Enig: Lad os investere i hinanden og ny teknologi

26.3.2017 10:27 | LO • Landsorganisationen i Danmark

”Vi er grundlæggende enige i Socialdemokratiets syn på de danske vækstudfordringer. Vi bliver rigere af at investere i opkvalificering og ny teknologi – ikke ved store skattelettelser og ”kataloger af ubehageligheder”, siger LO’s formand Lizette Risgaard.

Kommentaren kommer på baggrund af Socialdemokratiets nye vækstudspil ”Vækst der virker”.

– Vi er enige i, at der er brug for målrettede initiativer til at få flere virksomheder til at investere i ny teknologi og nyt udstyr. Det er jo blandt andet på den måde, vi sikrer fremtidens arbejdspladser. Derfor skal der være en gulerod til de virksomheder, der hjælper Danmark op i værdikæden gennem forskning og udvikling.

– Til gengæld har vi ikke råd til store skattelettelser for hverken personer eller virksomheder, hvis den offentlige sektor skal kunne levere et ordentligt serviceniveau. Derfor skal vi tænke os godt om og sætte ind dér, hvor pengene gør størst gavn, siger Lizette Risgaard.

Læs mere om "Vækst der virker"

Det er også den røde tråd i LO’s vækstplan ”Et rigere Danmark” fra oktober 2016:

Kontakt: LO’s pressetelefon: 26 11 97 10.