Dansk Supermarked

En jobannonce af de større: Netto søger 900 nye kolleger

22.6.2017 07:30 | Dansk Supermarked

Der bliver brug for ikke færre end 900 nye Netto-medarbejdere de kommende måneder. Alt fra butikschefer til butiksassistenter fordelt over hele landet. Samtidig med en jobannonce i XXL-størrelse offentliggør Danmarks største dagligvarekæde, hvor de første 10 nye butikker kommer til at ligge, efter at Dansk Supermarked Group overtog hovedparten af de tidligere Kiwi-lejemål

En usædvanlig jobannonce er i dag at finde i landets aviser. Netto har vokseværk, og derfor bliver der lige nu søgt efter nye Netto-kolleger. 900 for at være helt præcis.

De kommende måneder skyder mere end 60 nye Netto-butikker nemlig op landet over, så der er brug for de bedste hoveder og hænder i, hvad der tegner til at blive en ualmindeligt travl sommer og efterår for Danmarks største dagligvarekæde.

Nettos landedirektør Brian Seemann Broe lægger da heller ikke skjul på, at kæden har rygende travlt.

- Jeg kan garantere, at vi kommer til at arbejde på højtryk for at åbne op med et forstærket Netto-koncept. Lige nu glæder vi os til at få en masse friske kolleger om bord, så vi sammen kan pifte hverdagen op for forbrugere i alle egne af Danmark, siger Brian Seemann Broe.

Allerede sidst i juli forventes de første konverterede Kiwi-lejemål at åbne som Netto’er. Og derfra går det stærkt med mellem tre og fire ugentlige butiksåbninger.

- I forvejen havde vi lagt en ambitiøs plan for nye butiksåbninger, og med de reviderede planer efter overtagelsen af Kiwi-lejemål kommer der ekstra fart på. Hvis man vil med på førsteholdet i dansk dagligvarehandel, så er det bare med at komme ombord nu, siger Brian Seemann Broe, landedirektør for Netto.

Placering af de første ti nye Netto-butikker bekræftet
Tidligere i denne måned indgik de to dagligvarekoncerner Dagrofa og Dansk Supermarked Group en aftale, der betød, at Dansk Supermarked Group overtog 81 tidligere Kiwi-lejekontrakter.

Godt halvdelen planlægges omdannet til Netto-butikker, en række bliver efter planen konverteret til den fremadstormende convenience-kæde føtex food, mens de øvrige lejemål forventes afsat i markedet til øvrige aktører indenfor dagligvarer eller til andre erhvervsdrivende.

Blot to uger efter aftalen blev indgået, kan Netto nu bekræfte placeringen af de første tidligere Kiwi-butikker, der bliver til Netto. Det drejer sig om:

• Erlev Bjerge, Haderslev

• Nyborgvej, Ullerslev

• Assenstoft, Randers

• Rømøvej, Frederikshavn

• Postvej, Faxe Ladeplads

• Vennelundsvej, Odder

• Sneppevej, Løsning

• Krekærlundsvej, Malling

• Adelgade, København K

• Karlslunde Parkvej, Karlslunde.

Disse første nye Netto-butikker forventes at åbne senest d. 1. august. Blandt disse er Odder og Ullerslev.

Netto er fortsat i gang med at analysere alle de overtagede lejemål og vil opdatere med yderligere bekræftede butiksplaceringer, så snart planerne for disse er endelige.

Group Communication, Dansk Supermarked Group.

Telefon: 8778 5002
E-mail: press@dsg.dk

Information om Dansk Supermarked

Dansk Supermarked