E.ON halverer ladetiden for elbiler

Nu kan du oplade elbilen endnu hurtigere på en E.ON ladestander. Energiselskabet E.ON udruller de næste seks måneder ny software, der gør det muligt at fordele strømmen i ladestanderne, så den udnyttes optimalt. Løsningen kaldes for Local Grid Management og bliver på sigt tilgængelig på alle offentlige 22 kW ladestandere.

I dag kan man benytte sig af den nye service på 40 ladestandere i E.ONs ladenetværk. Elbil-modeller, der lader på tre faser, vil kunne opleve en markant hurtigere ladetid, da de vil kunne lade med op til 22 kW i stedet for kun 11 kW, som ellers er normen. Det kan lade sig gøre, fordi den nye software gør det muligt at fordele strømmen automatisk, alt efter om én eller to elbiler oplader samtidig på samme ladestander. Local Grid Management er en gratis service, som elbilister i hele landet på sigt kan nyde godt af på E.ONs offentlige ladestandere.

”Vi arbejder hver dag på at udvikle smarte ladeløsninger til vores kunder, og derfor er det en stor glæde, at vi nu kan løfte sløret for denne service. Initiativer som dette vil gøre det markant lettere og mere attraktivt at være elbilist,” siger Torben Fog, chef for e-Mobility Solutions hos E.ON.

Local Grid Management er også oplagt for virksomheder, kommuner og regioner, der vil opsætte ladestandere, da løsningen nedbringer etableringsudgiften til ladestandere. Med Local Grid Management udnytter man kapaciteten i elnettet langt bedre og reducerer tilslutningsbidraget, som normalvis tegner sig for en betragtelig del af investeringen i nye ladestandere.

Sammen med delebilsordningen TADAA! har E.ON testet løsningen siden marts 2017, og TADAA! er begejstret for den nye løsning.

”Vi har fået en ladeløsning, der giver mulighed for besparelser på opsætning af ladestandere. Tilmed kan vi tilbyde vores kunder bedre service og opladning. Så vi vil helt klart have Local Grid Management med i overvejelserne, når vi i fremtiden skal købe lignende løsninger,” siger Anker Hedegaard, Senior Business Developer hos TADAA!

I første udrulning er Local Grid Management tilgængelig på offentlige lokationer med én ladestander samt hos virksomheder, kommuner og delebilsordninger, der opsætter nye ladestandere. E.ON forventer at blive færdig med udrulningen i starten af 2018.

Fakta om E.ONs ladenetværk:

• E.ON har omkring 1.300 offentlige ladepunkter i større byer og hurtigladere langs motorvejsnettet.
  • Strømmen i E.ONs offentlige ladenetværk er certificeret vindstrøm.
  • E.ON sælger ladeløsninger til private, virksomheder og offentlige myndigheder.

Find alle E.ONs ladestandere her: www.eon.dk/ladepunkter

Læs mere om E.ONs ladeløsninger her: www.eon.dk/emobility

Kontakt: Communications Manager i E.ON:
Karen Marie Jensen, tlf.: +45 3038 6183, mail: karen.jensen@eon.dk

E.ON konsernet og Clever inngår fellesforetak for å akselerere utrullingen av ultra-hurtiglading til elbiler9.1.2019 11:36Pressemeddelelse

Det europeiske energiselskapet E.ON og den danske ladeoperatøren Clever har fått grønt lys fra EUs konkurransemyndigheter til å inngå et fellesforetak, som med støtte fra EU, skal rulle ut et nettverk av 48 ultra-hurtigladere i Danmark, Norge og Sverige - hvorav 20 skal etableres i Norge Det nye selskapet har allerede åpnet den første ladestasjonen i Danmark, med gratis lading til alle elbilister.

Luftforurening går værst ud over børn12.11.2018 11:47Pressemeddelelse

Hvert år er luftforurening fra transporten skyld i ca. 900 dødsfald. I større danske byer udsættes vi for luftforurening, der svarer til passiv rygning fra op til syv cigaretter om dagen, og børn er særligt udsatte. En af de mest effektive måder at reducere luftforureningen på er at forbyde de ældste og mest forurenende dieselbiler. Derfor går Det Økologiske Råd og energiselskabet E.ON nu sammen om en kampagne, der sætter fokus på problemet.