E.ON: Lad så mye du vil

I januar annonserte energiselskapet E.ON, at de satser stort på det norske elbilmarkedet, og energiselskapet er allerede i full gang med å utvide fremtidens ladeinfrastruktur i Norden. Nå er ladeoperatøren klar med sine ladeløsninger til norske el-bilister og åpner opp for bestillinger på sin hjemmeside. I Norge vil E.ON tilby ladeløsninger til hjem, bedrifter og kommuner.

Sikker, rask og intelligent oppladning hjemme med E.ONs elbillader.

Som noe helt nytt introduserer E.ON flat-rate konseptet i Norge. En løsning selskapet har hatt stor suksess med i Danmark. Løsningen går ut på at el-bilister kan få ubegrenset opplading hjemme og i E.ONs nordiske ladenettverk, til en fast lav pris i måneden. Og de kundene som bestiller en flat-rate ladeløsning fra E.ON innen 30. juni 2018, får de tre første månedene helt gratis.

– Vi har som mål at det skal være lett å være el-bilist. Ambisjonen er å forsyne norske elbiler med strøm gjennom sikre og intelligente hjemmeladeløsninger, og gjøre hverdagen enda enklere for elbilister, som vil kunne betale en fast, lav pris i måneden,” sier administrerende direktør i E.ON Danmark og sjef for Mobility forretningen i Norden, Tore Harritshøj.

E.ON er et av Europas største energiselskaper og har siden 2013 utvidet Danmarks ladenettverk til elbiler. I 2017 besluttet E.ON-konsernet å utvide sin e-mobility-forretning til resten av Europa, og driver i dag et av Nordens største ladenettverk med aktiviteter i Danmark, Sverige og nå Norge. Norske kunder hos E.ON får dermed også tilgang til E.ONs nordiske ladenettverk.

I fjor kunngjorde E.ON at de sammen med en partner, vil etablere et europeisk nettverk av ultra-raske ladestasjoner, som forbinder Norge med resten av Europa. Etableringen av de første ultra-raske stasjonene er allerede i full gang i Danmark og Tyskland, og allerede i år vil de første stasjonene bli bygget i Norge.

Fakta om E.ONs ladeløsninger:

• E.ON tilbyr intelligente ladeløsninger til hjem, virksomheter og kommuner.
  • E.ONs elbil-ladere er intelligente software-enheter som legger til rette for fleksible oppkoblings- og betalingsløsninger for bedrifter, kommuner og andre aktører.
  • Med flat-rate konseptet lader du ubegrenset hjemme gjennom en elbil-lader, og ute gjennom E.ONs nordiske ladenettverk til en fast, lav pris.
  • De kundene som bestiller en flat-rate ladeløsning fra E.ON innen 30. juni 2018, får de tre første månedene helt gratis.
  • E.ONs elbillader gir sikker, rask og intelligent opplading.
  • Møter krav om intelligent opplading fra Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB).
  • E.ON vil i løpet av de neste to årene etablere 180 ultra-raske ladestasjoner fra Norge til Italia.

Les mer om E.ONs ladeløsninger og priser på www.eondrive.no

Om E.ONs elbil-lader: www.youtube.com/watch?v=a2AQz9w8ag4

For mer informasjon, kontakt:

Karen Marie Jensen, Kommunikasjonssjef i E.ON Danmark
E-post: karen.jensen@eon.dk
Tlf: +45 3038 6183

Rasmus Larsen, Head of Sales, eMobility Solutions, E.ON Nordic
E-post: rasmus.larsen@eon.dk
Tlf: +45 3038 6113

Sikker, rask og intelligent oppladning hjemme med E.ONs elbillader.
Foto af Thomas Tolstrup: E.ONs lader til virksomheder
Intelligente ladeløsninger til hjem, virksomheter og kommuner

Om E.ON

E.ON er Europas største privateide energiselskap og en av Nordens største tilbydere av ladeløsninger. Selskapet er et av få energiselskaper i Europa, som utelukkende produserer strøm fra vedvarende energikilder. E.ON har i dag 33 millioner kunder fordelt på Europa, Russland og USA. Selskapet har i løpet av de siste 10 årene investert mer enn 11 milliarder euro i fornybar energi.

Luftforurening går værst ud over børn12.11.2018 11:47pressemeddelelse

Hvert år er luftforurening fra transporten skyld i ca. 900 dødsfald. I større danske byer udsættes vi for luftforurening, der svarer til passiv rygning fra op til syv cigaretter om dagen, og børn er særligt udsatte. En af de mest effektive måder at reducere luftforureningen på er at forbyde de ældste og mest forurenende dieselbiler. Derfor går Det Økologiske Råd og energiselskabet E.ON nu sammen om en kampagne, der sætter fokus på problemet.

E.ON: Hold øje med grønt vand i Frederikssund18.10.2018 09:34pressemeddelelse

Mandag den 22. oktober tilsætter E.ON et grønt og ufarligt farvestof til fjernvarmevandet i Frederikssund. Formålet er at identificere eventuelle utætheder. De husstande, der har en defekt i deres fjernvarmeinstallation, kan opleve, at deres varme brugsvand får et grønligt skær. Det kolde brugsvand bør som udgangspunkt ikke blive grønt. Har man grønt vand, skal man derfor kontakte E.ON, og den eventuelle defekt i fjernvarmeinstallationen skal udbedres.