E.ON: Fire nye hurtigladere opstillet ved Frederikshavn- og Hirtshalsmotorvejen

Nu bliver det markant nemmere at køre elbil i Nordjylland. Tidligere på året vandt energiselskabet E.ON Vejdirektoratets udbud om at opstille 10 nye hurtigladere på rastepladser langs motorvejene. E.ON er nu i fuld gang med at udvide Danmarks største ladenetværk til elbiler, og de første fire hurtigladere, ved Tylstrup og Hjallerup, er klar til brug.

I foråret vandt E.ON Vejdirektoratets udbud om at opstille 10 nye hurtigladere på rastepladser langs motorvejene i Nordjylland, Nordvestsjælland og Midt- og Østjylland, og de første fire står nu klar i Nordjylland.

”Med de nye hurtigladere bliver livet som elbilist i Nordjylland nu markant lettere. De giver elbilisterne langt større bevægelsesfrihed og betyder, at vores ladenetværk nu er endnu mere tætmasket,” siger Tore Harritshøj, adm. direktør i E.ON.

Tidligere i år rundede elbilernes infrastruktur en symbolsk milepæl, da antallet af offentlige ladepunkter oversteg antallet af traditionelle tankstationer. I dag er der mere end 2.030 ladepunkter og med et stadigt stigende antal hurtigladere, får elbilisterne bedre adgang til nem og hurtig opladning. Til trods for udbygningen af ladestandere går elbilsalget dog langsomt. I årets første syv måneder blev der kun solgt 196 elbiler. Til sammenligning blev der solgt 138.998 fossilbiler.

”En af de største barrierer for udrulningen af elbiler er, at mange er bekymrede for manglende rækkevidde og lademuligheder. Derfor udvider vi løbende vores ladenetværk og vi sikrer tilmed, at al strøm i voresnetværk kommer fra vedvarende energikilder,” siger Tore Harritshøj og pointerer, at E.ON i dag har over 1.300 ladepunkter fordelt over hele landet.

Hurtigladerne på Hirtshalsmotorvejen og Frederikshavnmotorvejen ved Tylstrup og Hjallerup kan tages i brug allerede nu, og betaling for opladning foregår enten via abonnement hos E.ON, EasyPark-appen eller engangsbetaling. De sidste to løsninger tillader brugere, som ikke har et ladeabonnement hos E.ON, at oplade.

De nye hurtigladere fordeler sig på følgende adresser:

• Hjallerup Øst - Frederikshavnmotorvejen 163, 9320 Hjallerup
  • Hjallerup Vest - Frederikshavnmotorvejen 164, 9320 Hjallerup
  • Vildmosen Rasteplads Øst - Hirtshalsmotorvejen 77, 9382 Tylstrup
  • Vildmosen Rasteplads Vest - Hirtshalsmotorvejen 74, 9382 Tylstrup

Fakta om E.ONs hurtigladere:

• Har tre udtag: CCS, Mennekes type II og CHAdeMO
  • Har en kapacitet på 43 kW AC og 50 kW DC (afhængig af biltype)
  • Kan lade to biler samtidigt (en AC og en DC)
  • Det tager 20-30 min. at lade batteriet op til 80 pct. (afhængig af batteristørrelse)

Find E.ONs ladestandere her: http://www.eon.dk/ladepunkter

Læs mere om All Inclusive-ladeløsning fra E.ON: www.eon.dk/all-inclusive

Elbilen billigere at leje end benzinbilen: Sammen med Sixt har vi gjort elbilen billigere at leje end benzinbilen. Vi har sammensat et tilbud, hvor ALT er inkluderet til en fast, lav månedlig ydelse. Læs mere på: www.eon.dk/sixt og se den landsdækkende kampagnefilm her: https://www.youtube.com/watch?v=OPwRWcbxPjY

Kontakt:

• Communications Manager i E.ON, Karen Marie Jensen, tlf. 3038 6183, mail: karen.jensen@eon.dk

Et af Europas største privatejede energiselskab

E.ON Danmark A/S er et dansk energiselskab, der indgår i en af Europas største privatejede energikoncerner med 43.000 medarbejdere og 32 millioner kunder. Vores ambition er at drive den grønne omstilling og være den foretrukne partner inden for bæredygtige energiløsninger. Derfor har vi investeret massivt i udviklingen af grønne og innovative energiløsninger; fra at forsyne elektrisk transport med strøm fra egen havvindmøllepark, Rødsand II, til udviklingen af nogle af Danmarks største og mest effektive biogasanlæg. Vi driver Danmarks største netværk af ladeløsninger til elbiler til erhverv, private og den offentlige sektor, og driver ligeledes tre biogastankstationer i partnerskab med OK samt fire biogasanlæg sammen med lokale partnere. E.ON sælger og rådgiver om el, gas, varme og energieffektivisering og ejer og drifter cirka 30 lokale kraftvarmeværker og fire fjernvarmeværker.

E.ON tilbyder grøn og gratis opladning til elbiler på Folkemødet13.6.2017 08:00nyhed

Det skal være nemmere at være elbilist og tage del i den grønne omstilling. E.ON har de seneste par år tilbudt alle elbilister at oplade gratis under Folkemødet, og i år er ingen undtagelse. Tager man elbilen til Folkemødet, kan man derfor se frem til at oplade sin elbil gratis i Allinge fra torsdag til søndag. E.ON opstiller fem ladestandere med to udtag på Circle K-tankstationen, hvilket betyder, at op til ti elbiler har mulighed for at oplade på samme tid. ”Vi har selv deltaget på Folkemødet de sidste tre år, og hvert år ser vi flere og flere elbiler i Allinge. Dette er en positiv udvikling, som vi støtter 100 procent op omkring. Vi arbejder for at gøre det nemmere at være elbilist i Danmark og derfor er det også helt naturligt for os at opsætte nem og gratis opladning til de mange elbilister, der besøger Folkemødet,” siger Tore Harritshøj, adm. direktør i E.ON og understreger, at al strøm i E.ONs ladenetværk er certificeret vindenergi. Derfor bidrager man både til den grønne omstil