E.ON åbner 26 nye ladepladser i Ringsted: Lad elbilen op ved Selandia Park

Skal man handle i Ringsted, eller arbejder man i Selandia Park, er det nu meget nemmere at lade elbilen op. E.ON har netop sat strøm til 12 byladere, der kan lade 24 biler samtidig en hurtiglader med 50 kW ved Selandia Park og Sofacompany, hvor yderligere to biler kan lade op ad gangen.

Lad elbilen op ved Selandia Park i Ringsted

De 26 nye ladepunkter er en del af E.ONs udvidelse af netværket med mindst 1.000 nye ladepunkter over hele landet inden udgangen af 2023.

I Selandia Park arbejder vi målrettet på nedbringe vores klimaaftryk. Derfor giver det god mening for os at have E.ONs ladestandere på vores p-pladser. Vi vil jo gerne gøre det let for vores kunder og deres medarbejdere at komme hertil i elbil. Og det kan vi nu i samarbejde med E.ON,” fortæller Martin Overgaard Hansen, CEO i Glunz & Jensen Holding A/S, som ejer Selandia Park.

Opladning til alle slags elektriske biler

Ladestanderne ved Selandia Park er byladere med en effekt på 22 kW, som alle slags opladelige biler kan bruge til opladning. Hurtigladeren ved Selandia Park har en effekt på 50 kW, så elbiler med den rette batterikapacitet kan lade ca. 200 km ekstra på lidt over en halv time. Alle elbiler kan lade på hurtigladeren, men ældre elbiler får ikke det maksimale udbytte af den hurtig opladning.

Ikke længe efter vi meldte ud, at der var 1.000 nye ladepunkter på vej til elbilisterne inden udgangen af 2023, er vi klar med de første af de nye ladestandere i Ringsted. Samtidig er vi i gang med en større udbygning af vores ladenetværk i hele landet,” fortæller Anders Krag, Business Manager i E.ON Drive.

Åben adgang for alle – betaling med kreditkort

Uanset om man er E.ON-kunde eller ej, kan man lade sin bil på alle E.ONs ladestationer, man kan betale direkte med kreditkort via E.ON Drive appen. E.ONs egne kunder lader til abonnementspris.

Fakta om E.ON Drive

• Er en af Danmarks ledende aktører inden for infrastruktur til elbiler og plugin-hybrider
  • Driver og ejer et af Danmarks største ladenetværk med 1800 ladepunkter.
  • Leverer opladning til alle dele af transporten; elbiler, elbusser, ellastbiler og eltaxi.
  • Er en del af Europas største privatejede energiselskab E.ON SE, der etablerer opladning til elbiler i 13 europæiske lande.
  • De nye ladestandere findes hos, Selandia Park Haslevvej 13, 4100 Ringsted.

Lad elbilen op ved Selandia Park i Ringsted

E.ON Danmark A/S er et dansk energiselskab, der indgår i en af Europas største privatejede energikoncerner med 51 millioner kunder og 72.000 medarbejdere. Vores ambition er at drive den grønne omstilling og være den foretrukne partner inden for bæredygtige energiløsninger. Derfor har vi investeret massivt i udviklingen af grønne og innovative energiløsninger; fra at forsyne persontransporten med strøm til udviklingen af nogle af Danmarks største og mest effektive biogasanlæg. Vi driver et af Danmarks største netværk af ladeløsninger til elbiler til erhverv, private og den offentlige sektor, og driver ligeledes tre biogastankstationer i partnerskab med OK samt fem biogasanlæg sammen med lokale partnere. E.ON ejer og drifter cirka 16 lokale kraftvarmeværker og fem fjernvarmeværker.

Først med infrastruktur til de tunge køretøjer. E.ON etablerer de første offentligt tilgængelige ladestandere til el-lastbiler ved Høje Taastrup Transportcenter og Hirtshals Transportcenter26.1.2023 15:13:39 CET | Pressemeddelelse

Adgang til effektiv, strategisk placeret lynopladning er altafgørende, når lastbiler skal over på el. Hidtil har de få eldrevne lastbiler, vi har her i landet, ladet op ved egne depoter, men som de første sætter E.ON Drive Infrastructure offentligt tilgængelige 400 kW-ladestandere op – dedikerede til den tunge transport. De første skal op ved Høje Taastrup Transportcenter i 2023. Dette er starten i Danmark på E.ONs korridor af standere ned igennem Europa til el-lastbiler.

Nyt partnerskab giver certificeret grøn strøm til husstanden fra b.energy sammen med en ladeboks fra E.ON27.9.2022 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Certificeret grøn strøm til hjemmet og elbilen i én og samme pakke. Det er, hvad elbilister får via et nyt samarbejde mellem ladeoperatøren E.ON og elselskabet b.energy, hvor de køber en ladeboks fra E.ON og vælger elselskabet b.energy som leverandør. Samtidig er der en rabat på ladeboksen på 2.000 kr. Har man allerede et abonnement hos E.ON, får man 1000 kr. i rabat på sin elregning, hvis man vælger b.energy som elselskab hjemme.