E.ON koncernen og CLEVER samarbejder om europæisk ultraladernetværk til elbiler

E.ON koncernen indgår et strategisk samarbejde med den danske elbiloperatør CLEVER. Sammen har de to partnere en fælles ambition om at etablere et netværk af ultra-hurtiglade stationer (150 kW+) til elbiler langs det primære europæiske motorvejsnet. Begge selskaber har stor ekspertise og erfaring med at bygge, drive og servicere infrastruktur til elbiler i Norden, ikke mindst Danmark. Ambitionen er at udrulle hundredvis af ultra-hurtiglade stationer med en afstand på kun 120-180 km mellem ladestationerne. CLEVER og E.ON opfordrer andre aktører til at tage del i projektet.

Læs hele pressemeddelelsen

Miljø, energi; Transport

a-s/news/eon-koncernen-og-clever-samarbejder-om-europaeisk-ultraladernetvaerk-til-elbiler-218704

Sådan kunne en ultraladerstation se ud

Et af Europas største privatejede energiselskab

E.ON Danmark A/S er et dansk energiselskab, der indgår i en af Europas største privatejede energikoncerner med 43.000 medarbejdere og 32 millioner kunder. Vores ambition er at drive den grønne omstilling og være den foretrukne partner inden for bæredygtige energiløsninger. Derfor har vi investeret massivt i udviklingen af grønne og innovative energiløsninger; fra at forsyne elektrisk transport med strøm fra egen havvindmøllepark, Rødsand II, til udviklingen af nogle af Danmarks største og mest effektive biogasanlæg. Vi driver Danmarks største netværk af ladeløsninger til elbiler til erhverv, private og den offentlige sektor, og driver ligeledes tre biogastankstationer i partnerskab med OK samt fire biogasanlæg sammen med lokale partnere. E.ON sælger og rådgiver om el, gas, varme og energieffektivisering og ejer og drifter cirka 30 lokale kraftvarmeværker og fire fjernvarmeværker.

To hurtigladere opstillet på efterspurgt lokation i Nordvestsjælland30.10.2017 07:36pressemeddelelse

Hurtigladere langs Holbækmotorvejen har længe været efterspurgt blandt elbilister, og med to styks opstillet i syd- og nordgående retning ved Springstrup bliver det nu markant nemmere at køre elbil på Nordvestsjælland. Tidligere på året vandt energiselskabet E.ON Vejdirektoratets udbud om at opstille 10 hurtigladere på rastepladser langs de danske motorveje, og de sidste to er altså nu klar til brug.