E.ON støtter elbilisters rekordforsøg med gratis strøm

Når Silkeborgmotorvejen i weekenden åbner med Danmarks største vejfest, markerer "Forenede Danske Elbilister (FDEL)" åbningen med et rekordforsøg, hvor mere end 300 elbiler fra Danmark og udlandet samles for at danne verdens længste elbilparade. E.ON støtter initiativet og tilbyder alle elbilister at lade gratis i E.ONs hurtiglader-netværk i hele landet lørdag d. 10 og søndag d. 11. september.

E.ON byder på gratis hurtigladning på E.ONs hurtigladere i hele landet i weekenden d. 10-11. september

Det gratis tilbud om hurtigladning i E.ONs netværk gælder de 39 hurtigladere, der er placeret langs motorvejsnettet og i København og Aarhus. Alle elbilister kan benytte sig af tilbuddet ved at taste koden "1011" på hurtigladerens skærm, hvorefter man kan tanke uden beregning. Standernes placering fremgår af E.ONs app og hjemmeside.

E.ON opstiller desuden en række mobile ladere under selve begivenheden, så der er sikret rigeligt og bæredygtigt strøm til alle deltagere i rekordforsøget.

"Vi vil gerne støtte op om rekordforsøget, som ud over at være en sjov begivenhed også er med til at skabe ekstra positiv opmærksomhed om elbiler og deres mange fordele, samt bedre kendskab til opladningsmulighederne i Danmark. Mange danskere kunne i dag sagtens tage springet til elbilen, som ud over at være en langt mere miljø- og klimavenlig transportform også byder på stor køreglæde," siger Susanne Tolstrup, kommunikationschef i E.ON Danmark.

Udover rekordforsøget har FDEL samtidigt planlagt en række events og udstiller også alle markedets elbiler under weekendens fejring i Silkeborg, ligesom E.ON også er tilstede i Silkeborg i weekenden med tilbud om attraktive ladeløsninger.

Alle E.ONs hurtigladere oplader elbiler med strøm fra vedvarende energi og kan lade elbiler op til 80% på bare 20-25 minutter. Hver hurtiglader kan lade to elbiler ad gangen. Med E.ONs 'e-Mobility' app er det ligeledes muligt at se driftsstatus og tilgængelighed på hver enkelt oplader i netværket.

"Vi har et mål om, at flere danskere skal skifte til elbil, og derfor har vi opsat hurtigladere jævnt fordelt langs det danske motorvejsnet. På den måde sikrer vi, at elbilisterne opnår større mobilitet på tværs af landet", slutter Susanne Tolstrup, og understreger, at weekendtilbuddet kun gælder ved opladning på E.ONs hurtigladere.

Foruden hurtigladere langs motorvejsnettet tilbyder E.ON opladning ved cirka 1.100 offentlige ladepunkter rundt om i danske byer. Der er altså rig mulighed for at lade sin elbil, mens man er på farten.

Yderligere information: Kontakt Susanne Tolstrup, kommunikationschef i E.ON Danmark, på 30 38 61 12.

Fakta om E.ONs hurtigladere:

• Har tre udtag: CCS, Mennekes type II og CHAdeMO
  • Har en kapacitet på 43 kW AC og 50 kW DC (afhængig af biltype)
  • Kan lade to biler samtidigt (AC/DC)
  • Det tager kun 20-25 min. at lade op til 80%

E.ON tager del i den grønne omstilling. I Danmark producerer og sælger vi bæredygtig fjernvarme, vindenergi og biogas. Og vi sælger og rådgiver om el og gas, energieffektivisering og grøn mobilitet som (bio)gas til transport og opladning til elbiler. Vi er en del af verdens største privatejede energiselskab E.ON SE med 33 millioner kunder og 58.000 medarbejdere (2015).

e.on hurtig oplader lokation Karlslunde
e.on hurtig oplader lokation Karlslunde

Et af Europas største privatejede energiselskab

E.ON Danmark A/S er et dansk energiselskab, der indgår i en af Europas største privatejede energikoncerner med 43.000 medarbejdere og 32 millioner kunder. Vores ambition er at drive den grønne omstilling og være den foretrukne partner inden for bæredygtige energiløsninger. Derfor har vi investeret massivt i udviklingen af grønne og innovative energiløsninger; fra at forsyne elektrisk transport med strøm fra egen havvindmøllepark, Rødsand II, til udviklingen af nogle af Danmarks største og mest effektive biogasanlæg. Vi driver Danmarks største netværk af ladeløsninger til elbiler til erhverv, private og den offentlige sektor, og driver ligeledes tre biogastankstationer i partnerskab med OK samt fire biogasanlæg sammen med lokale partnere. E.ON sælger og rådgiver om el, gas, varme og energieffektivisering og ejer og drifter cirka 30 lokale kraftvarmeværker og fire fjernvarmeværker.

To hurtigladere opstillet på efterspurgt lokation i Nordvestsjælland30.10.2017 07:36pressemeddelelse

Hurtigladere langs Holbækmotorvejen har længe været efterspurgt blandt elbilister, og med to styks opstillet i syd- og nordgående retning ved Springstrup bliver det nu markant nemmere at køre elbil på Nordvestsjælland. Tidligere på året vandt energiselskabet E.ON Vejdirektoratets udbud om at opstille 10 hurtigladere på rastepladser langs de danske motorveje, og de sidste to er altså nu klar til brug.