E.ON tilbyder grøn og gratis opladning til elbiler på Folkemødet

13.6.2017 08:00 | E.ON Danmark

Det skal være nemmere at være elbilist og tage del i den grønne omstilling. E.ON har de seneste par år tilbudt alle elbilister at oplade gratis under Folkemødet, og i år er ingen undtagelse. Tager man elbilen til Folkemødet, kan man derfor se frem til at oplade sin elbil gratis i Allinge fra torsdag til søndag. E.ON opstiller fem ladestandere med to udtag på Circle K-tankstationen, hvilket betyder, at op til ti elbiler har mulighed for at oplade på samme tid.

”Vi har selv deltaget på Folkemødet de sidste tre år, og hvert år ser vi flere og flere elbiler i Allinge. Dette er en positiv udvikling, som vi støtter 100 procent op omkring. Vi arbejder for at gøre det nemmere at være elbilist i Danmark og derfor er det også helt naturligt for os at opsætte nem og gratis opladning til de mange elbilister, der besøger Folkemødet,” siger Tore Harritshøj, adm. direktør i E.ON og understreger, at al strøm i E.ONs ladenetværk er certificeret vindenergi. Derfor bidrager man både til den grønne omstilling og et renere nærmiljø på solskinsøen, når man oplader sin elbil ved en E.ON-ladestander.

Nem opladning

Man oplader sin elbil ved at åbne ladestanderen med det ladekort, der er sat på hver enkelt ladestander. E.ON appellerer dog til at de forhåbentlig mange elbilister, der benytter sig af den gratis opladning, udviser god ladestil og kun optager ladepladsen, når de lader. På den måde kan så mange elbilister som muligt drage nytte af den gratis strøm.

Her bliver de fem ladestandere opstillet:

Circle K Allinge, Nordre Borrelyngvej 1A, 3770 Allinge

Har du spørgsmål?

Kontakt Karen Marie Jensen, Communications Manager i E.ON Danmark.

Mail: karen.jensen@eon.dk

E.ON ladestander på Folkemødet

Et af Europas største privatejede energiselskab

E.ON Danmark A/S er et dansk energiselskab, der indgår i en af Europas største privatejede energikoncern med 40.000 medarbejdere og 33 millioner kunder. Vores ambition er at drive den grønne omstilling og være den fortrukne partner inden for bæredygtige energiløsninger. Derfor har vi investeret massivt i udviklingen af grønne og innovative energiløsninger; fra at forsyne elektrisk transport med strøm fra egen havvindmøllepark, Rødsand II, til udviklingen af nogle af Danmarks største og mest effektive biogasanlæg. Vi driver Danmarks største netværk af ladeløsninger til elbiler til erhverv, private og den offentlige sektor, og driver ligeledes tre biogastankstationer i partnerskab med OK samt fire biogasanlæg sammen med lokale partnere. E.ON sælger og rådgiver om el, gas, varme og energieffektivisering og ejer og drifter cirka 30 lokale kraftvarmeværker og fire fjernvarmeværker.

E.ON kickstarter grønne iværksætter-drømme4.5.2017 07:00pressemeddelelse

Først var der 32 iværksættere. Så var der 10 – og nu er der tre tilbage. Efter et intenst udskilningsforløb over de seneste måneder har tre start-ups nu fået muligheden for at bringe deres ideer nærmere realisering. De tre hold har deltaget i energivirksomheden E.ONs iværksætterprogram, #accelerateCPH, hvor grønne start-ups har dystet om muligheden for at sidde inhouse hos E.ON i tre måneder og samtidig opnå en startkapital på op til 30.000 euro.