E.ON koncernen og CLEVER samarbejder om europæisk ultraladernetværk til elbiler

E.ON koncernen indgår et strategisk samarbejde med den danske elbiloperatør CLEVER. Sammen har de to partnere en fælles ambition om at etablere et netværk af ultra-hurtiglade stationer (150 kW+) til elbiler langs det primære europæiske motorvejsnet. Begge selskaber har stor ekspertise og erfaring med at bygge, drive og servicere infrastruktur til elbiler i Norden, ikke mindst Danmark. Ambitionen er at udrulle hundredvis af ultra-hurtiglade stationer med en afstand på kun 120-180 km mellem ladestationerne. CLEVER og E.ON opfordrer andre aktører til at tage del i projektet.

Læs hele pressemeddelelsen

Miljø, energi; Transport

a-s/news/eon-koncernen-og-clever-samarbejder-om-europaeisk-ultraladernetvaerk-til-elbiler-218704

Sådan kunne en ultraladerstation se ud

E.ON satser på digitale grønne start-ups7.2.2018 07:36pressemeddelelse

Energiselskabet E.ON åbner nu dørene op for de to grønne start-ups, Rezycl og Anyware Solutions, der netop er blevet valgt til de to pladser i iværksætterprogrammet #accelerateCPH. Iværksættervirksomhederne har udviklet digitale løsninger inden for udviklingen af intelligente hjem og smartere affaldshåndtering. Rezycl og Anyware Solutions flytter nu ind hos E.ON i de næste tre måneder, og skal sammen med E.ON modne og udvikle deres forretningsmodel. Begge start-ups får tilført seed-kapital på 15.000 euro.