Engbork afløser Rebsdorf som topchef i Visma e-conomic og Visma Software

Lars Engbork er ansat som ny adm. direktør for Visma e-conomic A/S og Visma Software A/S. Den nye direktør er rekrutteret internt og skal fortsætte vækstrejsen og den nuværende eksekveringsstrategi

Lars Engbork har de seneste år været udviklingsdirektør i Visma e-conomic, hvor han har været involveret i mange dele af forretningen. 1.november indtager han rollen som ny adm. direktør for Visma e-conomic A/S og Visma Software A/S.

På mange måder er det business as usual med Visma e-conomic A/S og Visma Software A/S, når 38-årige Lars Engbork den 1. november indtager chefstolen som afløser for Mads Rebsdorf, der er hentet til e-learning-virksomheden Kahoot fra årsskiftet. Den melding er der næppe noget overraskende i, når man ser de to topchefers CV. Begge har afsæt i software- og produktudvikling og teknik, ligesom de har været hos Oracle. Her hører lighederne til gengæld også op, for mens Mads Rebsdorf har haft en lang karriere i Visma-koncernen, siden han var ganske ung, har Lars Engbork været forbi SimCorp og har studeret på Henley Business School.

Lars Engbork har de seneste år været udviklingsdirektør i Visma e-conomic, hvor han har været involveret i mange dele af forretningen. Hans karriere startede med 12 år i SimCorp, hvorefter han i tre år var nordisk innovationsdirektør hos Oracle. Med stor teknisk og kommerciel viden og omfattende kendskab til IT-branchen blev Lars Engbork udpeget som oplagt afløser til Mads Rebsdorf af både lederteamet, eksterne headhuntere og folk i koncernledelsen:

- Beslutningen endte med at være overraskende let. Med tommelfingre op hele vejen rundt både internt og eksternt og med stærk støtte fra Mads behøvede jeg ikke at flippe en mønt for at finde ud af, hvem der er den bedste person til stillingen. Med dyb indsigt i teknologier, produkter og trends kan Lars Engbork bidrage til at styrke vores position yderligere på det danske marked, siger bestyrelsesformand i e-conomic og divisionsdirektør for SMB-segmentet i Visma, Ari-Pekka Salovaara.

Central figur for vækstambitioner

Det store kendskab til branchen og markedet kombineret med Lars Engborks kommercielle og tekniske erfaring er et stærkt afsæt for koncernens vækststrategi og ambitioner på det danske marked.

- Visma e-conomic er et fantastisk selskab med en talentfuld og engageret organisation og tusindvis af glade kunder og partnere. Det er derfor en super platform, og jeg har store forventninger til 2021, hvor vi vil skabe flere spændende muligheder for vores kunder og dansk erhvervsliv. Endelig er det fantastisk at være del af en koncern, hvor der investeres i vækst og ansatte til glæde for vores kunder, fortæller Lars Engbork.

Med 145.000 danske virksomheder som kunder har Visma e-conomic godt tag i markedet. Fokus for selskabet, de knap 300 ansatte og Lars Engbork er derfor at fastholde kundernes engagement og loyalitet samtidig med, at de over 100 udviklere udbygger og forbedrer cloudløsningernes funktionalitet og driver digitalisering af det danske samfund.

- I en digital virksomhed siger det sig selv, at teknologi har enorm indflydelse på både produkter og forretning, fordi det hele går så afsindig stærkt. Både for os men også for vores kunder, hvor teknologien har stor indflydelse på virksomhedernes muligheder og hverdag. Med sin baggrund er Lars Engbork den helt rigtige til at stå i spidsen for den rejse, som Visma er på, siger Mads Rebsdorf, der bliver i virksomheden året ud.

Privat bor Lars Engbork i Indre København. Fritiden bruges på madlavning, løb, cykling og styrketræning.

- Lars Engbork, Udviklingsdirektør, lars.engbork@visma.com, tlf. 22 69 28 68
- Mads Rebsdorf, adm. direktør Visma e-conomic A/S og Visma Software A/S, mads.rebsdorf@visma.com, tlf. 21 61 91 00
- Head of marketing & PR, Visma, Kristian Bruun, Kristian.bruun@visma.com, tlf. 20 64 54 26

I en digital virksomhed siger det sig selv, at teknologi har enorm indflydelse på både produkter og forretning, fordi det hele går så afsindig stærkt. Både for os, men også for vores kunder, hvor teknologien har stor indflydelse på virksomhedernes muligheder og hverdag. Med sin baggrund er Lars Engbork den helt rigtige til at stå i spidsen for den rejse, som Visma er på, siger afgående adm. direktør Mads Rebsdorf, der er hentet til e-learning-virksomheden Kahoot fra årsskiftet.

Visma tilbyder software og services, der forenkler og digitaliserer administrative forretningsprocesser i den private og offentlige sektor. Koncernen opererer på tværs af Norden, Benelux, Centraleuropa og Østeuropa. Med over 11.000 ansatte, mere end 1 mio. kunder og en omsætning på EUR 1,5 mia. i 2019 er Visma en af Europas førende softwarevirksomheder. Se mere på www.visma.com.

Storsatsning på fintech og medarbejdere sikrer Visma e-conomic sit bedste regnskab nogensinde11.5.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Virksomheden bag Danmarks mest benyttede regnskabsprogram, e-conomic, præsenterer i dag sit bedste årsregnskab nogensinde. Store satsninger på fintech-området og investeringer i medarbejdere har sikret fremgang på alle parametre. En stor del af overskuddet geninvesteres i nye medarbejdere og digitale produkter til gavn for de danske små- og mellemstore virksomheder.

Ny FinTech teknologi fra Visma e-conomic demokratiserer virksomhedernes bankdata og udfordrer pengeinstitutterne5.5.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

150.000 små og mellemstore virksomheder, ca. halvdelen af alle danske CVR nr., har nu mulighed for at revolutionere den måde, hvorpå de hidtil har tilgået deres egne bankdata. Tidligere har pengeinstitutterne siddet på alle oplysningerne, men introduktionen af EU’s PSD2 direktiv om open banking gør det nu muligt for de 150.000 brugere af Danmarks mest benyttede regnskabssystem, e-conomic, at integrere deres regnskab og bank. Løsningen, som Visma e-conomic kalder Smart Bank, sparer virksomhederne for både tid, ressourcer og penge.

Ny FinTech teknologi demokratiserer virksomhedernes bankdata og udfordrer pengeinstitutterne4.5.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Virksomheden bag Danmarks mest benyttede regnskabssystem e-conomic er i gang med at revolutionere den måde hvorpå små og mellemstore virksomheder i dag tilgår deres egne bankdata. Ca. 23.000 af Visma e-conomics i alt 150.000 kunder, ca. halvdelen af alle danske CVR nr., har allerede nu adgang til Visma e-conomics Smart Bank løsning, som giver virksomhedens kunder mulighed for at integrere deres regnskab og bank. Dette har hidtil ikke været muligt pga. lovgivning.

Digitalisering: et afgørende konkurrenceparameter i håndværkerbranchen26.4.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Håndværkerbranchen oplever kronede dage under corona, men særligt én gruppe af håndværksvirksomhederne høster lige nu de største gevinster. Nye tal og indsigter i branchen viser, at de håndværkere, som har digitaliseret deres forretning, omsætter for op mod 60% mere per medarbejder, end håndværkere som ikke har digitaliseret sig. Tallene kommer fra Visma e-conomic, der står bag Danmarks førende regnskabsprogram og leverer regnskabsservice til ca. 40% af alle danske håndværksvirksomheder.

Innovativ teknologi fra Visma e-conomic sætter turbo på regeringens digitaliseringsagenda25.3.2021 07:30:00 CET | Pressemeddelelse

Regeringens nye initiativ, et digitalt partnerskab med fokus på anbefalinger til øget digitalisering af erhvervslivet og det offentlige, er vand på virksomheden Visma e-conomics mølle. Manglende digitalisering koster nemlig danske virksomheder milliarder. Derfor har virksomheden bag Danmarks mest benyttede regnskabsprogram, Visma e-conomic, nu, som de første, introduceret en innovativ teknologi, så virksomheder kan sende og modtage elektroniske fakturaer direkte i deres regnskabsprogram.