E.ON åbner næste generation af hurtig-ladestationer

Den første af flere hundrede europæiske ultra-hurtige ladestationer står nu klar på den tyske motorvej A3 ved Autohof Strohofor i Geiselwind, mellem Würzburg og Nürnberg. I hele august tilbyder E.ON gratis opladning til alle elbilister på de nye ladestandere.

E.ONs første ultra-hurtige ladestation står klar i Geiselwind

Der er gode nyheder på vej til danske elbilister, der skal køre igennem Europa. Langs de europæiske motorveje opstiller energiselskabet E.ON næste-generations ladestationer, hvor elbilister hurtigt kan oplade bilen. Den første i en lang række af ladestationer står nu klar i Tyskland og gør det muligt at oplade sin elbil i 20 minutter og køre yderligere 400 km.

”Den nye ladestation er et lille smugkig ind i fremtiden. Fremover vil alle elbilister køre markant længere på en opladning og selve opladningen vil ikke tage længere tid end at læse en avis,” siger Tore Harritshøj, adm. direktør i E.ON Danmark, og påpeger, at E.ON er ved at udrulle et større netværk af ultra-hurtigladere i Norden og resten af Europa.

Den nye ladestation kan lade alle typer af elbiler, har fire ladestandere og vil blive opgraderet fra 150 kW til 350 kW inden årets udgang. Elbilister kan i hele august oplade gratis ved ladestationen i Geiselwind.

Fakta om E.ONs ultra-hurtige ladestationer:

• Tilbyder 150 kW opladning, med opgraderingsmulighed til 350kW
  • Bliver placeret med 120-180 kilometers afstand langs de europæiske motorveje
  • Hver ladestation er udstyret med to til seks ladestandere
  • Tilbyder opladning med CCS (europæisk standard for hurtig opladning) og CHAdeMO
  • Opladning er gratis i hele august herefter kan brugere betale med enten kreditkort (app og hjemmeside) eller RFID-kort

Se timelapse video af ladestationen, der bliver bygget: https://mobile.twitter.com/eon_de/status/1028981452799717376?s=12

Læs også mere her: https://www.eon.com/en/about-us/media/press-release/2018/eon-drive-opens-ultra-fast-charging-station-for-electric-cars-on-the-german-motorway-a3.html

E.ONs første ultra-hurtige ladestation står klar i Geiselwind

Luftforurening går værst ud over børn12.11.2018 11:47pressemeddelelse

Hvert år er luftforurening fra transporten skyld i ca. 900 dødsfald. I større danske byer udsættes vi for luftforurening, der svarer til passiv rygning fra op til syv cigaretter om dagen, og børn er særligt udsatte. En af de mest effektive måder at reducere luftforureningen på er at forbyde de ældste og mest forurenende dieselbiler. Derfor går Det Økologiske Råd og energiselskabet E.ON nu sammen om en kampagne, der sætter fokus på problemet.

E.ON: Hold øje med grønt vand i Frederikssund18.10.2018 09:34pressemeddelelse

Mandag den 22. oktober tilsætter E.ON et grønt og ufarligt farvestof til fjernvarmevandet i Frederikssund. Formålet er at identificere eventuelle utætheder. De husstande, der har en defekt i deres fjernvarmeinstallation, kan opleve, at deres varme brugsvand får et grønligt skær. Det kolde brugsvand bør som udgangspunkt ikke blive grønt. Har man grønt vand, skal man derfor kontakte E.ON, og den eventuelle defekt i fjernvarmeinstallationen skal udbedres.