der forekommer mest sjældent af de tre tegn på en Tips-kupon. Det var i kampen mellem Burnley og West Bromwich, som måtte spille en mand i undertal i 60 minutter af kampen på grund af et rødt kort.

Resten af kuponen sad lige i skabet for Tips-spilleren, og dermed blev vedkommende altså lidt over en million kroner rigere.

New mailCopy

Vandt 40.000 kr i 40 måneder: Jeg måtte op om natten og tjekke, at det ikke var en drøm25.2.2021 08:26:19 CETPressemeddelelse

En mand i 80’erne fra Aabenraa Kommune fik sig noget af en overraskelse i sidste uge, da han skrabede Quick-loddet Guldbarren. -Jeg havde faktisk helt glemt, at jeg havde købt loddet og kunne mærke det i baglommen, da jeg forleden skulle ud ad døren. Så jeg lagde det fra mig på skrivebordet. Da jeg kom hjem tænkte, jeg, at jeg da hellere måtte få skrabet det, selvom det egentlig var blevet lidt sent, og jeg var træt efter en lang dag, fortæller han til Danske Spil. Manden, der er pensionist, vågnede dog brat op, da han så, at han havde tre ens felter med 40.000 kr., som man får udbetalt over 40 måneder. I alt en gevinst på 1.600.000 skattefri kroner. -Altså jeg fik et chok jo, men troede ikke helt på, hvad jeg så. Jeg er jo lidt oppe i alderen, så det kniber med synet, siger han med et grin. Den heldige vinder gik i seng, men kunne slet ikke finde ro. -Jeg stod op igen kl. 03.00, for lige at gå ind og se, om loddet stadig lå der. Jeg var sikker på, at det var noget, jeg havde drømt, ly