E.ON åbner næste generation af hurtig-ladestationer

Den første af flere hundrede europæiske ultra-hurtige ladestationer står nu klar på den tyske motorvej A3 ved Autohof Strohofor i Geiselwind, mellem Würzburg og Nürnberg. I hele august tilbyder E.ON gratis opladning til alle elbilister på de nye ladestandere.

E.ONs første ultra-hurtige ladestation står klar i Geiselwind

Der er gode nyheder på vej til danske elbilister, der skal køre igennem Europa. Langs de europæiske motorveje opstiller energiselskabet E.ON næste-generations ladestationer, hvor elbilister hurtigt kan oplade bilen. Den første i en lang række af ladestationer står nu klar i Tyskland og gør det muligt at oplade sin elbil i 20 minutter og køre yderligere 400 km.

”Den nye ladestation er et lille smugkig ind i fremtiden. Fremover vil alle elbilister køre markant længere på en opladning og selve opladningen vil ikke tage længere tid end at læse en avis,” siger Tore Harritshøj, adm. direktør i E.ON Danmark, og påpeger, at E.ON er ved at udrulle et større netværk af ultra-hurtigladere i Norden og resten af Europa.

Den nye ladestation kan lade alle typer af elbiler, har fire ladestandere og vil blive opgraderet fra 150 kW til 350 kW inden årets udgang. Elbilister kan i hele august oplade gratis ved ladestationen i Geiselwind.

Fakta om E.ONs ultra-hurtige ladestationer:

• Tilbyder 150 kW opladning, med opgraderingsmulighed til 350kW
  • Bliver placeret med 120-180 kilometers afstand langs de europæiske motorveje
  • Hver ladestation er udstyret med to til seks ladestandere
  • Tilbyder opladning med CCS (europæisk standard for hurtig opladning) og CHAdeMO
  • Opladning er gratis i hele august herefter kan brugere betale med enten kreditkort (app og hjemmeside) eller RFID-kort

Se timelapse video af ladestationen, der bliver bygget: https://mobile.twitter.com/eon_de/status/1028981452799717376?s=12

Læs også mere her: https://www.eon.com/en/about-us/media/press-release/2018/eon-drive-opens-ultra-fast-charging-station-for-electric-cars-on-the-german-motorway-a3.html

E.ONs første ultra-hurtige ladestation står klar i Geiselwind

Global elbilkampanje skal få regjeringene opp av stolen.11.9.2018 15:27pressemeddelelse

Transportsektoren er klimapolitikkens sorte får og den eneste sektoren hvor CO2-utslippene har steget kraftig de siste 30 årene. Dette gjelder også for den norske transportsektoren. Derfor inngår energiselskapet E.ON et samarbeid med den globale EV30@20-kampanjen, sammen med en rekke andre selskap og regjeringer. Kampanjen skal åpne regjeringers øyne for mulighetene som ligger i elektriske kjøretøy.