UNICEF Danmark

En ny vandflaske til gavn for dig, vores planet og alle verdens børn

Produktnyt 07.12.2022: Danske AYA&IDA, der producerer bæredygtige og genanvendelige drikkeflasker, termokopper mm., lancerer nu en ny smuk drikkeflaske i samarbejde med verdens største børneorganisation UNICEF. Danske forbrugere kan nu købe drikkedunken, produceret i førsteklasses fødevaregodkendt rustfrit stål, der ikke blot er produceret med øje for vores planet - den bidrager også til arbejdet for verdens mest udsatte børn.
UNICEFs præsidiemedlem Ellen Hillingsø. Foto: Lasse Bak Mejlvang.

Den familieejede virksomhed AYA&IDA er allerede elsket af mange danskere for deres kompromisløse og ansvarsbevidste tilgang til produktion og design af drikkeflasker, to-go-kopper, madkasser og diverse tilbehør. Alle AYA&IDAs produkter er langtidsholdbare og har til formål at inspirere forbrugerne til at træffe sundere og mere bæredygtige valg, uden at give afkald på æstetikken.

Det samme gør sig gældende for den nye vinterhvide vandflaske, der bærer et AYA&IDA x UNICEF-print på den ene side. Allerede i dag, donerer AYA&IDA Foundation, gennem UNICEF, 100 liter rent vand til børn i nød, hver gang der sælges et produkt. Men exceptionelt for denne nye vandflaske er, at AYA&IDA også donerer hele overskuddet til UNICEF – det er således en yderligere donation fra AYA&IDA til FN’s børneorganisation.

”Hele tankegangen bag AYA&IDA er netop at tænke på vores næste, mens vi gør en forskel for de mennesker, der ikke har samme muligheder, som vi har i Danmark. Vi har siden 2018 støttet UNICEFs arbejde for at give rent vand til udsatte børn. Det har været et ekstra hårdt år for verdens børn i år, så denne jul besluttede vi os for at gøre endnu mere med denne eksklusive vandflaske for UNICEF,” fortæller Mette Antonsen, grundlægger af AYA&IDA.

Behovet for rent vand er fortsat meget aktuelt og er desværre ikke blevet mindre efter et år med massiv tørke på bl.a. Afrikas Horn som konsekvens af verdens klimaforandringer. På verdensplan har 2,2 milliarder mennesker ikke adgang til rent drikkevand. Det koster menneskeliv - især børns liv. UNICEF skønner, at 700 børn under fem år hver dag mister livet på grund af sygdomme forårsaget af beskidt vand. AYA&IDA har sammen med sine kunder allerede doneret 23.975.000 liter vand gennem UNICEF.

Om AYA&IDA x UNICEF vandflasken, 500 ml:

• Holder dine drikke kolde i 24 timer og varm i 12 timer
  • Fremstillet i førsteklasses fødevaregodkendt rustfrit stål 18/8
  • Dine drikkevarer er med denne vandflaske IKKE i kontakt med plastik, så du skal aldrig bekymre dig om BPA, kemi eller hormonforstyrrende stoffer
  • Den er laboratoriecertificeret til at opfylde eller overgå LFGB (food contact grade testing)
  • Lavet så den kan holde for livet - fyld den, og det er 900 gange bedre for miljøet i stedet for at købe en plastikflaske
  • Fremstillet med powder-coating, hvilket betyder, at flasken er mere ru i overfladen samt mere hårdfør.

AYA&IDA x UNICEF vandflasken findes i 500 ml størrelse og kan købes på shop.unicef.dk samt hos Ayaandida.dk til 199,00 DKK.

UNICEFs præsidiemedlem Ellen Hillingsø står model med den nye vandflaske.

Senior Campaign Manager Lise Vejnø. Tlf. 61674566, mail: lvejno@unicef.dk

Fotokredit: AYA&IDA