E.ON koncernen og CLEVER samarbejder om europæisk ultraladernetværk til elbiler

E.ON koncernen indgår et strategisk samarbejde med den danske elbiloperatør CLEVER. Sammen har de to partnere en fælles ambition om at etablere et netværk af ultra-hurtiglade stationer (150 kW+) til elbiler langs det primære europæiske motorvejsnet. Begge selskaber har stor ekspertise og erfaring med at bygge, drive og servicere infrastruktur til elbiler i Norden, ikke mindst Danmark. Ambitionen er at udrulle hundredvis af ultra-hurtiglade stationer med en afstand på kun 120-180 km mellem ladestationerne. CLEVER og E.ON opfordrer andre aktører til at tage del i projektet.

Læs hele pressemeddelelsen

Miljø, energi; Transport

a-s/news/eon-koncernen-og-clever-samarbejder-om-europaeisk-ultraladernetvaerk-til-elbiler-218704

Sådan kunne en ultraladerstation se ud

Luftforurening går værst ud over børn12.11.2018 11:47pressemeddelelse

Hvert år er luftforurening fra transporten skyld i ca. 900 dødsfald. I større danske byer udsættes vi for luftforurening, der svarer til passiv rygning fra op til syv cigaretter om dagen, og børn er særligt udsatte. En af de mest effektive måder at reducere luftforureningen på er at forbyde de ældste og mest forurenende dieselbiler. Derfor går Det Økologiske Råd og energiselskabet E.ON nu sammen om en kampagne, der sætter fokus på problemet.

E.ON: Hold øje med grønt vand i Frederikssund18.10.2018 09:34pressemeddelelse

Mandag den 22. oktober tilsætter E.ON et grønt og ufarligt farvestof til fjernvarmevandet i Frederikssund. Formålet er at identificere eventuelle utætheder. De husstande, der har en defekt i deres fjernvarmeinstallation, kan opleve, at deres varme brugsvand får et grønligt skær. Det kolde brugsvand bør som udgangspunkt ikke blive grønt. Har man grønt vand, skal man derfor kontakte E.ON, og den eventuelle defekt i fjernvarmeinstallationen skal udbedres.