Veteranfonden

ENGAGE Festival tilføjer Fallulah til programmet samt værterne Barbara Moleko & Per Vers

ENGAGE Festival er klar til en fantastisk musikfest, når Refshaleøen lørdag den 27. maj danner rammerne om den første musikfestival arrangeret af tidligere udsendte heriblandt soldater, nødhjælpsarbejdere, læger og politifolk.

Nu er de sidste musikalske brikker faldet på plads. Fallulah er ny på holdet, der nu tæller stjernenavne som Mads Langer, KrebsFalch, Dúné, Magtens Korridorer og Sort Sol.  Det er også med stolthed, at ENGAGE nu kan præsenterer de to værter Barbara Moleko og Per Vers.

- Det vigtigste er at vi skal samles, vi skal hygge os, og vi skal lære om, hvad det vil sige at være veteran, siger Barbara Moleko, der glæder sig til at stå på scenen som konferencier.

- Vi kan næsten love solskin, tilføjer hun.

Samme energi findes hos den anden vært.

- En regnbue af go’ stil – det bliver ENGAGE festivalen.Jeg er stor fan af Barbara, så jeg glæder mig til at være konferencier sammen med hende.  Vi vil gerne engagere os og blande os med jer, så vi glæder os, siger Per Vers.

- Vi er ualmindeligt stolte over dette line-up. Vi er gået efter at samle nogle af Danmarks allerbedste live acts. Vores mål har været at skaffe de musikere, som kan samle Danmark om den gode sag, og det synes vi i alt beskedenhed er lykkedes ret godt, siger festivalens talsmand Jeppe Michael Jensen.

Ud over en perlerække af danske artister, vil gæsterne kunne opleve en lang række aktiviteter. Blandt andet skabes ”Camp Engage” - et område, hvor tidligere udsendte kan møde gamle kolleger, og hvor alle, der ikke har prøvet det,  kan lære mere, om hvad det vil sige at være udsendt.

Jeppe Michael Jensen har oplevet stor interesse for projektet og heldigvis også stor interesse i at være med til at bygge det op fra starten.

- Vi er enormt glade for den opbakning, vi oplever til projektet. Flere hundrede frivillige har allerede meldt sig, og vi får dagligt henvendelser fra virksomheder og enkeltpersoner, der ønsker at hjælpe på den eller anden måde. Det bekræfter os i, at det er vigtigt at skabe en stor kulturel begivenhed som ENGAGE, der kan være med til at sætte fokus på, hvad det vil sige at være veteran, og som kan samle veteraner, pårørende og alle andre, siger Jeppe Michael Jensen.

ENGAGE foregår lørdag den 27. maj 2017 på Refshaleøen i København.
Yderligere oplysninger: Allan Skov  - 2721 8294 – allan@friendlypr.dk

Information om Veteranfonden