DI - Dansk Industri

Entreprenørvirksomhed vinder pris for imponerende indsats

MSE Entreprise A/S i Nørre Alslev tager et kæmpe ansvar for at uddanne de kommende medarbejdere indenfor bygge- og anlægsbranchen, hvor der er stor mangel på hænder. Som tak for den imponerende indsats modtager virksomheden DI Lolland-Falsters Lærepladspris 2022.

Foto til fri afbenyttelse. Fra venstre: Jakob Søndergaard Nielsen, formand for  DI Lolland-Falster, Simon Hansen, borgmester Guldborgsund, David Lollike, entrepriseleder MSE Entreprise A/S, Jan Sørensen, direktør MSE Entreprise A/S

Entreprenørvirksomheden MSE Entreprise A/S på Falster har lige nu 12 lærlinge ansat. Virksomheden vægter højt, at en kommende lærling kan tage initiativ. Derfor bliver alle lærlinge, som selv er opsøgende, inviteret til samtale. Alle – uanset baggrund – får en chance.

- Det er naturligt for os at tage lærlinge, og hvis man selv er opsøgende, bliver man som minimum kaldt til samtale. Vi vil gerne give alle en chance, for vi oplever også mennesker, som kommer med en barsk fortid. Hos os får man chancen for en lysere fremtid, hvis man udviser engagement og iver. Nogle kræver mere opbakning end andre, og det er vi meget opmærksomme på, siger David Lollike Olsen, entrepriseleder hos MSE Entreprise A/S.

Prisen blev uddelt på virksomheden torsdag den 30. juni kl. 14.30-15.30, hvor borgmester i Guldborgsund Kommune Simon Hansen og formand i DI Lolland-Falster Jakob Søndergaard Nielsen stod for overrækkelsen.

- Vi vil gerne være med til at uddanne fremtidens byggehåndværkere, som vi kan se, at der bliver mangel på. Derfor har vi valgt at have lærlinge i vores virksomhed og være en attraktiv læreplads, siger David Lollike Olsen.

MSE Entreprise A/S tilbyder lærlingene et godt og varieret uddannelsesforløb med blandede arbejdsopgaver. Udover de varierende opgaver får lærlingene tit nye makkere for at blive alsidige og lære at arbejde sammen med forskellige mennesker. Hvis man udviser selvstændighed og engagement, får man også mere ansvar og flere beføjelser.

- Vi vil gerne udvikle vores lærlinge mest muligt, og derfor indebærer et uddannelsesforløb hos MSE både varierede arbejdsopgaver og forskellige kollegaer. Det er vigtigt, at man får en bred pallette af faglige færdigheder samt evnen til at kunne arbejde sammen med forskellige typer af mennesker. Og hvis du kan tage ansvar, får du muligheden for det her, fortæller David Lollike Olsen.

DI Lolland-Falster uddeler lærepladsprisen i samarbejde med DI Lærepladsfællesskabet for at sætte fokus på de mange gode lærepladser rundt om i virksomhederne. Hvis flere unge skal tage en erhvervsuddannelse, er det helt afgørende med gode lærepladser.

- Vi ved, at vi i nær fremtid kommer til at mangle unge med en erhvervsuddannelse inden for nærmest alle brancher og særligt indenfor bygge- og anlægsbranchen under byggeriet af Femernforbindelsen. Mit håb er, at gode lærepladser sammen med udsigten til fast arbejde er med til at gøre en erhvervsuddannelse endnu mere attraktiv. Derfor er det vigtigt, at de unge fortæller de mange gode historier om deres lærepladser, siger Jakob Søndergaard Nielsen formand for DI Lolland-Falster.

Følg os på:

DIs regionskonsulent for DI Lolland-Falster Lars Magnus Lund Christensen, 4127 2838

Information om DI - Dansk Industri

DI - Dansk Industri
H. C. Andersens Boulevard 18

3377 3377http://di.dk/

Følg pressemeddelelser fra DI - Dansk Industri

Flere pressemeddelelser fra DI - Dansk Industri

DI Energis årsdag 2024: Nye grønne forbindelser for Danmarks energi i fremtiden19.4.2024 10:00:27 CEST | Presseinvitation

Vi kan ikke skabe en grøn omstilling i Danmark, hvis vi ikke kan transportere den grønne energi billigt, sikkert og effektivt. I takt med etableringen af mere vedvarende energi, er der også brug for en mere udbygget, robust og moderne energiinfrastruktur, som vil blive belyst og diskuteret i et dansk og internationalt perspektiv ved DI Energis årsdag den 25. april. Pressen er inviteret til at dække det hele.