OpenNet

Energi Ikast åbner sit fibernet sammen med OpenNet

Det midtjyske energi- og fiberselskab vil give sine kunder flere valgmuligheder og åbner sit net for andre tjenesteudbydere via OpenNet.
Fra venstre: Jørgen Mosegaard (adm. direktør, Energi Ikast), Bjarne Andersen (bestyrelsesformand, Energi Ikast) samt Henrik Møller Nielsen, (direktør, OpenNet)

Det er en ny rejse, Energi Ikast tager hul på, når de i efteråret 2023 åbner sit fibernet gennem OpenNets forretningsplatform og dermed byder andre tjenesteudbydere velkomne til et fremtidigt samarbejde.

Jørgen Mosegaard, direktør, fortæller, at Energi Ikast som andelsejet selskab og udsigten til at samarbejde med flere tjenesteudbydere går hånd i hånd:

”Vi er ejet af vores kunder, og et åbent fibernet med flere valgmuligheder inden for TV-underholdning og internet gør, at vi kan give vores kunder – og dermed andelshavere – endnu mere tilbage. Det glæder vi os meget over, og vi er spændte på at indlede samarbejder med forskellige tjenesteudbydere over tid og dermed også udnytte vores fibernet meget bedre.”

I øjeblikket er Energi Ikasts fibernet udrullet i bl.a. hele Ikast, Tulstrup og Isenvad.

Før Energi Ikasts fibernet er klar til at blive integreret med fremtidige tjenesteudbydere, venter der nu en forberedelsesproces:

”I de kommende måneder vil vi sammen med Energi Ikast arbejde på at sikre netværk, processer og teknik, så fibernettet bliver klar til den første integration med en tjenesteudbyder på Energi Ikast fibernet. Den første integration er som regel den mest omfattende, herefter går de næste integrationer til et fibernet nemmere og nemmere for sig,” fortæller Henrik Møller Nielsen, direktør i OpenNet. Han tilføjer afslutningsvis, at hele ideen med OpenNets platform er, at det skal være nemt for netejere og tjenesteudbydere at samarbejde:

”Vi glæder os først og fremmest over, at vi sammen med Energi Ikast nu tager hul på en ny rejse, og så ser vi frem til at sætte strøm til mange aftaler mellem Energi Ikast og tjenesteudbydere over tid.”

Om Energi Ikast
Energi Ikast er et moderne multiforsyningsselskab, der leverer el, varme og fiber til kunder i Ikast, Isenvad, Bording og Engesvang. Energi Ikast er ejet af forbrugerne og arbejder for at tilbyde kunderne konkurrencedygtige produkter af høj kvalitet og en god service.

For yderligere information:

Jørgen Mosegaard, direktør i Energi Ikast, tlf 9660 0264
Henrik Møller Nielsen, direktør i OpenNet, tlf. 9115 1515

Billeder

Information om OpenNet

OpenNet
Randersvej 2A, 3. sal
8600 Silkeborg

70212190https://opennet.nu/

OpenNet åbner fibernettene i Danmark og driver en platform, som gør det nemmere for tjenesteudbydere og netejere at samarbejde. OpenNet har været i drift siden 2019 og nærmer sig allerede en dækning på 1 million adresser. OpenNet er et selvstændigt selskab, som er ejet af en af Danmarks største energikoncerner, Norlys.

Følg pressemeddelelser fra OpenNet

Flere pressemeddelelser fra OpenNet