E.ON: To nye hurtigladere opstillet ved Silkeborgmotorvejen i Låsby

Nu bliver det markant nemmere at køre elbil i Midtjylland. Tidligere på året vandt energiselskabet E.ON Vejdirektoratets udbud om at opstille 10 nye hurtigladere på rastepladser langs motorvejene. E.ON er nu i fuld gang med at udvide Danmarks største ladenetværk til elbiler, og de to nye hurtigladere ved Silkeborgmotorvejen i Låsby, er klar til brug.

Ny hurtiglader ved Silkeborgmotorvejen

I foråret vandt E.ON Vejdirektoratets udbud om at opstille 10 nye hurtigladere på rastepladser langs motorvejene i Nordjylland, Nordvestsjælland og Midt- og Østjylland, og de to nye i Midtjylland står nu klar til brug.

”Med de nye hurtigladere bliver livet som elbilist i Midtjylland nu markant lettere. De giver elbilisterne langt større bevægelsesfrihed og betyder, at vores ladenetværk nu er endnu mere tætmasket,” siger Tore Harritshøj, adm. direktør i E.ON.

Tidligere i år rundede elbilernes infrastruktur en symbolsk milepæl, da antallet af offentlige ladepunkter oversteg antallet af traditionelle tankstationer. I dag er der mere end 2.030 ladepunkter og med et stadigt stigende antal hurtigladere, får elbilisterne bedre adgang til nem og hurtig opladning. Til trods for udbygningen af ladestandere går elbilsalget dog langsomt. I årets første syv måneder blev der kun solgt 196 elbiler. Til sammenligning blev der solgt 138.998 fossilbiler.

”En af de største barrierer for udrulningen af elbiler er, at mange er bekymrede for manglende rækkevidde og lademuligheder. Derfor udvider vi løbende vores ladenetværk og vi sikrer tilmed, at al strøm i voresnetværk kommer fra vedvarende energikilder,” siger Tore Harritshøj og pointerer, at E.ON i dag har over 1.300 ladepunkter fordelt over hele landet.

Hurtigladerne ved Silkeborgmotorvejen i Låsby kan tages i brug allerede nu, men lader kun op til 22 kW frem til 1. november 2017. Betaling for opladning foregår enten via abonnement hos E.ON, EasyPark-appen eller engangsbetaling. De sidste to løsninger tillader brugere, som ikke har et ladeabonnement hos E.ON, at oplade.

De to nye hurtigladere fordeler sig på følgende adresser:

• Kalbygaard Skov Nord - Silkeborgmotorvejen 242A, 8670 Låsby
  • Kalbygaard Skov Syd - Silkeborgmotorvejen 243B, 8670 Låsby

Fakta om E.ONs hurtigladere:

• Har tre udtag: CCS, Mennekes type II og CHAdeMO
  • Har en kapacitet på 43 kW AC og 50 kW DC (afhængig af biltype) *Bemærk max kapacitet på 22 kW frem til 1. november
  • Kan lade to biler samtidigt (en AC og en DC)
  • Det tager 20-30 min. at lade batteriet op til 80 pct. (afhængig af batteristørrelse)

Find E.ONs ladestandere her: http://www.eon.dk/ladepunkter

Læs mere om All Inclusive-ladeløsning fra E.ON: www.eon.dk/all-inclusive

Elbilen billigere at leje end benzinbilen: Sammen med Sixt har vi gjort elbilen billigere at leje end benzinbilen. Vi har sammensat et tilbud, hvor ALT er inkluderet til en fast, lav månedlig ydelse. Læs mere på: www.eon.dk/sixt og se den landsdækkende kampagnefilm her: https://www.youtube.com/watch?v=OPwRWcbxPjY

Kontakt: