En million danskere har nu Coops våben i kamp om kunderne

Nu får ikke-medlemmer mulighed til at prøve nogle af fordelene ved Coop Appen

Hidtil har tilbudsaviserne været det vigtigste kommunikationsmiddel i konkurrencen om dagligvarekunderne. Men Coop har over de seneste to år investeret flere penge i udviklingen af sin app, så man kan kommunikere direkte med kunder og medlemmer via telefonen.

Nu har man nået en milepæl.

En million downloads af appen.

Det er en fordobling i forhold til sidste år, hvor man til julen 2017 rundede 500.000 downloads.

Appen har en lang række tilbud til brugerne:

Personlige tilbud, som er målrettet det enkelte medlem

Daglige spil med præmier hver dag indtil jul. Over 100.000 spiller med hver uge for at vinde præmier som M&Ms, Oreos, Toms Guldbarre, Cola Zero og Änglamar

Daglige julekup – dagstilbud i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Irma og Fakta fra 1. – 23. december

Derudover er der adgang til 8.000 mad-opskrifter, kvittering på sine køb, indkøbsliste, betaling og mange andre faciliteter.

”Kunderne har taget appen til sig langt hurtigere, end vi havde forventet. Forklaringen er, at de oplever nogle konkrete fordele, som er målrettet: Personlige tilbud, spil osv.,” siger direktør for digitale kanaler og medlemsprogrammet i Coop, Anders Mittag.

”App’en giver os en unik mulighed for at møde vores medlemmer med målrettet kommunikation og personlige tilbud på deres smartphone, og på sigt betyder det, at vi kan spare på den trykte tilbudsavis, ” siger Anders Mittag.

Gennembruddet for appen kom sidste år til jul i forbindelse med særlige julekup. Der var en kolossal efterspørgsel, og det kneb Coop at følge med. Det er der taget højde for i år, hvor mængderne er mangedoblet.

Som noget nyt åbner Coop nu appen for ikke-medlemmer, så de kan prøve nogle af fordelene ved at være medlem. Læs mere på www.coopmedlem.dk

Yderligere information: Direktør for digitale kanaler og medlemsprogrammet, Anders Mittag, 2563 7356

Coop udsender Europas største vinmagasin19.12.2018 09:50Pressemeddelelse

Med et oplag på 575.000 eksemplarer udkommer magasinet Vin & Co. i denne måned i sit største oplag nogensinde. Dermed er der tale om det største oplag for et vinmagasin i Europa. Årsagen til det ekstraordinære høje oplag er, at det udkommer sammen med decemberudgaven af Samvirke. Derudover bliver det distribueret via vinafdelingerne i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. ”Formålet med Vin & Co. er at afmystificere vinens verden, så flere får lyst til at prøve nye vine og dermed få andre og anderledes oplevelser med vine,” siger kategorigruppechef Brian Karstens, Coop Vin & Spiritus. Magasinet skrives af anerkendte vin- og spiritusskribenter og bringer reportager fra alle dele af verden, hvorfra Coop får sine vine. Derudover giver bladet tips og indsigt i mange dele af vinens verden på en uhøjtidelig og underholdende måde. Coop står for ca. halvdelen af al den vin, som danskerne køber i supermarkeder, og er dermed suverænt den største forhandler af vin i Danmark. ”December er vores s