E.ON og OK klar med ny gastankstation i Skovlunde

Sammen med Energiselskabet OK har E.ON netop åbnet en station i Skovlunde, hvor man bl.a. kan tanke diesel og naturgas. Og om kort tid udskiftes naturgassen med den miljøvenlige biogas.

Den nye station i Skovlunde har åbent hele døgnet og har gode til- og frakørselsforhold, så lastbilerne hurtigt og nemt er på farten igen.

Stationen i Skovlunde er endnu et skridt mod at gøre transportsektoren mere bæredygtig.

"Vi glæder os over åbningen af den nye gastankstation i partnerskab med OK. Stationen skal indgå i et netværk af gastankstationer, som i første omgang vil dække hovedstadsområdet, og hvor gassen snart opgraderes til biogas. Vi håber initiativet vil skubbe på udviklingen af transportsektoren, hvor vi savner mere politisk vilje til grøn omstilling," siger Bent Erik Hawaleska, Business Mobility Manager i E.ON.

OK og E.ON har i forvejen en gastankstation på Prags Boulevard på Amager, som åbnede i 2013, og det glæder os, at vi nu kan byde kunder velkomne på endnu en station.

Læs mere her: http://bit.ly/1GSB9XG

Miljø, energi; Transport OK; E.ON; grøn transport; gastankstation; Gas til transport <original_url>http://www.mynewsdesk.com/dk/e-on-danmark-a-s/news/e-on-og-ok-klar-med-ny-gastankstation-i-skovlunde-137091

Et af Europas største privatejede energiselskab

E.ON Danmark A/S er et dansk energiselskab, der indgår i en af Europas største privatejede energikoncerner med 43.000 medarbejdere og 32 millioner kunder. Vores ambition er at drive den grønne omstilling og være den foretrukne partner inden for bæredygtige energiløsninger. Derfor har vi investeret massivt i udviklingen af grønne og innovative energiløsninger; fra at forsyne elektrisk transport med strøm fra egen havvindmøllepark, Rødsand II, til udviklingen af nogle af Danmarks største og mest effektive biogasanlæg. Vi driver Danmarks største netværk af ladeløsninger til elbiler til erhverv, private og den offentlige sektor, og driver ligeledes tre biogastankstationer i partnerskab med OK samt fire biogasanlæg sammen med lokale partnere. E.ON sælger og rådgiver om el, gas, varme og energieffektivisering og ejer og drifter cirka 30 lokale kraftvarmeværker og fire fjernvarmeværker.

To hurtigladere opstillet på efterspurgt lokation i Nordvestsjælland30.10.2017 07:36pressemeddelelse

Hurtigladere langs Holbækmotorvejen har længe været efterspurgt blandt elbilister, og med to styks opstillet i syd- og nordgående retning ved Springstrup bliver det nu markant nemmere at køre elbil på Nordvestsjælland. Tidligere på året vandt energiselskabet E.ON Vejdirektoratets udbud om at opstille 10 hurtigladere på rastepladser langs de danske motorveje, og de sidste to er altså nu klar til brug.