En leverandør er også en samarbejdspartner

Kølesmøremiddel er et produkt, der kræver stor viden. Hos Randers Tandhjul bruger man tiden på det, som man er gode til, nemlig at fremstille tandhjul til kunder, som efterspørger helt specifikke tandhjul og stiller høje krav til produktet. Derfor er det vigtigt, at man har leverandører, der ikke kun leverer produkter, men også bistår med rådgivning og service relateret til produkterne. Det er tilfældet med den leverandør, man har på smøremidler. Dem leverer energiselskabet OK og har gjort det i mange år. Gennem årene er der opstået en god relation.
”Det er vigtigt for os, at vi ikke kun får leveret et produkt, men også den service og rådgivning, som OK giver. For os er det et samarbejde, der går begge veje i forhold til at få produkterne til at køre optimalt på maskinerne. Vi tager imod de gode råd og den viden, OK har, og finder en løsning sammen,” siger Lars Bo Nielsen, fabrikschef hos Randers Tandhjul.
”Den tillid, vi har til OK, er afgørende for det gode samarbejde,” understreger han.
Rådgivning er en vigtig del
Lars Primdahl, segment- og produktansvarlig hos OK og fast kontaktperson for Randers Tandhjul, fortæller, at det netop er vigtigt i forhold til kølesmøremidler, at kunderne kan hente sparring omkring produkterne.
”Produktet er komplekst, og derfor er det vigtigt, at vi kan andet end levere produkterne fra A til B. Vi vil gerne være kundens rådgiver og samarbejdspartner omkring produktet og processen. Samarbejdet med Randers Tandhjul har blandt andet betydet, at hvis man eksempelvis får en ny maskine i virksomheden, så kommer vi forbi og gennemgår den, så vi kan se, om en af de eksisterende olier i sortimentet kan bruges, så man ikke skal have flere produkter på lager end højest nødvendigt,” siger Lars Primdahl.
Komplekse produkter
Ligesom maskinerne til fremstilling af tandhjul er blevet mere avancerede, er olierne også blevet det.
”På et tidspunkt havde vi brug for en fødevaregodkendt olie, som vi fik OK til at hjælpe med at finde, så vi fik den helt rigtige,” siger Lars Bo Nielsen og fortsætter: ”Det er et godt eksempel på, at vi får den rigtige rådgivning og sammen finder det produkt, der egner sig bedst.”
Gennem de senere år har OK haft en fast servicetekniker, som tager ud og servicerer kølesmøremidlerne hos industrikunder, som eksempelvis har behov for at få taget olieanalyser, renset maskiner osv. En service, man også hos Randers er glad for.
”Det betyder, at vi kan tage tingene i opløbet, før problemet reelt set opstår. Det er vigtigt, vi vedligeholder, så vi ikke risikerer, at vi får unødvendige driftsstop. Der er mange faktorer, der spiller ind og ved, at OK hjælper os med at holde fokus på alt det, der har med kølesmøremidler og olier at gøre, er vi tilbage ved, at vi kan koncentrere os om det, som vi er gode til, nemlig tandhjul,” siger Lars Bo Nielsen.
Randers Tandhjul kunne i øvrigt fejre 100 års jubilæum i 2020.
Kontakter
Anne DyrholmPresseansvarlig
ady@ok.dkBilleder







Information om OK
- OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab
- OK tæller udover moderselskabet OK også datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Plus.
- OK omfatter mere end 670 tankstationer, mere end 200 vaskehaller samt 75 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
- OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser.
- OK har tre biogasstationer og lægger desuden tankstationer til fire af Everfuels brint-tankanlæg
- Foruden energiprodukter sælger OK mobiltelefoni og forsikringer.
Følg pressemeddelelser fra OK
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra OK
Dyre klimakvoter har sendt elprisen og danskernes elregning op i 202516.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
2025 bliver for danske elkunder samlet set et år med dyrere strøm end sidste år. Det skyldes især store prisstigninger på markedet for CO₂-kvoter. Også næste år kan fossile kraftværker skabe betydelige udsving i elpriserne.
Almindelige elbilister skal køre over 40.000 km. om året, før abonnement med fri opladning kan betale sig8.12.2025 06:47:24 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange elbilsejere betaler dyrt for opladning. Det gælder især elbilister med fri opladning på abonnement. Nye beregninger viser, at man som almindelig elbilist skal køre over 40.000 km. om året, før abonnement med fri opladning kan betale sig.
Vi oplever lige nu den længste periode uden negative elpriser siden energikrisen5.12.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Man skal flere måneder tilbage for at finde den seneste time med en elpris under nul. Det skyldes især minimal blæst og sol i Nordeuropa.
Har du styr på strømmen derhjemme? Her er de vigtigste sikkerhedstips3.12.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
De mange elapparater i hjemmet gør hverdagen nemmere, men de kræver også, at du har styr på sikkerheden. Her får du de vigtigste tips til sikre elinstallationer i hjemmet, så du undgår overbelastning, brand og andre uheld.
Som det første ladeselskab tilbyder OK nu hjemmeladning uden serviceaftale1.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det kommende farvel til elafgift og refusion har skubbet til markedet for hjemmeladning af elbiler. Nu tilbyder OK som det første ladeselskab en ladeboks hjemme i indkørslen uden serviceaftale.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
