E.ON: To nye hurtigladere til elbiler opstillet ved Midtjyske Motorvej i Herning

Nu bliver det markant nemmere at køre elbil i Midtjylland. Tidligere på året vandt energiselskabet E.ON Vejdirektoratets udbud om at opstille 10 nye hurtigladere på rastepladser langs de danske motorveje. E.ON er nu i fuld gang med at udvide Danmarks største ladenetværk til elbiler, og to nye hurtigladere ved Midtjyske Motorvej i Herning, er klar til brug.

Foto af Thomas Tolstrup: E.ON hurtiglader.

I foråret vandt E.ON Vejdirektoratets udbud om at opstille 10 nye hurtigladere på rastepladser langs motorvejene i Nordjylland, Nordvestsjælland og Midt- og Østjylland. Tidligere på måneden kunne E.ON melde to nye hurtigladere på Silkeborgmotorvejen klar og nu er også de nye hurtigladere syd for Herning klar til at lade elbiler op - nemt og hurtigt.

”Med de nye hurtigladere bliver livet som elbilist i Midttjylland nu markant lettere. De giver elbilister i Danmark langt større bevægelsesfrihed og betyder, at vores ladenetværk nu er endnu mere tætmasket,” siger Tore Harritshøj, adm. direktør i E.ON.

Om de nye hurtigladere tilføjer Trafikdirektør, Niels Tørsløv, fra Vejdirektoratet:

"Vi arbejder hele tiden på at gøre forholdene på vejene bedre for trafikanterne. Jeg håber, at vi med de nye hurtigladere gør det lidt lettere at være elbilist på statsvejene".

Tidligere i år rundede elbilernes infrastruktur en symbolsk milepæl, da antallet af offentlige ladepunkter oversteg antallet af traditionelle tankstationer. I dag er der mere end 2.030 ladepunkter og med et stadigt stigende antal hurtigladere, får elbilister bedre adgang til nem og hurtig opladning. Til trods for udbygningen af ladestandere går elbilsalget dog stadig langsomt. I årets første syv måneder blev der kun solgt 196 elbiler. Til sammenligning blev der solgt 138.998 fossilbiler.

”En af de største barrierer for udrulningen af elbiler er, at mange er bekymrede for manglende rækkevidde og lademuligheder. Derfor udvider vi løbende vores ladenetværk og vi sikrer tilmed, at al strøm i vores netværk kommer fra vedvarende energikilder,” siger Tore Harritshøj og pointerer, at E.ON i dag har over 1.300 ladepunkter fordelt over det meste af landet.

De nye hurtigladere står på rastepladserne Søby Øst og Vest syd for Herning og kan tages i brug allerede nu. Betaling for opladning foregår enten via abonnement hos E.ON, EasyPark-appen eller engangsbetaling. De sidste to løsninger tillader brugere, som ikke har et ladeabonnement hos E.ON, at oplade.

De nye hurtigladere fordeler sig på følgende adresser:

Søby Vest, Midtjyske Motorvej 135, 7400 Herning
Søby Øst, Midtjyske Motorvej 134, 7400 Herning

Fakta om E.ONs hurtigladere:

• Har tre udtag: CCS, Mennekes type II og CHAdeMO
  • Har en kapacitet på 43 kW AC og 50 kW DC (afhængig af biltype)
  • Kan lade to biler samtidigt (en AC og en DC)
  • Det tager 20-30 min. at lade batteriet op til 80 pct. (afhængig af batteristørrelse)

Find E.ONs ladestandere her: http://www.eon.dk/ladepunkter

Læs mere om All Inclusive-ladeløsning fra E.ON: www.eon.dk/all-inclusive

Elbilen billigere at leje end benzinbilen: Sammen med Sixt har vi gjort elbilen billigere at leje end benzinbilen. Vi har sammensat et tilbud, hvor ALT er inkluderet til en fast, lav månedlig ydelse. Læs mere på: www.eon.dk/sixt og se den landsdækkende kampagnefilm her: https://www.youtube.com/watch?v=OPwRWcbxPjY

Kontakt:

• Communications Manager i E.ON, Karen Marie Jensen, tlf. 3038 6183, mail: karen.jensen@eon.dk

Foto af Thomas Tolstrup: E.ON hurtiglader.
Ny E.ON hurtiglader klar til brug

Et af Europas største privatejede energiselskab

E.ON Danmark A/S er et dansk energiselskab, der indgår i en af Europas største privatejede energikoncerner med 43.000 medarbejdere og 32 millioner kunder. Vores ambition er at drive den grønne omstilling og være den foretrukne partner inden for bæredygtige energiløsninger. Derfor har vi investeret massivt i udviklingen af grønne og innovative energiløsninger; fra at forsyne elektrisk transport med strøm fra egen havvindmøllepark, Rødsand II, til udviklingen af nogle af Danmarks største og mest effektive biogasanlæg. Vi driver Danmarks største netværk af ladeløsninger til elbiler til erhverv, private og den offentlige sektor, og driver ligeledes tre biogastankstationer i partnerskab med OK samt fire biogasanlæg sammen med lokale partnere. E.ON sælger og rådgiver om el, gas, varme og energieffektivisering og ejer og drifter cirka 30 lokale kraftvarmeværker og fire fjernvarmeværker.

To hurtigladere opstillet på efterspurgt lokation i Nordvestsjælland30.10.2017 07:36pressemeddelelse

Hurtigladere langs Holbækmotorvejen har længe været efterspurgt blandt elbilister, og med to styks opstillet i syd- og nordgående retning ved Springstrup bliver det nu markant nemmere at køre elbil på Nordvestsjælland. Tidligere på året vandt energiselskabet E.ON Vejdirektoratets udbud om at opstille 10 hurtigladere på rastepladser langs de danske motorveje, og de sidste to er altså nu klar til brug.