E.ON tilbyder grøn og gratis opladning til elbiler på Folkemødet

Det skal være nemmere at være elbilist og tage del i den grønne omstilling. E.ON har de seneste par år tilbudt alle elbilister at oplade deres elbil gratis under Folkemødet, og i år er ingen undtagelse.

Oplad din elbil gratis på en af E.ONs fem ladestandere i Allinge

Tager man elbilen til Folkemødet på Bornholm, kan man altså se frem til at oplade sin elbil gratis i Allinge fra torsdag til søndag - under Folkemødet. E.ON opstiller fem ladestandere med to udtag på Circle K-tankstationen i Allinge, hvilket betyder, at op til ti elbiler har mulighed for at oplade på samme tid.

”Vi har selv deltaget på Folkemødet de sidste fire år, og hvert år ser vi flere og flere elbiler i Allinge. Dette er en positiv udvikling, som vi støtter 100 procent op omkring. Vi arbejder for at gøre det nemmere at være elbilist i Danmark og derfor er det også helt naturligt for os at opsætte nem og gratis opladning til de mange elbilister, der besøger Folkemødet,” siger Tore Harritshøj, adm. direktør i E.ON og understreger, at al strøm i E.ONs ladenetværk er certificeret vindenergi. Derfor bidrager man både til den grønne omstilling og et renere nærmiljø på solskinsøen, når man oplader sin elbil ved en E.ON-ladestander.

Nem opladning

Man oplader sin elbil ved at åbne ladestanderen med det ladekort, der er sat på hver enkelt ladestander. E.ON appellerer dog til, at de mange elbilister, der benytter sig af den gratis opladning, udviser god ladestil og kun optager ladepladsen, når de lader. På den måde kan så mange elbilister som muligt drage nytte af den gratis strøm.

Her bliver de fem ladestandere opstillet:

Circle K Allinge, Nordre Borrelyngvej 1A, 3770 Allinge

Har du spørgsmål?

Kontakt Karen Marie Jensen, kommunikationschef i E.ON Danmark.

Mail: karen.jensen@eon.dk

Oplad din elbil gratis på en af E.ONs fem ladestandere i Allinge
E.ONs ladestandere på Circle K-tankstationen i Allinge

Luftforurening går værst ud over børn12.11.2018 11:47Pressemeddelelse

Hvert år er luftforurening fra transporten skyld i ca. 900 dødsfald. I større danske byer udsættes vi for luftforurening, der svarer til passiv rygning fra op til syv cigaretter om dagen, og børn er særligt udsatte. En af de mest effektive måder at reducere luftforureningen på er at forbyde de ældste og mest forurenende dieselbiler. Derfor går Det Økologiske Råd og energiselskabet E.ON nu sammen om en kampagne, der sætter fokus på problemet.

E.ON: Hold øje med grønt vand i Frederikssund18.10.2018 09:34Pressemeddelelse

Mandag den 22. oktober tilsætter E.ON et grønt og ufarligt farvestof til fjernvarmevandet i Frederikssund. Formålet er at identificere eventuelle utætheder. De husstande, der har en defekt i deres fjernvarmeinstallation, kan opleve, at deres varme brugsvand får et grønligt skær. Det kolde brugsvand bør som udgangspunkt ikke blive grønt. Har man grønt vand, skal man derfor kontakte E.ON, og den eventuelle defekt i fjernvarmeinstallationen skal udbedres.