E.ON sætter strøm til hurtigladere på Statoils tankstationer

For knapt et år siden indgik Statoil og E.ON Danmark et strategisk partnerskab om at tilbyde elbilister muligheden for at tanke strøm fra hurtigladere på udvalgte Statoil stationer. De to partnere har nu opsat de første fire hurtigladere, alle centralt beliggende i hovedstadsområdet, og der er endnu otte standere fordelt flere steder i landet på vej. De første hurtigladere er at finde tæt på indkøbsmuligheder og trafikknudepunkter og er opsat på: Lyngbygaardsvej 138, Lyngby; Nybrovej 45, v IKEA, Gentofte; Kettevej 2, Hvidovre og Sydhavns Plads 10 v/Sydhavnen.

Tank strøm fra vedvarende energi hos Statoil

"Vi tror på, at elbiler, sammen med avancerede biobrændstoffer, f.eks. 2. generations ethanol og methanol, bliver en del af svaret på de udfordringer vi som branche har med at reducere CO2-udledningen fra transportsektoren. Med E.ON som partner kan vi nu også tilbyde opladning til de bilister, der har valgt elbilen, og vi glæder os til at partnerskabet vokser med endnu flere standere," siger fuel direktør hos Statoil Fuel & Retail, Peter Rasmussen.

Tore Harritshøj, administrerende direktør i E.ON er enig: "Statoil er en professionel partner med et stærkt stationsnetværk og attraktive adresser, der gør det enkelt for os at udvide vores hurtigladernetværk til de steder kunderne normalt færdes. Partnerskabet med Statoil er et godt eksempel på, hvordan vi med forskellige partnere udbygger lademuligheder for elbilister på en enkel og attraktiv måde".

Med de fire hurtigladere allerede opsat på Statoils stationer i Købehavnsområdet tilbyder E.ON i dag hurtigladning fra i alt 24 adresser fordelt over hele landet, dog primært langs motorvejsnettet og i København. Alle E.ON standerne får strøm fra vedvarende energikilder. De 24 stander får inden for få måneder følgeskab af endnu flere hurtigladere, som alle vil blive installeret på adresser, hvor adgangen er hurtig og nem for bilisterne.

Gør det nemt for alle bilister

Statoil arbejder målrettet på at gøre det nemt og bekvemt for bilisterne, hvad enten de skal vaske eller tanke bilen, eller kommer til stationerne for at købe en bid mad eller en kop kaffe, når de er på farten. Samarbejdet mellem Statoil og E.ON vil derfor også nu lette hverdagen for elbilister på farten med de nye hurtiglader-muligheder hos Statoil.

Hurtigladerne er tilgængelige for alle, både E.ONs kunder, men også de elbilister på farten, som har brug for ladning undervejs. E.ONs kunder opnår dog lavere kilowattpriser, når de aktiverer laderne ved hjælp af deres røde ladekort, mens andre kan aktivere standerne ved at kontakte E.ONs kundeservice

De to partnere har store forventninger til samarbejdet, og glæder sig til at byde elbilister velkommen på Statoil, til både opladning og øvrige indkøb på tankstationen, mens elbilen lader.

Hurtigladernes adresser

• Statoil, Lyngbygaardsvej 138, 2800Lyngby (er allerede i drift)
  • Statoil, Nybrovej 45, v IKEA, 2820 Gentofte (er allerede i drift)
  • Statoil, Kettevej 2, 2650Hvidovre (er allerede i drift)
  • Statoil, Sydhavns Plads 10, 2450 København SV (idriftsættes cirka 1. december, 2015)

Fakta om hurtigladerne:

• Har tre udtag: CCS, Mennekes type II og CHAdeMO
  • Har en kapacitet på 43 kW AC og 50 kW DC (afhængig af biltype)
  • Kan lade to biler samtidigt (AC/DC)
  • Det tager 20-25 min. at lade op til 80%

Læs mere om E.ON CITY-charge

Alle E.ONs mere end 1.000 offentlige ladepunkter fremgår af E.ONs hjemmeside og i app'en, "E.ON e-Mobility", som er tilgængelig i testversion.

For yderligere information kontakt:

• Peter Rasmussen, Fuel Direktør, Statoil Fuel & Retail , 3342 4303
  • Ann Kirstine Havsteen, Marketing- og Kommunikationsdirektør, Statoil Fuel & Retail: 3342 4088
  • Susanne Tolstrup, Kommunikationschef, E.ON Danmark, 3038 6112

Et af Europas største privatejede energiselskab

E.ON Danmark A/S er et dansk energiselskab, der indgår i en af Europas største privatejede energikoncerner med 43.000 medarbejdere og 32 millioner kunder. Vores ambition er at drive den grønne omstilling og være den foretrukne partner inden for bæredygtige energiløsninger. Derfor har vi investeret massivt i udviklingen af grønne og innovative energiløsninger; fra at forsyne elektrisk transport med strøm fra egen havvindmøllepark, Rødsand II, til udviklingen af nogle af Danmarks største og mest effektive biogasanlæg. Vi driver Danmarks største netværk af ladeløsninger til elbiler til erhverv, private og den offentlige sektor, og driver ligeledes tre biogastankstationer i partnerskab med OK samt fire biogasanlæg sammen med lokale partnere. E.ON sælger og rådgiver om el, gas, varme og energieffektivisering og ejer og drifter cirka 30 lokale kraftvarmeværker og fire fjernvarmeværker.

To hurtigladere opstillet på efterspurgt lokation i Nordvestsjælland30.10.2017 07:36pressemeddelelse

Hurtigladere langs Holbækmotorvejen har længe været efterspurgt blandt elbilister, og med to styks opstillet i syd- og nordgående retning ved Springstrup bliver det nu markant nemmere at køre elbil på Nordvestsjælland. Tidligere på året vandt energiselskabet E.ON Vejdirektoratets udbud om at opstille 10 hurtigladere på rastepladser langs de danske motorveje, og de sidste to er altså nu klar til brug.