E.ON lancerer All Inclusive-ladeløsninger til alle elbilister

Med E.ONs seneste tiltag " Inclusive-ladeløsninger kan danske elbilister nu lade ude eller hjemme, eller begge dele, fra kr. 379 om måneden. Tilbuddet gælder alle typer elbiler og kunder og gør det muligt at lade og køre, så meget man ønsker, til en fast månedlig pris. En tendens, der også kendes fra mobil-markedet og streaming-tjenester som f.eks. Spotify. Med E.ONs nye tilbud bliver elbilen et endnu mere attraktivt alternativ til benzinbilen, fordi man kan køre grønt til en fast lav pris.

E.ON har mere end 1.200 ladepunkter i hele Danmark, heriblandt 40 hurtigladere. Foto af Thomas Tolstrup.

For cirka 2,5 år siden præsenterede E.ON sine første ladeløsninger til danske elbilister. Dengang var der cirka 2.000 elbiler i Danmark, og i dag er der over 8.000. Trods et stagnerende elbilsalg efter afgiftspålæggelsen i starten af 2016 udvikler markedet sig dog fortsat positivt i takt med, at danskerne begynder at tage elbilen til sig, ikke mindst på udlejningsmarkedet.

Fast lav pris - alt inkluderet

Baseret på erfaringer og observationer i markedet har E.ON udviklet nye løsninger, som gør det attraktivt for elbilister at vælge en løsning fra en professionel ladepartner baseret på en lav, fast og dermed kendt pris med ubegrænset strøm til elbilen. Alle danske elbilister kan nu køre og lade ubegrænset i E.ONs netværk af offentlige ladestandere, eller derhjemme på en lånt ladeboks. De vil til enhver tid kende den faste månedlige omkostning forbundet med at køre elbil.

Produktet hedder "All Inclusive", og som navnet siger, får kunden en ladeløsning inklusiv ubegrænset offentlig opladning fra 379 kr. om måneden for elbiler med et batteri op til 44 kWh. For elbiler med større batteri er prisen 579 kr. om måneden. E.ON tilbyder de nye abonnementstyper til alle typer elbiler og kunder - også eksisterende kunder.

"Den ultimative "elbil-oplevelse" indtræffer først, når bil, opladning, økonomi og køreoplevelse flyder sammen. Vores All Inclusive-tiltag tilbyder præcist det, som vores kunder og andre elbilister generelt efterspørger - nemlig enkle og prisattraktive løsninger, som vi kender det fra online streamingtjenester som Spotify, HBO eller flat-rate mobilabonnementer, hvor man betaler en fast, lav ydelse om mÃ¥neden for et ubegrænset forbrug. Den tendens tager vi konsekvensen af og tilpasser vores abonnementstyper tilsvarende," fortæller chef for E.ON e-Mobility Solutions i Danmark, Torben Fog.

ؘkonomisk attraktivt med elbil

E.ON forventer, at de nye abonnementstyper vil få en del af de elbilister, der i dag benytter sig af den såkaldte "mormorladning" med opladning i stikkontakten, til at vælge en professionel ladepartner som E.ON. Årsagen er, at det både er hurtigere og mere sikkert at lade via ladeboks, ligesom et samlet abonnement til en fast lav pris er et stærkt signal til markedet om, hvor billigt det kan være at køre på el.

De nye abonnementstyper er udviklet til:

• elbilister med mulighed for installation af privat ladeboks (boks udlånes af E.ON),
  • elbilister, der bor i byen og primært lader på E.ONs mere end 1.200 offentlige ladepunkter
  • erhvervskunder der har medarbejdere med elbil eller egen flåde

Produktet er udviklet efter dialog med kunder, partnere, følgere på sociale medier og E.ONs næsten 100 danske elbil-ambassadører.

"Vi har udviklet et produkt til alle bilmæ¦rker, partnere og segmenter, der sikrer, at kunder kan få fri adgang og/eller egen ladeboks til en fast månedlig pris. Vi tror på, at elbilen snart vil få sit gennembrud i Danmark, og når det sker, står vi klar med de bedste ladeløsninger," fortsætter Torben Fog.

For E.ON handler det også om at skubbe på den grønne omstilling i Danmark ved at hjælpe med løsninger, der gør det nemmere for danskerne at vælge miljøvenlige elbiler frem for konventionelle benzinbiler. For at dette kan lade sig gøre, skal det kunne betale sig at vælge elbilen som det foretrukne transportmiddel.

"Driftsomkostningerne for en elbil er markant lavere end benzinbilen, og med det nye tilbud gør vi det økonomisk mere attraktivt at køre elbil og vælge en smart og professionel ladeløsning både ude og hjemme. Vi håber derfor, at abonnementerne også appellerer til de bilister, som fortrinsvist køber deres bil ud fra et økonomisk perspektiv og ikke kun et miljømæssigt. Det er vist rigtig mange år siden, at man her i Danmark har kunnet nøjes med en månedlig brændstofudgift på bare 379 kroner," slutter Torben Fog.

E.ONs "œAll Inclusive"-abonnementer :

CITY-charge All Inclusive - ubegræ¦nset strøm til alle elbiler i hele E.ONs offentlige ladenetværk

• Abonnement/måned: Kr. 379,- (batteri til og med 44 kWh)
  • Abonnement/måned: Kr. 579,- (batteri over 44 kWh)

HOME-charge All Inclusive - ubegrænset strøm til alle elbiler - både ude og hjemme

• Abonnement/måned: Kr. 579,- (alle typer elbiler)
  • Ladeboks derhjemme på eksisterende CEE-stik (16/32 A): Kr. 0,- (indtil 31.12.2016, normalpris: Kr. 1.295,-)
  • Standardinstallation (op til 3 faser): Kr. 5.695,-

E.ONs intelligente hjemmeladebokse:

• Lader sikkert og hurtigt derhjemme
  • Kan serviceres, fjernaflæses og fejlrettes
  • Kan lade alle slags elbiler med op til 22 kW (afhænger af bilmodel)
  • Har fastmonteret Type 1- eller Type 2-kabel

Se mere på www.eon.dk/all-inclusive

Find E.ONs offentlige ladepunkter på www.eon.dk/ladepunkter.

Intelligent hjemmeladeboks
Offentlig opladning i by

Et af Europas største privatejede energiselskab

E.ON Danmark A/S er et dansk energiselskab, der indgår i en af Europas største privatejede energikoncerner med 43.000 medarbejdere og 32 millioner kunder. Vores ambition er at drive den grønne omstilling og være den foretrukne partner inden for bæredygtige energiløsninger. Derfor har vi investeret massivt i udviklingen af grønne og innovative energiløsninger; fra at forsyne elektrisk transport med strøm fra egen havvindmøllepark, Rødsand II, til udviklingen af nogle af Danmarks største og mest effektive biogasanlæg. Vi driver Danmarks største netværk af ladeløsninger til elbiler til erhverv, private og den offentlige sektor, og driver ligeledes tre biogastankstationer i partnerskab med OK samt fire biogasanlæg sammen med lokale partnere. E.ON sælger og rådgiver om el, gas, varme og energieffektivisering og ejer og drifter cirka 30 lokale kraftvarmeværker og fire fjernvarmeværker.

To hurtigladere opstillet på efterspurgt lokation i Nordvestsjælland30.10.2017 07:36pressemeddelelse

Hurtigladere langs Holbækmotorvejen har længe været efterspurgt blandt elbilister, og med to styks opstillet i syd- og nordgående retning ved Springstrup bliver det nu markant nemmere at køre elbil på Nordvestsjælland. Tidligere på året vandt energiselskabet E.ON Vejdirektoratets udbud om at opstille 10 hurtigladere på rastepladser langs de danske motorveje, og de sidste to er altså nu klar til brug.