Energibomben fra Fyn tager X Factor med storm

Den 21-årige X Factor-deltager Emil Wismann stod sidste fredag i sit bedste, gule suit og sang den velkendte 80’er-sang ’Militskvinder’ af Kliché. Fynboen, der denne fredag har ’sange med et budskab’ som tema, giver odds 2,75 for at ende i sangkonkurrencens top 3.

Fynbo, energibombe og ’joker’. Kært barn har mange navne. Den unge solist Wismann bliver ved med at overraske i X Factor, og spørger man Danske Spil, er der en helt særlig årsag til det.

”Emil Wismann bringer noget nyt på bordet. I takt med programmets udvikling er performance og det visuelle udtryk blevet mere afgørende. Seerne vil underholdes, og de vil røres. Wismann giver underholdning og leverer energi til at blæse taget af X Factor-studiet”, siger oddsansvarlig i Danske Spil Peter Emmike.

Den unge fynbo, der nu bor i Sønderjylland og arbejder hos Danfoss, er i konkurrence med blandt andre den dommerroste Alma Agger og den unge duo Magnus & Aksel. Der er dog på ét punkt, hvor Wismann skiller sig ud.

”Det kan godt være, Wismann ikke har årets stærkeste vokal. Til gengæld har han den mest bemærkelsesværdige performance, og han tør tage nogle modige valg. Han oser af selvtillid, og i Danske Spil regner vi med, at det fortsat vil trække stemmer”, fortsætter Peter Emmike.

Hvis Wismann skal klare snittet og fortsætte i spotlightet på live-scenen, skal der alligevel en vis portion performance, selvtillid og lækkert hår til. Danske Spil giver odds 4,25 på, at fredagens tredje live-show blive endestation for Wismann. Til sammenligning får man pengene 50 gange igen, hvis topfavoritten Alma Agger må forlade X Factor efter fredagens live-show.

”Selvom Wismann giver både seerne og programmet underholdningsværdi, så er han vokalmæssigt overgået af særligt de andre unge deltagere. Spørgsmålet er, om seerne vægter performance eller vokal. Sidstnævnte kunne på sigt godt betyde et exit til Wismann, men nu må vi se”, vurderer Peter Emmike.

Efter de to første live-shows står det også klart, at Wismann har været lidt af en ’joker’. Oh Land udtalte selv efter Wismanns første liveoptræden, at hans performance og sang - mod forventning - gik op i en højere enhed. Spørger man i Danske Spil, er det da også Wismanns mentor, Blachman, der kan se frem til en vaskeægte hattrick som vindende dommer.

”Blachmans solister under 23 står skarpt i år. De leverer, underholder og skiller sig ud. Vi vurderer derfor Blachman til at have de bedste chancer som vindende dommer med odds 1,50”, siger oddsansvarlig i Danske Spil Peter Emmike.

Vinder Emil Wismann X Factor giver det odds 10,00, mens Blachmans to andre unge solister Alma Agger og Mathilde giver henholdsvis odds 2,25 og 7,00, hvis de kan kalde sig vinder af X Factor 2020.

Skulle solisten over 23 år, Kali, vinde X Factor, giver det pengene 30 gange igen.

Nybagt Lotto millionær vil udleve stor drøm20.11.2020 08:53:58 CETPressemeddelelse

En kvinde i 70’erne fra Halsnæs Kommune blev for nogle uger siden den heldige vinder af 1.000.000 på Millionærgarantien fra Lotto, hvor man bliver millionær, selvom man har 0 rigtige. Den heldige vinder spiller på en fast fem-ugers kupon og har spillet med i lotteriet igennem de sidste 20 år. - Så jeg vil da sige, at det var på tide, at jeg vandt et eller andet, siger kvinden med et stort grin og understreger, at hun er meget glad. Den nybagte millionær, der er nummer 3728 i Lotto Millionærklub, var som sædvanlig ude at handle og ville tjekke sine faste to kuponer. - Så sagde de i kiosken, at der var mere gevinst på, end de kunne udbetale, hvilket betyder, at man har en stor gevinst i vente. Så kan det nok være, at jeg fik det varmt. Jeg var lige ved at dejse om, fortæller hun, da hun fandt ud af, at hun pludselig kunne skrive millionær på visitkortet. Kvinden, der er pensionist, glædede sig til at fortælle sin mand om sit held. - Han var dog lidt svær at overbevise. Han troede slet ik