E.ON inviterer grønne start-ups til innovations-pitch

Tirsdag den 9. januar, inviterer energiselskabet E.ON for andet år i træk ti start-ups fra ind– og udland til at pitche deres grønne forretningsidé. Pitch-runden finder sted på DTU SKYLAB kl. 17.00. Det er muligt at overvære præsentationerne ved gratis tilmelding på bit.ly/2qfU10B

Dommerpanel og publikum ved sidste års Pitch Day

Pitch-dagen er en vigtig del af E.ONs iværksætterprogram #accelerateCPH, som giver iværksættere mulighed for at få en af de eftertragtede pladser i iværksætterprogrammet .

De ti start-ups, der deltager i Pitch-dagen er udvalgt blandt mange ansøgere og er inviteret til at pitche deres idé, lidt efter samme format som TV-programmet ”Løvens Hule”. Det er andet år i træk, at E.ON inviterer start-ups indenfor, efter et succesfuldt forløb i 2016/17, hvor fem projekter førte til samarbejder eller partnerskaber mellem E.ON og iværksætterne. De to virksomheder, som E.ON senere giver mulighed for at deltage i det fulde program hen over foråret, kommer til at arbejde tæt sammen med E.ON, som sparringspartner, potentiel investor og forretningspartner.

”Vi har modtaget mere end 40 ansøgninger og har igen i år efter nøje evaluering udvalgt de ti start-ups, vi ser størst potentiale i. Vi glæder os til at høre dem pitche deres projekt-idé foran vores innovations-jury og publikum på tirsdag. Konkurrenceelementet er klart tilstede, og derfor yder alle deres bedste. I sidste ende er det jo kun to ud af de ti deltagere, der får en plads i vores accelerator-forløb. Vi håber, at Pitch-dagen bliver ligeså festlig og inspirerende som sidste år, og hvem ved, måske er det fremtidige forretningspartnere vi står overfor på dagen,” fortæller Lars Van Hauen, innovationsdirektør i E.ON Danmark.

Lige som sidste år har E.ON valgt at centrere temaet for programmet omkring udvikling af bæredygtige energiløsninger, der kan bidrage til at løse nogle af fremtidens energiudfordringer.

De ti start-ups, som er blevet udvalgt til at pitche deres forretningside er:

Læs mere om de ti start-ups her.

Sådan foregår et pitch
Hver start-up har to minutter til at præsentere deres virksomhed og forretningsidé til E.ONs innovations-jury, som består af: Hanne Harmsen (Innovationsfonden), Brian Vad (Professor, Aalborg Universitet), og fra E.ON Danmark, Tore Harritshøj (CEO), Stefan Johnson (CCO) og Lisbeth Seerup Hansen (CFO). Efter pitchet har juryen mulighed for at stille uddybende spørgsmål i fem minutter. Hele eftermiddagen foregår på engelsk. På selve dagen bliver der kåret to vindere for dagens bedste pitch af henholdsvis jury og publikum.

Det efterfølgende forløb
Efter pitch-dagen bliver de 10 projekter vurderet og E.ON beslutter hvilke to projekter, der får tilbudt mulighed for at sidde hos E.ON i tre måneder i løbet af foråret 2018. De vil i perioden få adgang til E.ONs fagekspertise og generelle sparring, op til 15.000 euro i startkapital og kontorfaciliteter stillet til rådighed, alt imens de modner deres idéer og gør dem markedsklare.

Den tredje og sidste runde, som er en ”Demo-Day”, afholdes d. 24. maj, hvor de virksomheder, der har siddet inhouse hos E.ON, skal præsentere deres færdigudviklede koncepter foran E.ONs interne jury. Herefter beslutter juryen, om der skal indgås samarbejde fremadrettet med et eller flere af projekterne.

Pitch Day Program
17.00 Dørene åbner – vi serverer lidt mad og drikke
17.30 Velkomst v/Lars van Hauen, innovationsdirektør, E.ON Danmark
17.35 Intro til Pitch Day
17.45 De 10 start-ups pitcher deres forretningsidé
19.15 Sofadebat: Hvordan ser fremtidens bæredygtige energimarked ud?
Deltagere: Henrik Madsen (professor DTU), Camilla Ege (entreprenør og CEO Refarmed), Lars van Hauen (Innovationsdirektør, E.ON) Poul Erik Morthorst (Klimarådet),
Facilitator: Peter Bjerregaard, E.ON.
19.45 Præsentation af dagens vindere (jury-prisen og publikumsprisen)
20.00 Bar og networking
21.00 Tak for i dag

Pitch Day finder sted på:
DTU, SKYLAB, Diplomvej, bygning 373A, 2800 Kongens Lyngby. Der går flere busser til DTU – og for dem i bil er der gode P-muligheder i området.

Læs mere om #accelerateCPH
Læs mere om ”Pitch-day”-eventet på Facebook

Dommerpanel og publikum ved sidste års Pitch Day
Start-uppen Spectro Inlets fra sidste¨års accelerator-program

E.ON: Hold øje med grønt vand i Frederikssund18.10.2018 09:34pressemeddelelse

Mandag den 22. oktober tilsætter E.ON et grønt og ufarligt farvestof til fjernvarmevandet i Frederikssund. Formålet er at identificere eventuelle utætheder. De husstande, der har en defekt i deres fjernvarmeinstallation, kan opleve, at deres varme brugsvand får et grønligt skær. Det kolde brugsvand bør som udgangspunkt ikke blive grønt. Har man grønt vand, skal man derfor kontakte E.ON, og den eventuelle defekt i fjernvarmeinstallationen skal udbedres.