E.ON og OK klar med ny gastankstation i Skovlunde

Sammen med Energiselskabet OK har E.ON netop åbnet en station i Skovlunde, hvor man bl.a. kan tanke diesel og naturgas. Og om kort tid udskiftes naturgassen med den miljøvenlige biogas.

Den nye station i Skovlunde har åbent hele døgnet og har gode til- og frakørselsforhold, så lastbilerne hurtigt og nemt er på farten igen.

Stationen i Skovlunde er endnu et skridt mod at gøre transportsektoren mere bæredygtig.

"Vi glæder os over åbningen af den nye gastankstation i partnerskab med OK. Stationen skal indgå i et netværk af gastankstationer, som i første omgang vil dække hovedstadsområdet, og hvor gassen snart opgraderes til biogas. Vi håber initiativet vil skubbe på udviklingen af transportsektoren, hvor vi savner mere politisk vilje til grøn omstilling," siger Bent Erik Hawaleska, Business Mobility Manager i E.ON.

OK og E.ON har i forvejen en gastankstation på Prags Boulevard på Amager, som åbnede i 2013, og det glæder os, at vi nu kan byde kunder velkomne på endnu en station.

Læs mere her: http://bit.ly/1GSB9XG

Miljø, energi; Transport OK; E.ON; grøn transport; gastankstation; Gas til transport <original_url>http://www.mynewsdesk.com/dk/e-on-danmark-a-s/news/e-on-og-ok-klar-med-ny-gastankstation-i-skovlunde-137091

Et af Europas største privatejede energiselskab

E.ON Danmark A/S er et dansk energiselskab, der indgår i en af Europas største privatejede energikoncerner med 43.000 medarbejdere og 32 millioner kunder. Vores ambition er at drive den grønne omstilling og være den foretrukne partner inden for bæredygtige energiløsninger. Derfor har vi investeret massivt i udviklingen af grønne og innovative energiløsninger; fra at forsyne elektrisk transport med strøm fra egen havvindmøllepark, Rødsand II, til udviklingen af nogle af Danmarks største og mest effektive biogasanlæg. Vi driver Danmarks største netværk af ladeløsninger til elbiler til erhverv, private og den offentlige sektor, og driver ligeledes tre biogastankstationer i partnerskab med OK samt fire biogasanlæg sammen med lokale partnere. E.ON sælger og rådgiver om el, gas, varme og energieffektivisering og ejer og drifter cirka 30 lokale kraftvarmeværker og fire fjernvarmeværker.

E.ON tilbyder grøn og gratis opladning til elbiler på Folkemødet13.6.2017 08:00nyhed

Det skal være nemmere at være elbilist og tage del i den grønne omstilling. E.ON har de seneste par år tilbudt alle elbilister at oplade gratis under Folkemødet, og i år er ingen undtagelse. Tager man elbilen til Folkemødet, kan man derfor se frem til at oplade sin elbil gratis i Allinge fra torsdag til søndag. E.ON opstiller fem ladestandere med to udtag på Circle K-tankstationen, hvilket betyder, at op til ti elbiler har mulighed for at oplade på samme tid. ”Vi har selv deltaget på Folkemødet de sidste tre år, og hvert år ser vi flere og flere elbiler i Allinge. Dette er en positiv udvikling, som vi støtter 100 procent op omkring. Vi arbejder for at gøre det nemmere at være elbilist i Danmark og derfor er det også helt naturligt for os at opsætte nem og gratis opladning til de mange elbilister, der besøger Folkemødet,” siger Tore Harritshøj, adm. direktør i E.ON og understreger, at al strøm i E.ONs ladenetværk er certificeret vindenergi. Derfor bidrager man både til den grønne omstil