En hjælpende hånd til lokale fællesskaber

Hvad har kodepirater, en biavler, en byggefestival, en veteranhave, en idrætsforening, en grundejerforening, en spillemandsforening, et forsamlingshus og en kræftforening til fælles? De har alle søgt og modtaget en hjælpende hånd fra SEAS-NVE’s donationsprogram til at udvikle deres lokale projekter tilbage i marts. Nu uddeles igen 100.000 kroner til ti forskellige fællesskaber i region Sjælland med deadline den 10. september.
VeteranHaven ved Slagelse modtog en donation fra SEAS-NVE i foråret 2017, som bl.a. er gået til at bygge et nyt hønsehus.

SEAS-NVE arbejder hver dag for at skabe værdi til hver enkelt af koncernens andelshavere og til fællesskabet i regionen. Som en veldrevet koncern genererer SEAS-NVE årligt overskud. En del af dette overskud bliver ført tilbage til fællesskabet i regionen bl.a. i form af fibernet og i form af SEAS-NVE’s donationsprogram.

”Vi har siden 2013 støttet 80 forskellige lokale projekter i region Sjælland, der alle har det til fælles, at de gør en forskel i lokalmiljøet, og alle har til formål at styrke det lokale fællesskab. Den drivkraft, der bæres af lokale ildsjæle, vil vi gerne give lidt ekstra medvind med vores donationer, og derfor vil jeg gerne opfordre de mange gode kræfter derude til at søge vores donationsprogram”, siger administrerende direktør i SEAS-NVE Jesper Hjulmand.

Vigtig anerkendelse af en god sag

René Pamperin er daglig leder af VeteranHaven, der er et frivilligt, gratis og permanent tilbud til sårbare mennesker og krigsveteraner med ar på sjælen. René Pamperin uddyber, hvad donationen har betydet: ”Dyr spiller en stor rolle for os. Bare det at sidde og kikke på dem giver sjælefred og hjælper os til at glemme vores sygdom, udfordringer og begrænsninger. Det, at SEAS-NVE havde mulighed for at støtte os, betød at vi kunne sætte gang i at bygge et lille andehus, som har haft en stor betydning for de mennesker, som gør brug af vores have”. VeteranHaven nær Slagelse modtog i foråret 2017 en donation fra SEAS-NVE.

Kunne I bruge en hjælpende hånd?

SEAS-NVE er et andelsselskab. Det vil sige, at selskabet er ejet af kunderne, af andelshaverne. Derfor ønsker SEAS-NVE at støtte lokale initiativer og arrangementer for på den måde at bidrage dels til fællesskabet og dels til udvikling og aktivitet i regionen.

Næste donationsuddeling sker i september med ansøgningsfrist den 10. september 2017 kl. 14.00.

Læs mere på www.seas-nve.dk/donationer

Pia Rosager Dinesen, presseansvarlig i SEAS-NVE, Telefon: 59 21 43 14, E-mail: prd@seas-nve.dk

Jesper Hjulmand, administrerende direktør, SEAS-NVE.