En kort periode uden nye beskeder i offentlig Digital Post
Digitaliseringsstyrelsen varsler omstillingsperiode for overgangen fra den eksisterende offentlige Digital Post-løsning i e-Boks til det nye Digital Post for offentlige myndigheder. Perioden begynder fredag den 18. marts kl. 17.00 og slutter mandag den 21. marts kl. 9.00.
Perioden er tilrettelagt, så den vil give færrest mulige gener for borgere og virksomheder.
Vicedirektør Adam Lebech, Digitaliseringsstyrelsen:
”Tidsrummet for omstillingsperioden er lagt hen over en weekend af hensyn til borgere og virksomheder, da der i weekender sendes mindre Digital Post fra det offentlige. Derudover er myndighederne varslet, så de har tid til at planlægge deres forsendelser uden om omstillingsperioden. Formentlig er det de færreste borgere og virksomheder, der vil bemærke, at der ikke udsendes eller er mulighed for at besvare beskeder i den pågældende periode, og de vil også i weekenden fortsat kunne logge ind og læse deres gamle Digital Post fra myndighederne.”
Omstillingsperioden bliver synliggjort i brugergrænsefladerne på borger.dk, Virk og e-Boks, så alle brugere bliver orienterede, når perioden finder sted. Hvis man har modtaget et brev med en frist, der udløber i omstillingsperioden, bliver fristen automatisk forlænget med op til tre dage.
Vejen til en smidig og sikker overgang
Omstillingsperioden er teknisk nødvendig for at sikre, at borgere og virksomheder vil have adgang til al deres Digital Post fra offentlige myndigheder efter overgangen til den nye Digital Post-løsning. Samtidigt skal den sikre, at myndighederne kan foretage de sidste integrationer til den nye løsning, uden det går ud over sikkerheden.
Når man som borger eller virksomhed logger ind i Digital Post fra den 21. marts kl. 9.00, kan man igen modtage og besvare beskeder fra det offentlige. Ligesom man kan finde og besvare tidligere modtaget post fra myndigheder i staten, regionerne og kommunerne.
Faktaboks 1Kort om det nye Digital Post
|
Faktaboks 2Værd at vide om, hvor du kan læse Digital Post fra den 21. marts kl. 9.00.Fra den 21. marts kl. 9.00 får alle mulighed for at tilgå Digital Post fra offentlige myndigheder via nedenstående platforme:
|
Nøgleord
Kontakter
Digitaliseringsstyrelsens pressevagt
Tlf:41786060presse@digst.dkInformation om Digitaliseringsstyrelsen
I Digitaliseringsstyrelsen står vi i spidsen for en ambitiøs digital udvikling af Danmark, der skaber værdi for borgere, virksomheder og offentlige organisationer og bidrager med løsninger på samfundets store udfordringer.
Følg pressemeddelelser fra Digitaliseringsstyrelsen
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Digitaliseringsstyrelsen
Undgå at blive klædt af: Sæt digital ansvarlighed på bestyrelsens dagsorden2.4.2024 09:10:21 CEST | Pressemeddelelse
Digitaliseringsstyrelsen lancerer for andet år i træk en kampagne, der sætter fokus på bestyrelsers it-sikkerhed og dataetik.
Ny opdatering gør det nemmere at aktivere MitID app20.2.2024 09:56:52 CET | Pressemeddelelse
I dag udkommer en opdatering til MitID, som blandt andet introducerer en ny og nemmere måde at aktivere en MitID app på. Der sker også en række andre forbedringer i MitID appen og på MitID.dk.
Undgå at tabe penge på varer, du aldrig modtager21.11.2023 09:22:51 CET | Pressemeddelelse
Digitale svindlere bliver mere og mere snedige, når de udnytter Black Friday til at lokke forbrugerne til falske tilbud. Du kan selv holde øje med fem simple tegn for at undgå fælderne, når du handler online.
I dag lukker NemID31.10.2023 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
I mere end 13 år har danskerne flittigt brugt NemID, når de skulle logge på digitale løsninger for bl.a. at rette årsopgørelse eller tjekke deres digitale postkasse. I dag lukker NemID endegyldigt, og fremover skal danskerne udelukkende benytte sig af MitID.
Et godt nummer at have ved hånden: Ny kampagne skal hjælpe borgere og virksomheder i kampen mod cyberkriminalitet30.10.2023 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Digitaliseringsstyrelsen lancerer en ny kampagne, der skal øge kendskabet til Cyberhotline for digital sikkerhed. Her kan borgere og virksomheder få hjælp til at beskytte sig mod digital svindel og cyberangreb.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum