En million danskere har nu Coops våben i kamp om kunderne

Nu får ikke-medlemmer mulighed til at prøve nogle af fordelene ved Coop Appen

Hidtil har tilbudsaviserne været det vigtigste kommunikationsmiddel i konkurrencen om dagligvarekunderne. Men Coop har over de seneste to år investeret flere penge i udviklingen af sin app, så man kan kommunikere direkte med kunder og medlemmer via telefonen.

Nu har man nået en milepæl.

En million downloads af appen.

Det er en fordobling i forhold til sidste år, hvor man til julen 2017 rundede 500.000 downloads.

Appen har en lang række tilbud til brugerne:

Personlige tilbud, som er målrettet det enkelte medlem

Daglige spil med præmier hver dag indtil jul. Over 100.000 spiller med hver uge for at vinde præmier som M&Ms, Oreos, Toms Guldbarre, Cola Zero og Änglamar

Daglige julekup – dagstilbud i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Irma og Fakta fra 1. – 23. december

Derudover er der adgang til 8.000 mad-opskrifter, kvittering på sine køb, indkøbsliste, betaling og mange andre faciliteter.

”Kunderne har taget appen til sig langt hurtigere, end vi havde forventet. Forklaringen er, at de oplever nogle konkrete fordele, som er målrettet: Personlige tilbud, spil osv.,” siger direktør for digitale kanaler og medlemsprogrammet i Coop, Anders Mittag.

”App’en giver os en unik mulighed for at møde vores medlemmer med målrettet kommunikation og personlige tilbud på deres smartphone, og på sigt betyder det, at vi kan spare på den trykte tilbudsavis, ” siger Anders Mittag.

Gennembruddet for appen kom sidste år til jul i forbindelse med særlige julekup. Der var en kolossal efterspørgsel, og det kneb Coop at følge med. Det er der taget højde for i år, hvor mængderne er mangedoblet.

Som noget nyt åbner Coop nu appen for ikke-medlemmer, så de kan prøve nogle af fordelene ved at være medlem. Læs mere på www.coopmedlem.dk

Yderligere information: Direktør for digitale kanaler og medlemsprogrammet, Anders Mittag, 2563 7356

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse

Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn